Dead Islands uppföljare - Dead World?
Mitt inlägg innehåller spoilers..
Ge mig ett Dead Island 2! Så man får åka tillbaka och rädda de i lighthouse, lifeguard tower, kyrkan och m.m.
Det blev ju 800 grader.
Mer levande karaktärer gällande en ö med zombies, hahaha
Ok, först gör man crap och nu skall man skapa ytterligare ett spel och hoppas på megacrap!
Lägg ned skiten eller ja hela företaget.
Dåligt spel, värdelös spelide och tråkig story om det nu finns någon
/DT
såg det nu och ska ändra snarast, jag menade att de redan levande karaktärerna skulle kännas mer levande istället för att bara stå på ett ställe, ge ut quests och prata i "oneliners" exempel en snubbe i staden som upprepar meningen "I worried about him" hela tiden, tror jag har hört den 30-40 gånger.
Hoppas på mer balanserat spel och att levelscalingen görs om helt o hållet. Så jäkla trött på så fattig design av spel. Meningslöst att gå upp i level om alla zombies går u pp i level med en. Bättre att skita i det helt o hållet då. Dead Islande hade många intressanta idéer men vissa var så dåligt genomförda att det förstörde för de andra. Speciellt bristen på "OSHIT" moments, och stor avsaknad av större grupper av zombies.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag kom på några saker till jag gärna ser i uppföljaren:
1: inte lika stor fokus på Co-op. Jag förstår att man som utvecklare gärna har det som ideal om man nu tycker att det är det roligaste sättet att spela spelet på men det blir rätt trist när man kör solo och ser tre andra karaktärer i alla cutscenes
2: bättre animationer i cutscenes och vid samtal. Fokusen ligger på action, I get that men liiiite mer jobb hade gjort stor skillnad för inlevelse i spelets handling.
3: mer handling. Mer dramatik, mer eskapism! Mer som i trailern!
4: inte lika mycket wear n tear över vapnen.
5: skjutvapen tidigare (så att den som spelar som Puma inte har en sådan stor nackdel som spelare innan hon hittar bössor.