Medlem

Om nu Diablo 3 kommer till konsoler, så kommer man alltså kunna spela det offline? Hur kommer det sig att man inte får det på PC versionen?

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Det slog mig att det här spelet kanske hade blivit intressant om man gjorde en bot som spelade det åt en.

signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Skärmdumpsmästare

Mitt intryck av betan är att själva gameplayen är sig lik. Runesystemet är enkelt att anpassa enligt sin egna spelstil och random health globes tar bort det evinnerliga potionsörplandet. Längtar efter att få spela det på en svårare nivå vid release.
Liksom Diablo II finns de olika svårighetsgraderna just för att alla ska kunna uppleva spelet i sin helhet. Tänk tillbaka lite; Diablo II var inte heller svårt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av TwinkleWish:

INTE OK !

Ok.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Mitt intryck av betan är att själva gameplayen är sig lik. Runesystemet är enkelt att anpassa enligt sin egna spelstil och random health globes tar bort det evinnerliga potionsörplandet. Längtar efter att få spela det på en svårare nivå vid release.
Liksom Diablo II finns de olika svårighetsgraderna just för att alla ska kunna uppleva spelet i sin helhet. Tänk tillbaka lite; Diablo II var inte heller svårt.

Håller med. För de som är interesserade så finns det några blåa poster ( http://www.diablofans.com/news/1099-diablo-iii-in-development... ) som kan förklara hur Blizzard tänker angående runorna. Kan också rekommendera folk som är nyfikna på riktigt att kolla talent calculatorn för patch 13 här: http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian
Där får man dels en inblick i hur talents/spells kommer fungera, samt hur de kommer varieras med hjälp av runor. Observera att de runor som man väljer mellan är max level (tror jag iaf).

@Floffe. Viktigt inlägg, kanske bäst att du spelar något annat istället...win/win för alla liksom.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hanga:

Om Diablo 3 och Guild Wars 2 kommer ut samtidigt väljer jag Guild Wars 2.

Bizzard kör Diablo rätt ner i marken och att de säger de "Har koll på läget" är bullshit. Så här stora förändringar i >BETA< fas vittnar tydligt om osäkerhet om vart de vill ta spelet.

Eller så kanske det betyder att de lyssnar på feedbacken från de första grupperna som fått tillgång till betan, vad vet jag. Eller du kanske tror att deras affärsstrategi är att göra ett spel som så många som möjligt blir missnöjda med?

Just det sista du skrev där.

"Eller du kanske tror att deras affärsstrategi är att göra ett spel som så många som möjligt blir missnöjda med?".

Just den anledningen är för mig ett bevis på hur saker och ting blir trista och platta.
När de gör ett spel som så många som möjligt ska bli nöjda med, i en spelvärld där numera alla mellan 1-99 spelar spel i någon form så är det åtminstånde för mig naturligt att detta spel blir mer och mer intetsägande och ointressant.

signatur

Retro.

Medlem

Jag tycker personligen dom har gjort för många ändringar och förenklingar för att jag ska kunna se spelet som ett diablo spel. Allt jag ser är ett spel som har diablos story, men har inte kvar några av de tidigare titlarnas smådetaljer som utmärkte titeln "Diablo". Däremot kommer jag ändå köpa spelet för jag tror ändå spelet kommer vara otroligt underhållande, och så vill jag såklart veta handlingen. Men om det kommer vara roligt att spela om lika mycket som det var i diablo 2 vet jag ej. Det är upp till bevis, det där med Auction house i diablo är jag dock otroligt missnöjd med, det tar bort det roliga att längta efter saker. Tråkigt att kunna få allt man vill bara man har pengar. Det verkar vara ett roligt spel dock, missförstå mig inte. Tack och hej!

Inaktiv

När jag lirade betan störde jag mig på att abilities, runes "=glyphs", stats med mera är helt beroende på din level. Med andra ord är det precis som wow. Du får inte placera ut ett skit förutom runes "glyphs".

Vill du göra sjukt overpowered low levels som i Diablo 2? Haha you are so fucked då!

Fortfarande sjukt roligt dock. Men jävligt synd att de unika delarna är helt och hållet borta.

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

När jag lirade betan störde jag mig på att abilities, runes "=glyphs", stats med mera är helt beroende på din level. Med andra ord är det precis som wow. Du får inte placera ut ett skit förutom runes "glyphs".

Vill du göra sjukt overpowered low levels som i Diablo 2? Haha you are so fucked då!

Fortfarande sjukt roligt dock. Men jävligt synd att de unika delarna är helt och hållet borta.

