Misstänkte PSP-rånaren sitter i häktet

Robot
Misstänkte PSP-rånaren sitter i häktet

En 20-årig brittisk man misstänks för det uppseendeväckande PSP-rånet – har suttit i häktet sedan i helgen.


Medlem
Misstänkte PSP-rånaren sitter i häktet

Suck. Jag blir så less på människor.

Medlem

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

Medlem

Nightswipe: Ja, det är alltid olyckligt när folk inte är glada. Oavsett vad det är.

Baloba: Och du förklarade varför det finns olyckliga människor.

Jag: Tillägger att man kan bara ge det man fått. Vill man inte ha dåliga människor runt om sig själv då må man jobba för att bli en bra människa själv som kan visas upp för andra. På så vis slipper man "dåligheter" i längden, för männskligheten.

Medlem
Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

"Inte grabbens fel som snodde prylen"
Är du seriös eller försöker du bara provocera?

Du menar alltså att om man känner sig utstött och orättvist behandlad av samhället så har man rätt att gå ut på staden, misshandla första lämpliga offer och stjäla deras ägodelar?

Jag tycker det är avskyvärt att skillnaden mellan de som har det bra och de som har det dåligt bara ökar och ökar, inte minst i våra "moderna" samhällen. Men även om en uppväxt, bakgrund eller tillvaro kan vara en FÖRKLARING för ett visst agerande så gör det inte agerandet korrekt, och en person bär alltid ansvar över sitt agerande.

Kanske är det dessa, de som inte har något och inget att förlora, som borde åka ut till en ö och ta bort sig själv istället så VI slipper dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

Bra att du förespråkar anarkism. Något som ett demokratiskt samhälle verkligen behöver!

Medlem

Finns inget försvar för stöld. (Nej inte ens fattigdom). Man blir så less på såna människor.
Hoppas han får upprättelse och ett saftigt skadestånd.

Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

Beklagligt att människor i Sverige 2011 har dessa åsikterna...Det är ingen annans fel än den kriminella tjuven.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Finns inget försvar för stöld. (Nej inte ens fattigdom). Man blir så less på såna människor.
Hoppas han får upprättelse och ett saftigt skadestånd.

Mycket av alla utkomster är en ren stöld som man inte får göra något åt, då det är 'lag'.
Fast håller med - i sånna här fall finns det inget försvar till stöld. Ge honom det straff han förtjänar, och sen får han lära sig på det viset.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Fargo:

Finns inget försvar för stöld. (Nej inte ens fattigdom). Man blir så less på såna människor.
Hoppas han får upprättelse och ett saftigt skadestånd.

Mycket av alla utkomster är en ren stöld som man inte får göra något åt, då det är 'lag'.
Fast håller med - i sånna här fall finns det inget försvar till stöld. Ge honom det straff han förtjänar, och sen får han lära sig på det viset.

Det är inte "lag" på att köpa någonting. Det är helt valfritt.
Du kan avstå att köpa psp och istället bli utan.

Medlem

Avrättning som gäller för killen i häktet.


signatur

Meep!

Medlem

Klart att det aldrig kommer att finnas pengar till att ta hand om fattiga, utsatta och behövande när det finns ligister som gör att vi måste lägga pengar på övervakning och polis... Hmmm fast i många fall är det ju just de utsatta som är ligisterna. Billigare att bara låta alla ligister få ha sitt eget samhälle på en öde ö. Då kanske de förstår hur utsatta vi vanliga människor känner oss.

Medlem
Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig.

Säger det samma om dig, världen skulle vara en bra mycket trevligare plats utan människor som tycker våld är det enda rätta om man inte råkar ha råd med en PSP för tillfället..

Det värsta är ju att dessa äckel ofta inte ens är fattiga, har både datorer och mobiler och är långt ifrån uteliggare eller liknande. En ganska stor del av vänsterfaschisterna är bortskämda, rebeliska rikemansbarn, bara kolla vad det är för mänskligt avskräde i AFA te.x, likadant de äckel som är bakom te.x Expo. Spottar.

Nä fan ska ta och titta på lite youtubevideos där snuten klår upp sånna as, brukar iaf få en på lite bättre humör.


signatur
Medlem

Wunderbar! Ska vi bara se om den misstänkte faktiskt var den som utförde rånet.

Skrivet av Baloba:

Utplåna dig själv och ett par till på någon Ö så slipper vi folk som dig. Inte grabbens fel som snodde prylen. Tycker mer synd om han då hans uppväxt och samhällsstandards är helt och hållet bingo.

Öhm, wut? Går du på droger eller nått?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av undelete:

Klart att det aldrig kommer att finnas pengar till att ta hand om fattiga, utsatta och behövande när det finns ligister som gör att vi måste lägga pengar på övervakning och polis... Hmmm fast i många fall är det ju just de utsatta som är ligisterna. Billigare att bara låta alla ligister få ha sitt eget samhälle på en öde ö. Då kanske de förstår hur utsatta vi vanliga människor känner oss.

Precis. Sen kostade upploppen i England drygt 2 MILJARDER kronor. Nu lär det inte bli några feta bidrag eller skattelättnader för fattiga direkt...

Inaktiv

Oavsett uppväxt och samhälle så har man som individ ett jävla eget ansvar och ett val att göra rätt eller fel.

Men ställer man sig i ett upplopp och springer runt och rånar folk och förstör butiker och folks hem så finns det ingen ursäkt "min uppväxt har varit jobbig osv". När någon sådan får en batong i skallen eller tom blir skjuten av polis så känner jag verkligen inget medlidande, man kan inte få uppföra sig hursomhelst och sen när man åker dit gnälla om orättvisor. Gillar verkligen Englands hårda attityd och att politikerna öppet säger att dom ska sätta in mer poliser och "nu jävlar slår vi tillbaks". Ibland kan man förverka sina mänskliga rättigheter ganska så snabbt anser jag.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Är du allvarlig? Isåfall är du en oerhört äcklig människa:( Dessutom är det ju väldig bra reklam för Sony i och med att detta har fått sån stor uppståndelse.

Inaktiv
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Raporterad, vill inte ha sådant här skräp på en community sida!

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Han är från Malaysia, och pluggar i Storbritannien, dvs INTE invandrare. Om någon är skit så är det väl du, ditt evolutionella snedsteg till rasist.

Medlem

Han var med eller var vid en plats där det var upplopp! Så det är helt ok för er eller att han gör så? Hur tänker ni egentligen? Ingen som skulle ta hand om er om det skulle hänt någon av er alla.. Raportera mig då, jag skriver vad jag känner, det är inte fel i att göra det. Det är ingen rättvisa i världen, och det är sant! Lär er hur verkligheten är och hur mycket trögt skit det finns. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka såhär, jag vågar bara komma ut med det helt enkelt.

Inaktiv

Det här händer i världen varje sekund.. tyvärr

Inaktiv
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Men för f*n. Tror du ärligt det är för att han är invandrare? Om han ens kan klassas som det. Han är där och pluggar, och bidrar antagligen mer till världen än Somalia och Irakpacken vi tar in.

Jag är starkt emot "mångkultur". Men ärligt - tänk smart istället som en idiot. Det där har inget med invandrarproblem att göra.

Medlem

Om man bor i ett segregerat område, där det knappt finns några jobb eller utbildningar, där staten skär ner de redan låga bidragen med en brutal polisstyrka som motorsåg, där polisen brutalt skjuter en oskyldig kille, om man då bor i ett sådant område, ett område staten skiter i, ännu en förort ingen vill höra talas om, är det då inte rätt att göra uppror?

Jag tvivlar starkt på att tiotusentals ungdomar i Londons förorter plötsligt blev psykopatiska våldsbrottslingar över en natt, det måste ju ligga något annat under det hela, kanske en dröm om ett annorlunda liv? Jag tycker det är rätt att jävlas med det system som har förstört deras liv, för även om man kommer ut därifrån, är det ingen som vill ha något att göra med en.

Men sedan finns det ju alltid rötägg, som ska förstöra sitt eget område och då syftar jag på att råna arbetarklassungdomar och bränna ner den lokala matbutiken, men jag skulle dock kunna acceptera hans brott om han tog den i en affär. Personrån är alltid fel, men att reducera det kapitalistiska system som har växt fram, genom att ta ifrån överklassen en del av de produktionsmedel, som man använder för att förtrycka de lägre klasserna, det tycker jag är rätt.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Han var med eller var vid en plats där det var upplopp! Så det är helt ok för er eller att han gör så? Hur tänker ni egentligen? Ingen som skulle ta hand om er om det skulle hänt någon av er alla.. Raportera mig då, jag skriver vad jag känner, det är inte fel i att göra det. Det är ingen rättvisa i världen, och det är sant! Lär er hur verkligheten är och hur mycket trögt skit det finns. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka såhär, jag vågar bara komma ut med det helt enkelt.

Alltså, han gör väl ingenting, hur tänker du igentligen? Detta är ungefär som med gruvarbetarna i chile som fastnade, när dom kom ut fick dem grejer av en massa företag, bland annat apple, just av den anledningen att det är bra reklam för företagen ifråga. Det var ju liksom ingen som bad om att få telefoner från apple. Och såklart är du inte ensam, det finns massor med avskyvärda rasister här i världen, tyvärr...

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Om man bor i ett segregerat område, där det knappt finns några jobb eller utbildningar, där staten skär ner de redan låga bidragen med en brutal polisstyrka som motorsåg, där polisen brutalt skjuter en oskyldig kille, om man då bor i ett sådant område, ett område staten skiter i, ännu en förort ingen vill höra talas om, är det då inte rätt att göra uppror?

Jag tvivlar starkt på att tiotusentals ungdomar i Londons förorter plötsligt blev psykopatiska våldsbrottslingar över en natt, det måste ju ligga något annat under det hela, kanske en dröm om ett annorlunda liv? Jag tycker det är rätt att jävlas med det system som har förstört deras liv, för även om man kommer ut därifrån, är det ingen som vill ha något att göra med en.

Men sedan finns det ju alltid rötägg, som ska förstöra sitt eget område och då syftar jag på att råna arbetarklassungdomar och bränna ner den lokala matbutiken, men jag skulle dock kunna acceptera hans brott om han tog den i en affär. Personrån är alltid fel, men att reducera det kapitalistiska system som har växt fram, genom att ta ifrån överklassen en del av de produktionsmedel, som man använder för att förtrycka de lägre klasserna, det tycker jag är rätt.

Nu är det väl ingen som egentligen vet EXAKT vad som hände när snubben blev skjuten, så det kanske är bäst att lämna osagt.

Men varför är det mer ok att ta något från en affär? Det är ju knappast affärsägarens fel att det har blivit fel i systemet?

Och på vilket möjligt eller omöjligt sätt kan det bli BÄTTRE när man förstör? Det kan ju knappast vara få "rötägg" som lyckas skapa skador och polispådrag för ett sammanlagt värde på över 2 miljarder kronor?

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

Kan ju inte mena allvar att Sony skickar en ny psp och spel till honom? Va fan är det här? Bara för att han är invandrare eller?! Fy fan vilket skräp. Han kan väl bli lika behandlad som vem som helst? Skulle det hänt mig hade jag ju fan inte fått något nytt ifrån Sony.. Så jävla töntigt, fy säger jag bara! Skräp! Invandrar skit!

