Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Rösta fram folkets val inför Dataspelsgalan 2012

Robot
Rösta fram folkets val inför Dataspelsgalan 2012

Förra året vann Mass Effect 2. Året dessförinnan Modern Warfare 2. Vilket spel borde vinna i år? Det är upp till dig!

#mass-effect-2, #call-of-duty-modern-warfare-2, #grand-theft-auto-iv, #portal-2, #dice, #battlefield-3, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Rösta fram folkets val inför Dataspelsgalan 2012

DATAspelsgalan? Jag får rysningar....... brrrrrrr...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nördigare kan det nog inte bli =P
Men roligt att dom har sånt! Go gamers!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Inget The Witcher 2!?
Nu är jag förvirrad..


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag gav zelda en fin röst ^^

Medlem

Varför är det nördigt? Finns ju fotbollsgala där de slickar varandra i röven direktsänt i tv och allt möjligt. Så varför inte ha en dataspelsgala? Det finns ju gott om intresse för det .

Medlem
Skrivet av Brain:

Inget The Witcher 2!?
Nu är jag förvirrad..

Ville också rösta på The Witcher 2... fick bli Portal 2 istället.

Medlem

Vart fan är The witcher 2?

Medlem
Skrivet av firsov:

Varför är det nördigt? Finns ju fotbollsgala där de slickar varandra i röven direktsänt i tv och allt möjligt. Så varför inte ha en dataspelsgala? Det finns ju gott om intresse för det .

Klart det är nördigt. Men vad gör det?
Fotbollsgalor är också nördiga.

Frågan vi istället borde ställa är: "varför är inte årets i särklass bästa spel med bland nomineringarna?".


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Blir säkert Bf3.

Medlem
Skrivet av firsov:

Varför är det nördigt? Finns ju fotbollsgala där de slickar varandra i röven direktsänt i tv och allt möjligt. Så varför inte ha en dataspelsgala? Det finns ju gott om intresse för det .

Menar inget negativ när jag säger det =D

Fan det bara roligt när jag såg detta =P
Såg inge Dota 2 dock....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Brain:

Inget The Witcher 2!?
Nu är jag förvirrad..

Ville också rösta på The Witcher 2... fick bli Portal 2 istället.

mEn haLÅÅ, vi fIcK juH Sims-pet !11!
*gråter*


signatur

Retro.

HUR.I.HELVETE.KUNDE.ETT.MASS.EFFECT.SPEL vinna? o.O Sämsta skiten som finns. Tänkte att ME3 var roligt när det verkat som det i nyheter allt annat, men sen när man spelar: "Nej, fyfan vad sämst!".

Duex Ex: Human Revolution blev mitt val. Varför?

* Bästa spelet så fyfan alltså
* Story
* Gameplay
*Grafik
* AI
* "Choose-your-way"-style (Stealth, Assault, välja egna vägar osv)
* Bra miljö
* Lagom svårighetsgrad
* Lite annat

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av firsov:

Varför är det nördigt? Finns ju fotbollsgala där de slickar varandra i röven direktsänt i tv och allt möjligt. Så varför inte ha en dataspelsgala? Det finns ju gott om intresse för det .

Menar inget negativ när jag säger det =D

Fan det bara roligt när jag såg detta =P
Såg inge Dota 2 dock....

Det kan ju bero på att Dota 2 inte är släppt än...

Medlem
Skrivet av Brain:

Inget The Witcher 2!?
Nu är jag förvirrad..

Du är inte ensam om det


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Fan vilken fånig omröstning. Var är Saints Row 3? Var är The Witcher 2? Var är Homefront? Var är Dead Space 2?

Medlem

Folkets "val"? Var är NBA 2K12? Var är Dark Souls? Var är Sword & Sworcery? Var är Tactics Ogre? Var är Total War: Shogun 2? Var är Frozen Synapse? Var är Ghost Trick? Var är Catherine?
Var är valmöjligheterna överhuvudtaget?

Listan är för kort, och utgörs i princip bara av "storspel" med fet budget. Och inte ens alla dem. Kanske den sämsta omröstningen jag varit med om i spelväg.

Medlem

Väldigt "fattig" lista det där. Fanns bara igentligen bara Battlefield 3 och Portal 2 som vettiga alternativ för mig.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Väldigt "fattig" lista det där. Fanns bara igentligen bara Battlefield 3 och Portal 2 som vettiga alternativ för mig.

Portal 2 är väl egentligen det enda jag skulle kunna tänka mig att rösta på, men jag vill samtidigt inte rösta på ett spel som ligger kanske 3-4 spel efter de jag tyckt varit bäst. Hur ska man kunna ta denna "omröstning" på allvar med den här mycket korta listan spel?

Medlem

Inget Witcher 2

Medlem

Som alla andra galor så ligger väl branschens särintressen bakom det. Så det är knappast förvånande att omröstningen gäller några färdigifyllda alternativ utvalda på oklara grunder. The Witcher 2 hade fått min röst med om jag kunnat.

Inaktiv

Tittar man noga så står det så här:
"Urvalet till Folkets val består av de mest sålda spelen i Sverige under 2011 enligt GfK-media control samt juryns nomineringar till kategorin årets spel."

Juryn verkar ju bestå av folk med huvudena uppstoppade i ändalykten ifall det är så där deras lista ser ut.

Inaktiv

Bara massa random skräp i listan, var är Witcher 2?


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Remus:

DATAspelsgalan? Jag får rysningar....... brrrrrrr...

Tänkte samma sak.

Medlem

easy - skyrim!

Medlem

Vilken fattig lista, witcher 2 är GOTY, något annat tänker jag inte rösta på. Vad är det egentligen för kanelpuffare som gjort dendär listan?? Den saknar ju massor av potentiella GOTY-spel.

Medlem

Det heter DATORspel. Jag skickade ett mail till dom och förklarade det. Undrar om jag får ett (rättstavat) svar?

Röstade på det enda spelbara av alternativen; Skyrim.

Medlem

45% chans att mw3 vinner, 30% att bf3 vinner, 25% att skyrim vinner. Jag röstar BF3, jag tycker att både bf3 och mw3 är roliga, men bf3 är helt enkelt ett bättre spel.

Qjt
Medlem
Skrivet av Remus:

DATAspelsgalan? Jag får rysningar....... brrrrrrr...

Hörde förklaringen till den stavningen från Martin på dataspelsbranchen.
Det är att alla spel spel byggs genom data.
I.o.m den stavningen får dom med både Dator- och TV-spel

Medlem
12
Skriv svar