Vilket fortfarande går jättebra med rätt vapen. Eller vill du påstå att du hade tillgång till alla spells från start i D2? Har inte sett några uniques i betan, men det finns gula (rare) vapen som är bra, sen finns det de som är sjukt bra, typ 2 vapen med samma stats, men ett kommer du kunna använda från lvl 7, det andra från lvl 17.

Kanske dumt av mig att "avslöja", folk verkar ju tycka om att komma med pinsamma gissningar om hur spelet är långt innan releasedate. Spela något annat tack.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Securion:

Vilket jävla barnspel.

Ja, precis som ettan och tvåan. Moget, förresten.

Skrivet av cordylus:

vad jag kan komma ihåg så var varken diablo 1 lr 2 svårt att förstå sig på. har vi alla blivit dummare de senaste åren lr vad?

Och igen, utgå från att Blizzard reducerat D3 till "My Little Pony 3: Sunshines Stroll in the Park", bara för att...vad? Kan du förklara för mig vad det är som är så enkelt med Diablo3, speciellt jämfört med 1'an och 2'an?

hoppsan. inget mellanmål idag lr? jag kommenterade det jag läst i artikeln och frågade vad som var svårt med de andra spelen eftersom det var en del som måste förenklas. vad jag kan komma ihåg var det enkelt innan.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av RobbazSweC:

Vilket fortfarande går jättebra med rätt vapen. Eller vill du påstå att du hade tillgång till alla spells från start i D2? Har inte sett några uniques i betan, men det finns gula (rare) vapen som är bra, sen finns det de som är sjukt bra, typ 2 vapen med samma stats, men ett kommer du kunna använda från lvl 7, det andra från lvl 17.

Kanske dumt av mig att "avslöja", folk verkar ju tycka om att komma med pinsamma gissningar om hur spelet är långt innan releasedate. Spela något annat tack.

Runes har inte nåt att göra med vapnet överhuvudtaget unikt eller ej, du kan inte ta en 6 socket yxa sätta lite runewords och göra ett monster till din low level vilket var lite charmigt i d2. För den delen finns inte sockets eller gems heller.

Dock gör blacksmithen up för mycket av det, uppgradera han osv så kan det säkert bli riktigt intressant.

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av TryNotDoo:

Det hindrar dock inte PC-folk från att börja sitt gnällande ( som vanligt )

Det blev lite fel där men jag fixade det.

Hehe, jo gnällspikar finns överallt, själv kan man vara lite gnällig ibland också

Man får ju skilja på konstruktiv kritik och rent gnäll också dock ( det är ju trots allt en PC beta-version som diskuteras här ).

Det var ju lite onödigt sagt av mig, men generellt klagas det ju på Blizzard från konsolspelare för att dom historiskt släpper väldigt välgjorda och polerade spel fokuserade på PC. Kommentaren var inte menad åt dig.

Jag hoppas iaf på ett bra spel på alla format, även om dom förenklar och gör det för den breda massan. Så är det ju, pengar styr överallt, så även i spelbranchen.

signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

tycker att 3an verkar bättre på vissa saker, men långt gående inte med samma känsla som 1-2an, dock håller jag med om att det är kul att alla ska kunna spela det och förstå det, men finns ändå stor chans att bli besviken på 3an.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hanga:

Bizzard kör Diablo rätt ner i marken och att de säger de "Har koll på läget" är bullshit. Så här stora förändringar i >BETA< fas vittnar tydligt om osäkerhet om vart de vill ta spelet.

Eller så kanske det betyder att de lyssnar på feedbacken från de första grupperna som fått tillgång till betan, vad vet jag. Eller du kanske tror att deras affärsstrategi är att göra ett spel som så många som möjligt blir missnöjda med?

"Eller du kanske tror att deras affärsstrategi är att göra ett spel som så många som möjligt blir missnöjda med?".

Just den anledningen är för mig ett bevis på hur saker och ting blir trista och platta.
När de gör ett spel som så många som möjligt ska bli nöjda med, i en spelvärld där numera alla mellan 1-99 spelar spel i någon form så är det åtminstånde för mig naturligt att detta spel blir mer och mer intetsägande och ointressant.

Så du menar på fullaste allvar att att spel måste vara dåligt för att så många som möjligt tycker om det? Eller menar du kanske att ett spel blir mer intressant om bara en liten minoritet tycker om det? Ser du någonting logiskt i något av de två antaganden?

Medlem

Betan var en besvikelse faktiskt. Allting var förenklat, man fick inte sätta ut poäng själv och när man skulle välja vilka spells man ville ha så var det otroligt dåligt och simpelt gjort. Finns inga likheter med Diablo 2 och Diablo 3 i det avseendet. Nu får man ett färdigt paket med lite utrymme till göra en egen unik karaktär. Trist som fan. Tror inte detta blir ett köp faktiskt...

signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Diablo 3 förstört som allt annat i den "MODERNA" skit världen där allt ska vara så jäääkla enkelt men samtidigt bara för iq befriade idioter! Dags att sätta upp en demostrations lista att dom gör d3 som d2 istället annar blir detta ännu en jävla flopp i spelindustrin! FAN FAN FAN!! att dom skulle förstöra just D3!! av alla jävla spel! ni såg ju hur det gick för Duke nukem , och så blev jag så jääääkla besviken på Syndicate där man såg verkligen att det var konsolfördummat , hån mot pc användarna där om inte orkat tabort , PRESS X,A och allt annat jävla xboxkontroll crap! FUCK!!!! puh....där fick jag ut min ilska! Tack för att ni finns grabbar !

signatur
Medlem

Desto fortare det förenklas, desto fortare ebbar spelet ut i sanden. Den som lever får väl se, det blir ett klockrent spel hur som helst!

Medlem

Har D3 betan och spelat i flera månader, tycker ingenting har blivit förenklat. Sure runor o identify scrolls e borta men resten är sig likt. blir nog ett bra spel ska ni se.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av Ender:
Skrivet av RobbazSweC:

Runes har inte nåt att göra med vapnet överhuvudtaget unikt eller ej, du kan inte ta en 6 socket yxa sätta lite runewords och göra ett monster till din low level vilket var lite charmigt i d2. För den delen finns inte sockets eller gems heller.

Dock gör blacksmithen up för mycket av det, uppgradera han osv så kan det säkert bli riktigt intressant.

Ah, du tänkte så...hade glömt runeworden. Hursomhelst så ser det ut som rares kommer kunna väga upp en del av twinkandet , som jag också gillade. Var ju bökigt att mula över alla rares i ett offentligt spel, men det var jäkligt sweet att kunna lägga de lowlvl unika sakerna man hade på en lvl 1 karaktär. Nu har man ju den gemensamma stashen, som gåt att göra helt enorm, vilket jag älskar!
Utöver det så har jag sett vansinnigt bra rares som blir awesome på en låglvl karaktär, och då har vi inte sett några uniques än Förstår din tanke med runewordsen, och kan delvis hålla med, men jag tror inte man kommer lida allt för mycket av det tbh.

Medlem
Skrivet av saru:

Betan var en besvikelse faktiskt. Allting var förenklat, man fick inte sätta ut poäng själv och när man skulle välja vilka spells man ville ha så var det otroligt dåligt och simpelt gjort. Finns inga likheter med Diablo 2 och Diablo 3 i det avseendet. Nu får man ett färdigt paket med lite utrymme till göra en egen unik karaktär. Trist som fan. Tror inte detta blir ett köp faktiskt...

Tråkigt att höra att du inte gillade det, hade inga problem med de saker som du upplevde som ett minus, men som sagt, smaken är ju faktiskt olika. Håller inte riktigt med det du säger om ett "färdigt paket" dock, kolla http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian så kan du se ett exemplet på alla variationer som finns. Man kommer kunna välja mellan vilka spells man vill använda, vilket jag själv gillar, men bara använda ett givet antal åt gången, vilket bäddar för en personlig spelstil.
Utöver det så kommer det mesta handla om vapen och gear, då dessa kommer avgöra hur mycket skada du gör med dina förmågor.

Medlem
Skrivet av vgofredrik:

Diablo 3 förstört som allt annat i den "MODERNA" skit världen där allt ska vara så jäääkla enkelt men samtidigt bara för iq befriade idioter! Dags att sätta upp en demostrations lista att dom gör d3 som d2 istället annar blir detta ännu en jävla flopp i spelindustrin! FAN FAN FAN!! att dom skulle förstöra just D3!! av alla jävla spel! ni såg ju hur det gick för Duke nukem , och så blev jag så jääääkla besviken på Syndicate där man såg verkligen att det var konsolfördummat , hån mot pc användarna där om inte orkat tabort , PRESS X,A och allt annat jävla xboxkontroll crap! FUCK!!!! puh....där fick jag ut min ilska! Tack för att ni finns grabbar !

Men spela D2 då för böveln! Det var ju verkligen "oerhört" svårt och komplicerat.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av saru:

Tråkigt att höra att du inte gillade det, hade inga problem med de saker som du upplevde som ett minus, men som sagt, smaken är ju faktiskt olika. Håller inte riktigt med det du säger om ett "färdigt paket" dock, kolla http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian så kan du se ett exemplet på alla variationer som finns. Man kommer kunna välja mellan vilka spells man vill använda, vilket jag själv gillar, men bara använda ett givet antal åt gången, vilket bäddar för en personlig spelstil.
Utöver det så kommer det mesta handla om vapen och gear, då dessa kommer avgöra hur mycket skada du gör med dina förmågor.

Ja det är möjligt att det bli bättre ju högre level man blir. Jag blev bara lvl 12 och det kändes torftigt att ha typ 4 spells... En positiv sak var dock craftingsystemet, simpelt men roligt.

signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ok.. så det är Blizzards nya inriktning att även grönsaker skall kunna spela Diablo 3?

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hanga:

Så du menar på fullaste allvar att att spel måste vara dåligt för att så många som möjligt tycker om det? Eller menar du kanske att ett spel blir mer intressant om bara en liten minoritet tycker om det? Ser du någonting logiskt i något av de två antaganden?

Så skrev jag aldrig! "så många som möjligt" är högst subjektivt! Sen skrev jag då aldrig minoritet heller, snacka om att ta saker från luften.

signatur

Retro.

Medlem

Synd bara att betan är så pass buggig att man inte ens kan spela spelet.
Jäkla error_code 315300 som dom inte verka ha lyckats fixa på flera veckor är ju lagom rolig. Man vann en betakod här på FZ, men kan inte spela pga nån dålig bugg med kataloger o access på ens dator..

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hanga:

Så skrev jag aldrig! "så många som möjligt" är högst subjektivt! Sen skrev jag då aldrig minoritet heller, snacka om att ta saker från luften.

Men du skrev ju just att "Just den anledningen är för mig ett bevis på hur saker och ting blir trista och platta.
När de gör ett spel som så många som möjligt ska bli nöjda med". Då undrar jag hur du tänker. Tror du, åter igen, att ett spel måste bli dåligt för att så många som möjligt tycker om det? Eftersom det är en självmotsägelse så gav jag ett till alternativ...du kanske bara tycker ett spel verkar coolt om det riktar sig till en liten målgrupp?

Medlem
Skrivet av Fenix:

Ok.. så det är Blizzards nya inriktning att även grönsaker skall kunna spela Diablo 3?

Tror det varit lite av ett mål sen lång tid tillbaka, att deras spel ska vara lätta att sätta sig in i, men svåra att bemästra. Fast förlåt, jag antar att du bara försökte provocera.

Medlem

Att blizzard skulle vara "långt ifrån färdiga" är väl ändå en överdrivelse?

"We get a lot of sympathy from the other teams because of the long hours of crunch our design team is putting in, but the secret is that playing through the game as we do final tuning, bug fixes, and optimizations is a real joy. We always know a Blizzard game is almost ready when we have to ask members of the team to stop playing so they can get their work done. That’s definitely been the case around here.

We think you're going to love Diablo III when it's released, and speaking of release plans, you can seriously expect a launch-date announcement from us in the near future. See, I didn’t say “soon,” so I’m not taunting you. You’ll know as soon as I know for sure the exact date."

Medlem

Tycker de låter lite som Diablo skall ta över lirarna som sitter med WoW än. Hur har spelat utvecklats mot WoW (själva upplägget i spelet, inte storyn eller att det e mörkare).

Medlem
Skrivet av Horniak:

djupare? förklara dig gärna... Health orbs, pots oanvändbara, behöver knappt hantera inventory osv.. urk. Eller inte ens behöva ta sig till staden för att identifiera om man glömt köpa scrolls osv. Småsaker som gjorde D1 & D2 grymmt som de plockar bort.

Att du ens kan respecca tar ju bort mkt enligt mig och gör spelet mer casual.

Hur är det svårare att trycka på 1-4 när man håller på att dö (eller meppra på dem oändligt och sticka till stan när dryckerna tar slut) som det var i DII gentemot att behöva döda och ta sig taktiskt runt fienderna för att få tillbaka liv?

Mycker är strömlinjeformat i Diablo III, men health globes gör ju spelet svårare och mer taktiskt än vad potions någonsin gjorde... Meppra potions, skjuta lite, ta town portal till stan, heala, köp potions, ner igen, rince and repeat.

Ingen fight i Diablo II (förutom några undantag som de tre barbarerna i Expansion där man inte kunda använda town portal) var svår, just på grund av att du alltid kunde fly på sekunden och få hur mycket liv och mana när som helst på grund av potions. I diablo III kan du inte fly enkelt, du kan inte heala dig utan att döda fiender. Allt för att göra spelet svårare och mer taktiskt. Hur kan man se det som en förenkling?

Och hantera inventory i tidigare Diablospelen var väl knappast svårt? Det är inte riktigt där tanken är att svårighetsgraden i spelet ska ligga, eller i att åka till stan för att identifiera items heller.

Bra, svåra och taktiska strider i ett Diablospel för första gången, men ändå kan folk inte göra annat än att klaga. Det är fantastiskt att se hur rädda alla är för förändring i någon form, till och med i något så oviktigt som ett tv-spel.

Skriv svar