Hur gör ni som jobbar sena kvällar och har små barn?
Hur hämtar och lämnar ni på förskolan (före detta dagis) när ni jobbar sena kvällar eller ut på natten? Förskolan vill att jag lämnar vid 11 tiden när jag kommit hem vid 00 tiden, och är i säng vid 01 tiden, sen tar det en stund att somna. Alla som börjar på eftermiddag ska lämna samma tid oavsett när man börjar. Men jag fick bättre tider med första barnet så jag hoppas jag får det denna gången med.
Barnen brukar vakna vid 5 eller 05:30. Det blir extremt lite sömn, speciellt när man kör fordon och håller på med varma maskiner. Passen är över 9 timmar långa och det finns ingen schemalagd rast.
Kan inte din fru lösa det där?
Hon kör till jobbet tidigt,
Hon kör till jobbet tidigt,
Då finns det tre alternativ. Antingen så byter du jobb, eller så byter hon jobb, eller, om ni har ekonomiska medel, så får ni anställa en privat barnskötare. Om detta fortlöper lär det påverka er som individer kraftigt negativt; men främst er relation.
Då finns det tre alternativ. Antingen så byter du jobb, eller så byter hon jobb, eller, om ni har ekonomiska medel, så får ni anställa en privat barnskötare. Om detta fortlöper lär det påverka er som individer kraftigt negativt; men främst er relation.
Orimligt att man ska behöva byta jobb när man fick andra tider innan, på samma skola med förra barnet känns orimligt. Ska ringa kommunen i första hand om jag inte får bättre tider.
Komplicerat skrivet, jag förstår inte helt...
Men, du somnar vid kanske 0130? Barnen vaknar kanske 0500? Det blir 3,5 timmars sömn? I Bästa fall kan detta bli t ex 4,5 timmars sömn? Så långt är jag med....
Men, vad menar du sedan, öppnar inte dagiset förrens 1100? Så du måste vara med barnen från t ex 0500 till uh 1100?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Respekt till er som jobbar skift och speciellt natt. Samhället bör göra allt för att ställa upp för er. Storstäder har ju förskolor för obekväma tider, kolla med kommunen som sagt om du inte får gehör
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Komplicerat skrivet, jag förstår inte helt...
Men, du somnar vid kanske 0130? Barnen vaknar kanske 0500? Det blir 3,5 timmars sömn? I Bästa fall kan detta bli t ex 4,5 timmars sömn? Så långt är jag med....
Men, vad menar du sedan, öppnar inte dagiset förrens 1100? Så du måste vara med barnen från t ex 0500 till uh 1100?
De öppnar 6, men vi får inte lämna förrän 11 när jag börjar tidigt eftermiddag. För de tycker det bästa för barnet är när barnet är där så lite tid som möjligt.
Respekt till er som jobbar skift och speciellt natt. Samhället bör göra allt för att ställa upp för er. Storstäder har ju förskolor för obekväma tider, kolla med kommunen som sagt om du inte får gehör
Vi har ett nattdagis, men varannan vecka jobbar jag dag, så det skulle vara konstigt om barnen skulle behöva vara där när deras mamma är hemma på nätterna.
Så jag håller tummarna på bättre tider.