Nu var det så här att, just i det här fallet fanns det tydliga bildbevis på att en stöld hade begåtts och eftersom bilderna var såpass tydliga, därför blåste media upp det och Sony såg sin chans att dra några billiga pr-trick mitt i kaoset. Det var inte för att han hade en annan etnisk bakgrund, ditt rasistsvin.

Medlem
Skrivet av kabex:

Nu är det väl ingen som egentligen vet EXAKT vad som hände när snubben blev skjuten, så det kanske är bäst att lämna osagt.

Men varför är det mer ok att ta något från en affär? Det är ju knappast affärsägarens fel att det har blivit fel i systemet?

Och på vilket möjligt eller omöjligt sätt kan det bli BÄTTRE när man förstör? Det kan ju knappast vara få "rötägg" som lyckas skapa skador och polispådrag för ett sammanlagt värde på över 2 miljarder kronor?

När det handlar om källor till vad som egentligen hände med han som blev skjuten, så litar jag hellre på folket, som har en tendens att berätta sanningen till skillnad från korrupta högerregeringar.

Av det jag har sett, så är det så gott som bara större affärskedjor som råkar ut för plundringar och dylikt, alltså stora företag som drivs av någon snobbig överklasstyp som bara bryr sig om sitt kapital och skiter i allt vad fackföreningar och arbetsvillkor heter, men tråkigt nog lär han väl knappt märka någon skillnad.

Regeringen, som jag ser det, är ansvarig för hela skiten, alltså tar man ut sina aggressioner mot den. Därför provocerar man fram polisen för att ge tillbaka all den skit man har tagit genom åren, de som jag kallar för rötägg, är de som tar av sina egna,sina grannar, sina gamla vänner för egen profit, det kallas även kapitalism.

Medlem

Tack vare FZ vet jag nu hur SD kom in i riksdagen och fy fan om SD får mer makt i samhället då kommer jag att fllytta från Sverige för då är Sverige corrupt imo och kommer vara ett skit land i mina ögon men om jag ska gå tillbaka till själva ämnet så ja jag vet att Sony gör det för reklam men endå shysst att dem ger han en ny och tycker det är lågt av dem som snodde den av killen att först verka trevlig och hjälpa han sen bara sno Pspen och dra, om det hade varit en affär hade jag inte brytt mig, men eftersom det var en människa och en som hade blivit nerslagen på det också så är det jävligt ruttet gjort av dem och hoppas dom får betala massa pengar till han

Medlem
Skrivet av Demacish:

Tack vare FZ vet jag nu hur SD kom in i riksdagen och fy fan om SD får mer makt i samhället då kommer jag att fllytta från Sverige för då är Sverige corrupt imo och kommer vara ett skit land i mina ögon

Hejdå.

Någon som vet ungefär hur mycket spel han får? Om de ändå ska skicka något till han kan de ju fläska på lite!

Inaktiv
Skrivet av Demacish:

Tack vare FZ vet jag nu hur SD kom in i riksdagen och fy fan om SD får mer makt i samhället då kommer jag att fllytta från Sverige för då är Sverige corrupt imo och kommer vara ett skit land i mina ögon men om jag ska gå tillbaka till själva ämnet så ja jag vet att Sony gör det för reklam men endå shysst att dem ger han en ny och tycker det är lågt av dem som snodde den av killen att först verka trevlig och hjälpa han sen bara sno Pspen och dra, om det hade varit en affär hade jag inte brytt mig, men eftersom det var en människa och en som hade blivit nerslagen på det också så är det jävligt ruttet gjort av dem och hoppas dom får betala massa pengar till han

Hej då. I senaste undersökningen fick SD 7.8%. Sveriges fjärde största parti enligt UM.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Hej då. I senaste undersökningen fick SD 7.8%. Sveriges fjärde största parti enligt UM.

Bra då vet jag då kan jag börja planera vart jag vart jag ska flytta där det är mindre rasistiskt än här, var naiv och trodde att Sverige inte var så rasistiskt men ack så fel jag hade

12
Skriv svar