Cataclysms nya patch kommer med dubbla budskap
Cataclym har fått en ny patch och det är skillnad mot vad Blizzard säger att vi får och vad vi verkligen får.
Nämen haledusingen då, klarar inte stackars wow-nördarna bossfighterna på första försöken? Måste stora snälla farbror Blizzard komma och hålla dom i handen så att det känns bättre?
"Waah waaah, jag kan inte klara en heroic och får inte mina epixx! waah waah! :("
You must construct additional pylons.
Tyvärr är det ju så att casual-lirare klagar mycket mer än de spelare som är bra. Blizzard går för mycket åt casual, så jag la tyvärr av med wow. Man vill ha utmaning, annars är det inte roligt.
Hard Cores borde börja klaga lite mer, så kanske spelet kommer tillbaka till det det en gång varit - ett bra spel med hyffast utmaning. Jag slutade som sagt när det inte längre fanns något "svårt"...
Anledningen till att WoW har så många spelare är väl just för att det är så enkelt så att alla, vem som helst, 4 år och uppåt, kan klara allt i spelet...
And let the flame war commence!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag tycker det är rätt roligare istället. Skit att det ska förstöra nåt igen för fjortisar ska klara av sig fram! Men som sagt detta är inget nytt blizzard är blizzard, det kör sin fina egen stil! Nu blev jag besviken i allfall! Skit
Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.
Jag har ingenting emot att WoW hela tiden förenklas... så länge det bara inte blir FÖR enkelt givetvis. Det finns ju en gräns... vilket är oerhört olika för många.
Men så länge man vill spela WoW för underhållningens skull så fortsätt som ni gjort Blizzard.
Ni som tar WoW på lite för stort allvar önskar man ju inte fanns kvar i spelet längre.
vad dom istället borde fixera sig på är att det tar över en halvtimme att hitta en hc med dungeon tool som dps men ung. en halv sekund som tank. Det gör att man inte gör hc så mycket som man skulle vilja.
Är väll inte så mycket Blizzard kan göra åt detta, baseras väll helt på hur många spelare med rätt klass som finns att tillgå?
Det händer väl ganska ofta att de säger en sak och gör motsatsen eller andra tokigheter.. "Vi tycker att den här klassen gör för mycket skada (fast vi erkänner det inte), så vi buffar deras skada."
vad dom istället borde fixera sig på är att det tar över en halvtimme att hitta en hc med dungeon tool som dps men ung. en halv sekund som tank. Det gör att man inte gör hc så mycket som man skulle vilja.
Är väll inte så mycket Blizzard kan göra åt detta, baseras väll helt på hur många spelare med rätt klass som finns att tillgå?
Balans och system kan de väl pilla på kanske? Om det nu är så låg tillgång och hög efterfrågan på tanks så kan de väl göra någonting åt det?
Det händer väl ganska ofta att de säger en sak och gör motsatsen eller andra tokigheter.. "Vi tycker att den här klassen gör för mycket skada (fast vi erkänner det inte), så vi buffar deras skada."
vad dom istället borde fixera sig på är att det tar över en halvtimme att hitta en hc med dungeon tool som dps men ung. en halv sekund som tank. Det gör att man inte gör hc så mycket som man skulle vilja.
Är väll inte så mycket Blizzard kan göra åt detta, baseras väll helt på hur många spelare med rätt klass som finns att tillgå?
Balans och system kan de väl pilla på kanske? Om det nu är så låg tillgång och hög efterfrågan på tanks så kan de väl göra någonting åt det?
Vänta lite nu.. du vill alltså att Blizzard ska "fixa" faktumet att majoriteten av folket föredrar att vara dps istället för att ta tanking eller healingträdet? Med vadå? En lägre premunerationsavgift om man är tank istället för dps? Göra dungeons ÄNNU lättare så det inte krävs någon skill alls att vara tank?
De har redan gjort vad de kan med dual specs och faktumet att det är tre dpsplatser för varje tankplats. Bara att finna dig i att dps-klasser kommer alltid vara ett onödigt överflöd och vill du komma någonstans är det bara att rolla tank eller healer.
Har läst igenom patch changes och inte tycker jag det är STORA förändringar som det verkligen låter i nyheten? ett par bossar har dom ändrat mer än dom andra, men dom flesta har ju fått någonting reduced och blivit buffat på någonting annat istället.
Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]
Detta är inte slutgiltliga patch notes. Dessa är uppe på PTR just nu och kan komma att justeras ytterligare, och det är säkerligen en månad kvar innan patchen släpps på live. Så, ja, den här nyheten är rätt vilseledande om inte rätt ut sagt felaktig.
Håller dock med om nivån på heroics, jag tippade att det skulle ta 2 veckor innan Blizzard gav med, men det tog ju faktiskt hela 5 veckor.
Tycker den här artikeln är ursinesslöst okunnigt rage. För det mesta i dessa patch notes (Som kan finnas här) så är det både buffs och nerfs som kommer gällande Heroics.
Vad jag kan se är det mest buffs gällande damage och mer visuella saker som underlättar för dig att se vad som pågår.
De tar bort damage på vissa abilities för att lägga till på andra.
Ta en god titt och sen är det helt fel att utala sig om patch notes man inte spelat.
När patchen kommer, jag tycker den här artikelns skapare kan ta på sig allt sitt gamla gröna / blåa quest gear, ge sig in i en dungeon med motsvarande och se om de verkligen nerfa skiten ur hans heliga heroics.
Jag har ätit pannkaka!
Tråkigt! Ska vara svårt som i vanilla-wow!
Kan inte annat än att hålla med, mycket roligare när man var tvungen att anstränga sig lite
Tyvärr är det ju så att casual-lirare klagar mycket mer än de spelare som är bra. Blizzard går för mycket åt casual, så jag la tyvärr av med wow. Man vill ha utmaning, annars är det inte roligt.
Hard Cores borde börja klaga lite mer, så kanske spelet kommer tillbaka till det det en gång varit - ett bra spel med hyffast utmaning. Jag slutade som sagt när det inte längre fanns något "svårt"...
Jag förutsätter att ni gjorde ex "Alone in the darkness" och dödade Algalon 25man i 3.1, att ni fick titeln "Argent Defender" i 3.2, samt att ni dödade Lich King heroic 25man.
Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"
Varför inte bara sätta ut en "Easy mode", då kan de ju ha kvar Normal och de Heroic's som finns. Då kan de som inte vill ha en utmaning köra Easy, och de som vill ha kvar utmaningen bara fortsätter lira på Heroic?
Det kan väl inte vara svårt att lägga till heller...
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Jag tycker nästan det borde vara nackskott på den som skriver att Blizzard gör det lättare där man dessutom anklagar dem för dubbla budskap.
Lusläser man PTR noten så ser man KLART och tydligt att det inte handlar om förändringar som leder till lättare kills på alla fronter.
Faktum är att vissa bossar till och med blir svårare.
Fredrik Eriksson får snällt ta och kommentera denna plötsliga QQing.
Skärpning för fan!!
Jag tycker nästan det borde vara nackskott på den som skriver att Blizzard gör det lättare där man dessutom anklagar dem för dubbla budskap.
Lusläser man PTR noten så ser man KLART och tydligt att det inte handlar om förändringar som leder till lättare kills på alla fronter.
Faktum är att vissa bossar till och med blir svårare.
Fredrik Eriksson får snällt ta och kommentera denna plötsliga QQing.
Skärpning för fan!!
Håller med.
Förstår inte ens anledningen att skriva något om PTR förrens det är klart? Hunters har redan blivit nerfade-buffade-nerfade-buffade på några dagar, visar hur mycket som kan ändras på kort tid.
Dom enda solklara nerfs jag kan hitta är (har inte spelat en enda dungeon så jag är inte helt hundra på om det faktiskt är nerfs eller inte ):
Beauty now spawns with only two pups in Heroic difficulty. Not to worry though, the missing pup has been adopted by a wonderful, if not insane family.
Valiona's Devouring Flame damage has been reduced by 20%.
The duration of the Flame Wardens' Raging Inferno has been reduced by 80%.
Baron Ashbury
* Sadly, in his hubris he has forgotten how to Mend Rotten Flesh.
Lord Walden
* Toxic Catalyst now deals less damage over time.
Corborus
* The warning time for Thrashing Charge has been increased by 1 second. In addition, Thrashing Charge now happens 4 times, down from 5.
The damage done by Lady Naz'jatar's Shock Blast and Naz'jar Tempest Witch Chain Lightning has been reduced.
Tainted Sentries Swell damage has been reduced.
The damage of Blight of Ozumat has been reduced by 25% per stack.
Desperate Speed cast by Temple Adepts has had its duration reduced significantly.
... Dessa ändringar, om dom går live, gör väl ändå inte heroics och/eller vanliga dungeons SÅ mycket lättare? :\