Box på sidan där man kan se inloggade osv

Medlem
Box på sidan där man kan se inloggade osv

hej på er!

Något som kunde varit mycket trevligt är ju en box på sidan där man kan tex se:

* Hur många medlemmar vi har
* Hur många medlemmar som reggade sig idag
* Inlägg på forum idag
* Hur många är Online
*Osv
*Osv

Man behöver ju inte ta med allt jag skrev men en del av det och kanske något annat också?

Jag tycker att det skulle varit en bra idé, men vet ju inte vad ni tycker.
Ni kanske inte vill dela den infon.

Vad tycker ni andra? Kan det vara något Fz ska fixa?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Så länge den inte är framme hela tiden (exv så att man kan få fram den på samma sätt som notiser) så låter det som en trevlig idé.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Så länge den inte är framme hela tiden (exv så att man kan få fram den på samma sätt som notiser) så låter det som en trevlig idé.

Skulle det inte varit nice o haft den på start menyn?

Där man precis kommer in på Fz? Där alla nyheter är.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Redaktör

Några av grejerna finns på forumets startsida. Det är redan rätt trångt om utrymmet på förstasidan, så där blir det nog inte aktuellt.


signatur
Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Posuic:

Så länge den inte är framme hela tiden (exv så att man kan få fram den på samma sätt som notiser) så låter det som en trevlig idé.

Skulle det inte varit nice o haft den på start menyn?

Där man precis kommer in på Fz? Där alla nyheter är.

Nja, precis som Tompa sa så är det nog lite trångt om utrymme där ^^ Men om man gör som jag sa (med andra ord i den där långa raden som följer med en när man scrollar på sidan XD) så vore den inte i vägen alls

Medlem

Men någonstans borde det väl få plats?

Och om jag fattar det rätt så är det inte så svårt att fixa det?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Antikvitet

Det är en kul idé. Fortsätt gärna utveckla den mer med vilken typ av statistik som kan vara intressant.

Det som håller emot en sån här idé är, förutom tidsbrist förstås, också prestandafrågan. Att räkna saker i en databas tar mycket kraft, inte minst att räkna inlägg, och det gör att vi måste cacha informationen i olika nivåer. Det är givetvis lösbart, men inte så trivialt som man ibland kan tro.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Det är en kul idé. Fortsätt gärna utveckla den mer med vilken typ av statistik som kan vara intressant.

Det som håller emot en sån här idé är, förutom tidsbrist förstås, också prestandafrågan. Att räkna saker i en databas tar mycket kraft, inte minst att räkna inlägg, och det gör att vi måste cacha informationen i olika nivåer. Det är givetvis lösbart, men inte så trivialt som man ibland kan tro.

Men man kan väl skippa det "riktigt" krävande grejerna?

Här har du en bild som man kan ta o kolla på :

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4df275d58e814_Fz.png

(Fick stryka lite känsligt material)
Där finns lite exempel som man kan ta med.

De där med ranks (tex jag, veteran) kan man nästan glömma.. Ni har ju så många rankar


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Lite nördstats, heh. Visst kanske det vore kul att kolla ibland, men att ha den framme hela tiden är väl lite att ta i. Kanske en statistik-sida i menyn "Om FZ" > "Statistik" vore bättre än en box på framsidan? Eller på "Om FZ" > "Information" som redan finns?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar