Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

Robot
Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

Activisions överstehuvud Bobby Kotick menar att det kan vara svårt för Battlefield 3 att mäta sig med Modern Warfare 3 för att de potentiellt fokuserar för mycket på pc-utvecklingen

#battlefield-3, #activision


Kotick osäker på Battlefield 3:s framgång

Åh, för Guds skull Bobby!

Medlem

Han missade att både 360 och PS3 visades på E3

Medlem
Medlem

Haha gud så komisk han är ibland alltså...

Medlem

Bobby failar igen som vanligt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Det roligaste med den här nyheten är att Bobby Kotick har helt rätt. Men trots det kommer folk bli fly förbannade, istället för att tänka efter först. Så, dags för nerd rage?

Medlem

Håll käften din jävla idiot Kotick.

Medlem

Jag undrar om den mannen har hört talas om ett spel som kallas Starcraft 2. Jag menar så vitt jag vet släpptes det bara till pc och var relativt framgångsrikt, jag har även hört rykten att det ska vara utvecklat av Blizzard...


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Håll käften din jävla idiot Kotick.

Överdriv inte nu.

MFC
Medlem
Skrivet av CNBC:

The video you are trying to access is unfortunately unavailable at the moment.

OK!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Äh, gå och lägg dig på din säng som är stoppad med sedlar...

Medlem

Lustigt att han säger så när Blizzard har sina tunga titlar endast till PC.
Fast nu kan man fråga sig hur han definierar framgångsrikt?
Själv är jag helt övertygad om det motsatta för det stora spelet just nu är BF3.
Vi har självklart en skara CoD-fans som försvarar sina spel med deras liv.

Vad detta handlar om är att Kotick försöker svärta ner BF3 för att få folk att tappa intresset för Cods argaste rival men för att vara helt ärlig skulle jag inte bli förvånad om BF3 faktiskt kan tangera CoD Black Ops försäljningssiffror. Jag har själv förbokat mitt ex och då vet jag med mig att jag är långt ifrån ensam där.

Medlem

Han kanske valde fel ord, annars verkar han helt ha missat att spelet kommer till konsol.
"If it's just a PC title as it looks like today..."

Moderator | Testpilot

Tycker inte han gör eller säger mycket fel i denna intervju måste jag säga, rätt "cool" kille i hur han beter sig, brusar inte upp och ser inte så nervös ut.

Sen fortfarande, det mesta du får från Battlelog (vad det nu heter) finns i call of duty elite och är gratis, gällande spela online, stats, starta grupper/claner och diverse.

Det enda "+:et" jag ser med att betala för COD Elite är väll att du har tillgång till all dlc? Mer har dom ju inte berättat än.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Citat:

– Än så länge har jag bara sett Battlefield 3 på pc. Jag har inte sett det på en konsol där den största delen av marknaden är.

Allt denna man har i huvudet är pengar.

Medlem
Skrivet av Thumba:

Jag undrar om den mannen har hört talas om ett spel som kallas Starcraft 2. Jag menar så vitt jag vet släpptes det bara till pc och var relativt framgångsrikt, jag har även hört rykten att det ska vara utvecklat av Blizzard...

Vet inte om du missa det men...
"Jag har inte sett det på en konsol där den största delen av marknaden är. Om det bara är en pc-titel, som det ser ut som idag, är det bara en liten målgrupp som kan ta del av det, sa Kotick i en intervju med CNBC."
Det är klart det går att göra spel till pc utan konsoller.
Men han vet att de stora pengarna ligger i konsollmarknaden om han tittar på hur CoD säljer. PengaKåtaKotick undrar bara varför dice inte vill ta del av den delen.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

MFC
Medlem

Hur kan man bli arg över vad han säger. Det han säger är att han inte testat det på konsoll och vet inte om BF3 kommer till konsollerna (iofs FAIL men värt att bli arg över?)

Skrivet av Amilo:
Citat:

– Än så länge har jag bara sett Battlefield 3 på pc. Jag har inte sett det på en konsol där den största delen av marknaden är.

Allt denna man har i huvudet är pengar.

Ja, det är hans jobb att skapa lönsamhet...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vilken nobrainer, tänk om han hade sagt tvärtom istället liksom. Med tanke på den status han har inom branschen känns det ju inte direkt som ett konstigt uttalande, då han vill locka bort eventuella från Battlefield.

Men nej, det låter som vår lille Bobby inte är tillräckligt insatt helt enkelt. Bara för att fokus ligger på PC-versionen betyder det inte att konsolversionerna blir dåliga direkt. Titta bara på andra konsolportar till PC som faktiskt har visat sig lyckade, ex. BC2 och öh... Bioshock kanske

Medlem

Någon som sett BF3 på konsol änu? Alla säger ju hur mycket snyggar det är än MW3. Men man kan ju ej jämföra ett konsol spel med ett pc spel.

Medlem

Han är säkert en bra strateg osv. Vad man märker på kära kotick är att han är dåligt informerad och att han enbart snackar om marketing och research. Han verkar ha noll koll på produkterna och verkar bry sig desto mindre. Alla vill ju göra pengar såklart även DICE, men de folk som de har som talesmän ger iaf ett intryck av att bry sig om sina produkter. Det finns ingen själ bakom spelen om du frågar mig. Dock en personlig åsikt angående COD serien efter COD2.

Sebastian Lind: På vilket sätt har han rätt? Att han inte har kollat upp vilka plattformar BF3 kommer till ? :S

Medlem

Det är lika mycket fel med hela Bobby som det är med random spawn points.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Kul att så många som postar bara läst (aftonbladet-)rubriken och inte sett intervjun. Han säger, som någon tidigare skrev, inte mycket "fel" utan sköter sig riktigt bra i TV.

Medlem

Han ser snällare ut med blå bakgrund. :<

Medlem
Skrivet av Bluescreen:

Kul att så många som postar bara läst (aftonbladet-)rubriken och inte sett intervjun. Han säger, som någon tidigare skrev, inte mycket "fel" utan sköter sig riktigt bra i TV.

Pff, jag hade kunnat aftonbladetisera rubriken bra mycket mer. Jag är medveten om Koticks relevans i sitt uttalande, och framförallt utifrån en helhetssyn.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Han skulle nog lyssnat på Patrick Bach igår live på E3 där han förklarar varför BF3 först o främst kommer till PC...Då skulle nog inte han klämma ur det han sa.

Här är videon: http://www.youtube.com/watch?v=D5_1kB6GZNw&feature=player_pro...

EDIT: Rätta rill namnet samt lade till videon när jag fann den.

Inaktiv

Se där ja, ondskans ansikte fick en röst.

Märkligt uttalande och säkert med taktisk en baktanke, att spä på med oro hos de konsollägare som tvekar i valet mellan BF3 och MW3.

Att fokus läggs på en pc-verision behöver inte alls vara negativt för en konsolverision. Det extra som pc-ägare får ta del av skulle aldrig varit möjligt att kunna visas på en konsol av prestandaskäl. Om något skulle fattas hos konsoll-verisionen skulle det också fattas hos PC-verisionen då det är konsoll-verisionen som har begränsningar och inte tvärt om.

Sen är Battlefield ett helt annat spel som ska kunna visa upp ett större slagfält. hade Kotick fått lägga sina djävulsklor på titeln så hade han gjort om det till en 8 vs 8 maxplayers på en karta stor som den genomsnittliga Cod-kartan. Det är ju lite vad man är ute efter. Man kan antingen göra ett realistiskt Armed assault/flygsimulator eller så gör man en Cod-shooter eller shootem-up-arkad helikopterspel för kidzen på konsoll. Det ena må sälja mer men som spelutvecklare villl man ju göra spel man också vill spela själv eller har har någon dröm om att kunna realisera . Alla tänker inte helt enbart på överfyllda bankvalv med guld i första hand.

Spelutvecklare: Vi vill göra ett sånt här spel, vad häftigt det skulle vara!?
Kotick: Jag vill ha guld! Mer guld! stoppa dom, de stjäl mitt guld!


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Yunfat:

Någon som sett BF3 på konsol änu? Alla säger ju hur mycket snyggar det är än MW3. Men man kan ju ej jämföra ett konsol spel med ett pc spel.

japp 0.52 kolla nere i hörnet står det PS3 ingame footage
http://www.youtube.com/watch?v=Sys27gar7iM

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Bluescreen:

Kul att så många som postar bara läst (aftonbladet-)rubriken och inte sett intervjun. Han säger, som någon tidigare skrev, inte mycket "fel" utan sköter sig riktigt bra i TV.

Pff, jag hade kunnat aftonbladetisera rubriken bra mycket mer. Jag är medveten om Koticks relevans i sitt uttalande, och framförallt utifrån en helhetssyn.

Hatar aftonbladets rubriker.

Jag har mitt underbara exempel här: "David Beckhams fruktansvärda sjukdom"

När man läser artikeln visade det sig att han hade astma, men att han utan problem kunde fortsätta spela fotboll som inget hänt.

Hatar aftonbladets rubriker.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förväntade mig någon pipig, elak och tjatig röst från honom, lite så som FZ-medlemmarna har målat upp honom.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skriv svar