Crytek försvarar Crysis 2-DRM

Robot
Crytek försvarar Crysis 2-DRM

"Om jag spelar ett spel med DRM... märker jag av det? Inte direkt", hävdar utvecklarna.

#crysis-2, #crytek


Medlem
Crytek försvarar Crysis 2-DRM

Gratulerar FZ:s redaktion till ett mycket bra "troll bait"
Trevlig tisdag på er!

Medlem

Gissar att "några få" är de som får minst besvär...

Medlem

Dom som får mest besvär är dom som lovligen köper produkter med DRM-skydd. Piratade produkter har inget DRM och därför minst besvär.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Kör de samma skydd som sist är det ju inget att oroa sig över, eller steam såklart.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

MFC
Medlem

"DRM is good for you..."

Långfinger åt Crytek-håll...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tråkigt att sånt ska behövas men bara det inte påverkar allt för mycket. Själv köper jag spel och jag är ingen pirat ARRRGH!

Inaktiv

"oftast" är nyckelordet.

När piraterna knäckt skyddet är det löst för dem.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

"Utvecklarna själva hävdar att DRM-skyddet "oftast inte inte märks alls" för de spelare som skaffar sina pc-spel på olaglig väg."
Fixade det där citatet så att det i alla fall stämde överens med verkligheten, vill ju inte att Crytek ska åka dit för vilseledande eller falsk marknadsföring. Speciellt inte med en så fin port som Crysis 2

Jag har inget problem med det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av veum:

Gratulerar FZ:s redaktion till ett mycket bra "troll bait"
Trevlig tisdag på er!

Vad i!? Vad sjutton är det du sitter och insinuerar?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av veum:

Gratulerar FZ:s redaktion till ett mycket bra "troll bait"
Trevlig tisdag på er!

Vad i!? Vad sjutton är det du sitter och insinuerar?

Hahaha, glad tisdag på er!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

FZ's skogstroll som vart framme?

Glad tisdag på er allihop -- ta vara på vårsolen!

Till alla som gnäller på DRM:
Vad ska dom göra då? Släppa alla spel fria o släppa alla copy skydd på musik o filmer ?
Alltid hindrar det väll nån o bara det inte stör förmycket a´la Assassins 2 är det väl helt självklart de ska få försöka skydda sin produkt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tog ett tag innan det slog mig Lustigt Sebbe!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Citat:

Jag vet att det finns många negativa känslor kring DRM. Men jag menar, vad ska vi göra?

Låta bli att använda det kanske?

Inaktiv

Var det inte ett företag med DRM skydd som tog hjälp av några crackare för att få rätt på spelet?

Medlem

Lite sent när spelet finns i piratversion på nätet sedan ett bra tag?

Medlem

Om det som läckte ut var nästintill färdigt så kommer spelet verkligen suga när det kommer ut.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Till alla som gnäller på DRM:
Vad ska dom göra då? Släppa alla spel fria o släppa alla copy skydd på musik o filmer ?
Alltid hindrar det väll nån o bara det inte stör förmycket a´la Assassins 2 är det väl helt självklart de ska få försöka skydda sin produkt

Det kostar garanterat mer pengar att ha dessa sabla skydd än vad de hade förlorat på att inte ha dom. Finns bara en anledning jag kan hålla med om och det är att DRM ganska ofta funkar bra de första dagarna (som också är den tid då spelet säljer bäst) men sedan kan de ta bort det för det kommer vara helt verkningslöst när det är knäckt. Däremot funkar det bra för att stävja begagnat marknaden och som jag skrivit innan är det även på grund av denna de fortsätter med drakoniska DRM. EA kanske råkade banna killen från sitt Dragon Age 2 av misstag men det visar med all tydlighet att kontrollen helt och hållet är deras och jag är övertygad om att de kommer använda detta för att folk inte ska skriva vad som helst om de som företag eller deras spel. Så stödjer man detta ska man ta mig tusan inte heller komma och klaga sedan då man råkar bli avstängd och alla ens spel helt plötsligt är borta.

Medlem

Bra DRM märker man inte av. Bra DRM behöver man inte avinstallera perfekt laglig mjukvara för att kunna använda. Bra DRM kan man aldrig någonsin råka illa ut av. Crytek borde fixa nya beslutstagare, tex http://twitter.com/rockpapershot/status/50153842876235776

"No PC review code for Crysis 2, so our review will be delayed. Apparently Crytek didn't supply PC code because it might be leaked. Um."

Om Crytek gnäller på PC piratande efter release så är det lika väl vi glömmer bort Crytek på PC i framtiden, så blinda dom då har blivit.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det kostar garanterat mer pengar att ha dessa sabla skydd än vad de hade förlorat på att inte ha dom. ***klipp***

Stämmer det verkligen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan rakt av säga att jag aldrig, aldrig, aldrig, köper ett spel som jag vet har DRM. Inte en chans att det får förpesta min stackars dator. Synd, såg lite smått fram emot Crysis 2, men nu blir det inget med det.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av PcGamer:

Det kostar garanterat mer pengar att ha dessa sabla skydd än vad de hade förlorat på att inte ha dom. ***klipp***

Stämmer det verkligen?

Tja, DRM kostar mycket pengar både att köpa och underhålla. DRM har det inte hindrat någon från att komma åt spelet på release eller till och med före, och pirata i frid. Dock har det orsakat stora mängder problem för spelare som krävt patchar för att fixe, ytterligare en kostnad.

Visst, DRM kan stoppa åke 85 från att privat-kopiera till en polare, såvida han inet kan googla, å andra sidan kan nog hans polare tanka spelet snabbare än åke kan kopiera iaf. DRM fungerar inte, då det inte kan stoppa pirater, alltså är det onödigt. Lika smart som att köpa en försäkring i tron att man inte ska kunna drabbas av en olycka, det fungerar inte så...

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av PcGamer:

Det kostar garanterat mer pengar att ha dessa sabla skydd än vad de hade förlorat på att inte ha dom. ***klipp***

Stämmer det verkligen?

Självklart. Nämn ETT modernt spel som inte går att ladda ner?

Just det. DRM gör inte ett skit mot piraterna. Istället förstör det ENDAST för de som köper spelet. Bra system? Nja...

Inaktiv

jag vill inte heller ha nå skitware med i spel som jag köper...

Inaktiv

Finns det någon anledning till DRM? Finns ju spel som släpps utan DRM och finns spel där dom tar bort DRM en stund efter release och från vad jag sett så säljer dom spelen ändå bra.

Men det är väl helt upp till Crytek om dom vill slösa pengar på tredjeparts mjukvara som sen kan komma att göra spelet ospelbart för endel av kunderna... Medans piraterna fortfarande spelar i lugn och ro utan några som helst bekymmer av något DRM.

Men ni glömmer att det nästan aldrig går att köra online ordentligt på ett piratat spel....
Så många som vill lira utan problem köper det nog

Tror för övrigt ni laddar hela bunten efter som ni gnäller på "DRM som förpestar datorn"
typ starforce eller vad det nu hette kanske men annars som sagt märks det ju knappt...skriv in en kod och heja nu är vi igång o spelar 30 sek senare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Det blir långfinger-salut och pirattankning för min del. Köper spel utan internet-aktivering som Assassins Creed Brotherhood (ja, det går att köra kampanjen utan att aktivera först) och The Sims Medieval.

12
Skriv svar