Bland svenska soldater och skalliga danskar (eller andra dagen på E3)

Redaktör
Ponny
Bland svenska soldater och skalliga danskar (eller andra dagen på E3)

34 spel hittills. Herregud. Och idag har jag intervjuat Peter Molyneux. Herregud igen. Dagen kunde inte ha börjat bättre med VIP-plats till Battlefield 3 och en stilig presentation och en - oh så het - mp-match. Hur följer man upp det? Med Mass Effect 3 så klart.

Men vi dröjer oss kvar vid Battlefield 3 en stund. Vi svenskar brukar vara dåliga på att framhäva oss själva och är lika försiktiga som ödmjuka. Men Dice gör mig "fuckin' proud" (som de grabbiga grabbarna på Gearbox skulle sagt) att vara svensk. Senast på Subway på hemvägen snackade jag med en amerikansk journalist som var lyrisk över spelet. Att det är mässans populäraste spel är givet. Utmärkelserna får knappt plats på dörren till deras bås.

Men svenska Dice får ursäkta, dagens personliga höjdpunkt var det danska Hitman. Stiligt, creepy, mångfacetterat, skalligt - ja, man kan säga mycket om det. Framförandet var så välregisserat att utvecklarna inte ens behövde guida oss igenom visningen. Den talade för sig själv. Och som den talade.

Modern Warfare 3 då? Har jag redan glömt. Imorgon summerar vi E3 med ett besök hos Ubisoft (Rayman, Ezio, Tintin (!)) och Wii U. Det sistnämnda blev inte av idag, men imorgon så...

PS. Självklart kan jag inte mobilblogga. Förvånade? Näe.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Bland svenska soldater och skalliga danskar (eller andra dagen på E3)

Smått avundsjuk! Hade gärna snackat med Molyneux själv, han verkar vara en skön snubbe.

Skägg.
10 Chambers

Snackade hästbondning? Annars kan du stanna kvar!


signatur

Några nyheter om Pippa Funnell Horse Adventure till 3DS?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar