Pac-Man tror inte Playstation 4 dissar begagnathandeln

Inaktiv
Skrivet av Robbyh:

Min datorn jag har nu kan jag bygga hemsidor, rendera ut 3d architectural visualisation , sen lära mig mer om animation osv samt så jobbar jag på en HL2 mod och min lilla egna javascript spel< mina hobby intressen sen jag va 14 kanske >.

Och du är hur gammal idag? 14 och ett halvt? Inte för att vara sån nu men det var fruktansvärt jobbigt att läsa det du skrivit. Alldeles för osammanhängande och i vissa fall helt obegripligt.

Medlem
Skrivet av Robbyh:

Utav allt så kom du till angrep om javaspel. Inte att kunna modda spel < ! > eller visualisera i 3D, design osv.
"små söta java spel" som exemeplvis minecraft som är värd överdrivet mycket pengar som företag nu från 1-2 personer till en multimilioaire ? senaste jag kolla så är alla desperata om att få de på sina mobiler , lr console osv.

Desperat vet jag inte, jag har pengar att lägga på saker så äre väl så. aldrig behövt motivera inköpet, va mer snarare att det behövs inte updatera mer än 1-2 gånger på 8 års period. vet inte om du kan läsa allt och inte bara det du kan koncentrera dig på i min kommentar för att kunna motivera varför en ps3/xbot är bättre.
sen att ta på med sig en konsol på lanhax ? what ? det finns väl alltid 1 projektor skärm för dom som vill ta en stund å koppla av å inte tänka på nåt för att kunna spela på konsol ?

vet inte vad som är så bra på konsol exclusiva spel, inte sätt många bra spel tyvär, Uncharted såg skönt ut, så köpte jag det. spelade i 1 vecka hela serien sen så har min ps3 bara samlat Dammbyggnad ett bra tag nu. Det är bara casual spel till wii för casual spelare.

Så du med din "bra"dator från 200(0 ?) kan göra allt jag skrev jag kan ? skulle vilja se dig rendera ut min lägenhet i 3D. hörs om 200(? 0) dagar. utan en farmhouse på över 200(0 ?) såna datorer. exempelvis. vet inte äns om den datorn kan boota upp programmen för den delen.

"monsterPC" slår inte en konsol ? vet inte om du vet hårdvaran i nån ps3 xbox lr stackars wii , men nVidia 6800´x2 är inget super köp i dagens läge. som exempel. eller för den delen 1 år senare efter ps3 / xbox kom. och oavsätt vilket kraft dom konsolerna har så har dom aldrig använt det till 100%, vet inte om witcher 1 kvalitet på witcher 2 lockar hårt att köpa det på ps3.

Bra tjänster ? som PlayOnline ? eler xbox monthly pay ? vet inte om jag tycker om att betala extra för saker jag har redan tillgång till.
splitscreen ? nej dom har egna datorer. eller som sagt vi spelar fifa & sånt för skojs skull när man har en casual friday.

sen så finns väl casual spel till pc som man kan koppla sin pc till tvn om man är så desperat att kunna hålla i kontrollern å spela splitscreen osv. bra många fler alternativ på sånt då jag kan ta vilket kontroll som helst och omvanlda bluetooth porten å koppla den till min pc.

knappast lika bra spel till konsol för lan funktionalitet lr.
och laptop är outdated i dagensläge med funktionalitet då dom flesta laptop människorna tar med sig en tablet, varför skulle ajg nånsin modda min xbox lr whatever consol till att ta med mig det när jag har tablet. dom som väljer att köpa laptops för prestanda å funktionalitet är väl inte dumma å köper consol med outdated prestanda som dessutom väger mer och låter mer än en arbetsdator.
skulle se ganska fånigt ut om du kommer till något möte å behöver setup-a sin xbox för att kunna köra den å visa sina projekt.. eller bara ta med sig till nån polare å surfa lite ????? what the hell ?
ända anledningen till att jag har konsol äns ( ps3 ) var för uncharted. sen som sagt har den bara legat där, dark souls ser intressant ut men det kommer till pc snart ändå som det värkar som oavsätt.
Fördelen är att det är billigt, ja. men utdaterad, och sen vad är det för fördel med konsol exklusiva spel ? snarare nackdel för utvecklare både från pengar perspektiv, då dom kan tjäna mer pengar att släppa samma spel till alla men kostar mer att utveckla tech som kan göra det, samtidigt som det är jobbigare då alla 3 har olika hårdvara prestation så optimeringen tar längre tid osv och dom har inte samma shader modell , eller kan klara av kvalite modellen som pc erbjuder samt modding/tweaking av spel på samma sätt. Skulle heller ha konsol format PC. som kan klara av att byta ut sin hårdvara. och ha samma funktionalitet. Skulle förenkla för alla å skippa det där "exklusivitet" då dom ändå portas dåligt överallt och kommer till pc med ej intuitivt användning i kolossalformat.

Herre gud grabben, försvarsmekanismer har jag hört om men det här är ju bara löjligt, inte nog med att du skriver en lång och fullständigt meninglös text, du misslyckas i det närmsta helt med att hitta vettiga motargument eller komma med egna, 95% av det du skriver stärker bara det jag sa, vilket är skrämmande. Ta och köp en "argumentationssimulator" till din monsterdator och ta ett par grundkurser och försök sen igen...
Javaspel är små och söta, visst kan de lyckas, men det går miljoner spel som inte drar in ett öre, eller har du en så snedvriden verklighetsbild att du tror att varje Javaspel blir ett minecraft? seriöst?
Även om det nu vore fallet, så har det inget med din dators värde som spelmaskin att göra, tvärt om. Jag kan spela minecraft + 10 andra unika spel på samma tema på min 360, sist jag kollade hade du inte heller utvecklat minecraft eller ett enda känt spel trots potentialen? Inte bra :/

Ska du spela på Pc och bara uppgradera din dator 2ggr över en 8års period så är det löjligt, prestandan du får lär ligga på just bättre än konsolnivå om ens det, samt att du förlorar alla fördelar som ny teknik ger. Men återigen, du missade helt att bemöta mina argument medan jag bemött dina och fortsätter göra det, du förlorar på WO.
En konsol är smidigare att ta med på lan än en stationär dator, en bärbar konsol på jämförbar nivå med en laptop, många konsolspel stödjer både äkta lan och "online lan", vilket de flesta PC spel idag inte gör, de har online-krav tyvärr. Sen att du köpte en Ps3 får stå för dig, då missar du allt 360 och Wii-exklusivt, bara en dåre skulle säga att allt till Wii är ren casual dynga, Wii har också bra spel. Lika smart som att säga att PC är 100% casual för att Farmville regerar

Som sagt, din dator kan säkert rita söta små dockhus i 3d jättesnabbt, men behovet kan ifrågasättas och om det är värt investeringen. Hur ska du få tillbaka de pengar du lagt ut med hjälp av prestandan?
En monster-PC från 2005 hade aldrig klarat sig lika bra som en konsol så här länge utan hårdvaruuppgraderingar, och absolut inte en Pc för samma pris som en konsol.
De tjänster du får på konsol är ju ex. alla de konsolexklusiva småspelen, synkning med mobil och möjlighet att dela saves, en grym videobutik där du både kan köpa och hyra film i 1080p med 5.1 ljud, som du sen kan ta med dig vart du vill och ha i både mobil och konsol utan extra kostnad. Sådant är minst lika mycket värt som 3D-modeller av byggnader imo ^^

Split-screen saknar du helt ja, så klart, för det finsn inte på PC. Kanske därför nidbilden av en PC spelare är en ensam stackare som bor i morsans källare och bara har online-vänner?
Medan dito för konsolspelaren är casual-spelaren som lirar Wii Fit eller liknande med sina vänner eller familjen IRL?
Konsol är till för att spela med folk, Pc är för att spela mot folk.

Underbar svengelska förrsten, är "outdated" ett nytt ord du lärt dig som du bara älska att slänga in?
Gammal, föråldrad, daterad? Känns det som vettiga alternativ?
Så laptop är inget att satsa på i dagsläget, konstigt att det verkar vara tvärt om när man hör dagens Pc gamers, ungdomarna, som hellre satsar på en laptop som är lätt och smidig att ta med på lan, och sen byta ut den efter ett par år, istället för ett fläskigt högljutt monster med coola neonljus som väger 20 kilo och inte alls är portabel. Tror du har helt fel, den stationära "gaming PCn" är på väg bort, det syns tydligt då Intel och AMD satsar mer på inbyggda grafikkort i sina processorer än ren CPU prestanda (perfekt för laptops) och då AMD och nVidia också satsar mer på budget och enklare kort med låg värmeutveckling och mindre storlek, så de kan användas i bärbara.
Det absolut roligaste är att du i hela det där svamlet, inte lyckas visa något övertygande argument om varför Pc är så överlägsen och varför det är smartare att lägga 18 000 på en ren spel-PC, istället för att lägga pengarna på konsol. Sätt dig och rita ett par rum i 3D istället, tror inte detta leder någon vart alls, då det inte är en diskussion, mer en verbal slakt.

Medlem
Medlem

Det här är direkt fel:

Skrivet av Grumbledock:

Split-screen saknar du helt ja, så klart, för det finsn inte på PC.

Det här får stå för dig och dina fördomar:

Skrivet av Grumbledock:

Kanske därför nidbilden av en PC spelare är en ensam stackare som bor i morsans källare och bara har online-vänner?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

...
En monster-PC från 2005 hade aldrig klarat sig lika bra som en konsol så här länge utan hårdvaruuppgraderingar, ...

Skall du jämföra PC med konsol får du mäta samma saker på båda plattformarna.

Om man väljer att skruva ned bildupplösning, texturstorlek, FOV och FPS till konsolnivå är det inga problem att spela på en gammal PC.

Skulle man jämföra telefonspel med konsol får du även där mäta bildupplösnng, texturstorlek, FOV och FPS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Yup, med några enkla konsolkommandon finns det split-screen till Portal 2 på PC också.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det här är direkt fel:

Skrivet av Grumbledock:

Split-screen saknar du helt ja, så klart, för det finsn inte på PC.

Jasså det trollar du?
Sätt dig och lira CS i splitscreen då, eller varför inte SC2?
Kanske lite Battlefield 3?
Get real...

Det här får stå för dig och dina fördomar:

Skrivet av Grumbledock:

Kanske därför nidbilden av en PC spelare är en ensam stackare som bor i morsans källare och bara har online-vänner?

Så klart, istället för at bemöta så undfly du, fegt som väntat. DU kan ju gärna googla lite, eller fråga vuxna i din omgivning om nidbilden av en PC-spelare, så ser du att det stämmer. Ingen kommer säga en social spelare som sitter och lirar med polare i soffan i alla fall.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Grumbledock:

...
En monster-PC från 2005 hade aldrig klarat sig lika bra som en konsol så här länge utan hårdvaruuppgraderingar, ...

Skall du jämföra PC med konsol får du mäta samma saker på båda plattformarna.

Om man väljer att skruva ned bildupplösning, texturstorlek, FOV och FPS till konsolnivå är det inga problem att spela på en gammal PC.

Skulle man jämföra telefonspel med konsol får du även där mäta bildupplösnng, texturstorlek, FOV och FPS.

Inga problem, ställ ner inställningarna på en PC från 2005 då, för samma summa så ska vi se. Sen vill jag inte höra dig klaga på usel FoV eller liknande, det fungerar ju på konsol?
Nej då, det sket sig visst igen, sorry grabben. En Pc klarar inte lika mycket som en konsol, varken en PC för samma summa pengar eller en PC med samma hårdvara, visa mig en Pc med 512 Mb Ram som klarar Bf3, troll?
Se där, fail igen, bara inse att du har fel, förlorat, detta börjar bli löjligt. Konsol är billigare, presterar bättre på samma hårdvara och har längre livslängd. PC, det är bra också på sitt sätt och om man har speciella behov som ska tillgodoses.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Så klart, istället för at bemöta så undfly du, fegt som väntat. DU kan ju gärna googla lite, eller fråga vuxna i din omgivning om nidbilden av en PC-spelare, så ser du att det stämmer. Ingen kommer säga en social spelare som sitter och lirar med polare i soffan i alla fall.

Så man måste alltså vara det? En social spelare som sitter och lirar med polare i soffan? Själv känner jag många spelare som är väldigt sociala men mycket hellre pratar över Teamspeak/Skype medans man spelar. Är man en sämre person för det?

12
Skriv svar