Empire total war coop kampanj LAN

Medlem
Empire total war coop kampanj LAN

Tjena!

Har en snabb fråga om det är möjligt att spela en kampanj tillsammans i empire total war med en kompis på samma nätverk?

Inte mot varandra utan med varandra mot AI. Hört att det finns någon patch stämmer detta?

Medlem

Det går, men vad jag vet (inte 100% säker) så slagen kan bara spelas så din kompis kan bara titta på när du slåss eller spela för datorn trupper så ni typ slåss mot varandra...om du förstår :P.

Är väl bara shogun 2 som har "riktig" coop där man kan dela trupper med varandra så man slåss för samma sida

Medlem

Bara Napoleon: Total War och Total War: Shogun 2 har inbyggt stöd för flerspelarkampanjer.

Det finns moddar till äldre TW-spel som fungerar liknande men det går då endast genom att skicka sparfiler mellan varandra efter varje turomgång (så vitt jag vet).

Från början var det tänkt att det skulle ingå en fullfjädrad MP-kampanj även i Empire: Total War. Man betatestade det men av någon anledning bestämde man sig för att skrota konceptet och slänga in det i uppföljaren istället.

Jag kan starkt rekommendera Napoleon: Total War om du är ute efter någonting liknande Empire med MP-kampanj.

Som svar på din fråga: Ja. Det bör gå med mod men huruvida det är stabilt och kul att spela är en annan femma.

1
Skriv svar