Dark Souls kommer till pc i augusti – får bonusmaterial!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Men enligt dig ska nästan allt upplevas på ett visst sätt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Men enligt dig ska nästan allt upplevas på ett visst sätt.

spel ska upplevas på 45+ tums skärmar allt under det är tråkigt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Nu kommer all pc spelare börja grina om moddar, spelet kommer att fuskas igenom av CoD spelande idioter bla bla bla. Sjukt onödigt att släppa till PC

Rumpskadade konsolspelare är förstås det bästa av allt med hela den här grejen


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Jaha, visste inte att man inte kunde ha hemmabiosystem till PC, Man kan spela på projector med 100 tum om man vill och man kan ha vilket ljud som helst, enda skillnaden är att PC inte får framedrops till 5 FPS i t.ex bossfights samtidigt som man har bättre grafik och inte en så kallad "hd" upplösning som är nedskalad. /facepalm

Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Jaha, visste inte att man inte kunde ha hemmabiosystem till PC, Man kan spela på projector med 100 tum om man vill och man kan ha vilket ljud som helst, enda skillnaden är att PC inte får framedrops till 5 FPS i t.ex bossfights samtidigt som man har bättre grafik och inte en så kallad "hd" upplösning som är nedskalad. /facepalm

kosta ju lite, i vilket spel få du 5fps i? grafiken är marginell i multiplattformsspel!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

vad garanterar att du inte få fps drops på pcn då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

vad garanterar att du inte få fps drops på pcn då?

Bättre hårdvara.

Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

vad garanterar att du inte få fps drops på pcn då?

Bättre hårdvara.

visst...det är värt att slänga ut 4-5000kr extra för lite mer fps...not


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

vad garanterar att du inte få fps drops på pcn då?

Bättre hårdvara.

visst...det är värt att slänga ut 4-5000kr extra för lite mer fps...not

30 fps med dips är verkligen inte flyt, på något sätt.

Inaktiv
Skrivet av Spajdah:

Bra glad att jag inte spelade det, så äckligt ostabilt när det gäller fps på konsol

Vad har fps på konsol med dark souls på pc att göra?
Dark souls är ett rpg...


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Networc:
Skrivet av Spajdah:

Bra glad att jag inte spelade det, så äckligt ostabilt när det gäller fps på konsol

Vad har fps på konsol med dark souls på pc att göra?
Dark souls är ett rpg...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Tramspelle. Min spelburk står redan fast förankrad i vardagsrummet tillsammans med de övriga konsolerna. Krävs bara en HDMI kabel så är det bara att köra, TV och hemmabio och hela rasket, men med en upplösning och ett flyt som krysslådan bara kan drömma om.

Vad gäller sakfrågan så har jag kört sönder Dark Souls på Xbox men Fasen vet om det inte blir ett köp på PC trots allt. Fantastiskt bra spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Networc:
Skrivet av Spajdah:

Bra glad att jag inte spelade det, så äckligt ostabilt när det gäller fps på konsol

Vad har fps på konsol med dark souls på pc att göra?
Dark souls är ett rpg...

fps = frames per second! dummer

Medlem

@spajdah
och då kan jag säga att det var ytterst sällan några som helst problem med frames per seconden till ps3an.. om man inte var helt bränd i hjärnan så kunde man leva med det eftersom det rörde sig om en zon. Knappast ett bra argument för att inte redan ha köpt spelet ifall man äger en ps3 eller xbox.


signatur
Medlem

Blir säkert en nerdummad och förenklad version av spelet för att passa PC spelarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

dom roliga dagarna när PS3 dosan nästan gick i 2 delar

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jocksson:

Blandannat Dark Souls. Fighten mot Gaping dragon. Tror det är den grövsta fps drop jag fått i spelet. Andra mindre FPS drops har ochså ofta förekommit. Blir solklart köp till PC.

vad garanterar att du inte få fps drops på pcn då?

Bättre hårdvara.

visst...det är värt att slänga ut 4-5000kr extra för lite mer fps...not

5000 kronor är inte speciellt mycket pengar för en knegare, men jag förstår dig om du lever på studiebidrag.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av AshTray:

Det här är fantastiska nyheter! Nu hoppas jag bara att de inte slarvar med portningen, och att det inte kommer kräva GFWL eller något sånt löjligt.

Skrivet av walter_iego:

Hallucinationer? Dags att minska ned på påskmusten lite

Han menar nog väggen på fb, inte sett den?

https://www.facebook.com/darksouls/app_352678381442367

Jag är 38 år gammal, jag associerade inte "väggen" med Facebook

Inte gammalt. Ungt! Snittåldern för Facebook är 38 bast...

http://roymorejon.com/social-media-age-demographics-for-faceb...

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Networc:
Skrivet av Spajdah:

Bra glad att jag inte spelade det, så äckligt ostabilt när det gäller fps på konsol

Vad har fps på konsol med dark souls på pc att göra?
Dark souls är ett rpg...

http://theinsanityreport.com/home/wp-content/uploads/2011/10/...

+1

Veckans mest välplacerade facepalm.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Networc:
Skrivet av Spajdah:

Bra glad att jag inte spelade det, så äckligt ostabilt när det gäller fps på konsol

Vad har fps på konsol med dark souls på pc att göra?
Dark souls är ett rpg...

http://theinsanityreport.com/home/wp-content/uploads/2011/10/...

Gjorde min morgon

Medlem
Medlem

@ WarpGun

Är du helt lost eller? Jag lirar alla mina spel på min PC och den är kopplad till tvn "med en vanlig HDMI kabel", vill jag använder jag min 360 pad å lirar precis som du med en handkontroll. Men jag får full HD på alla mina spel, medans dina konsoler inte pallar att driva spelen i 1920X1080 utan din NOOB konsol kör på suddiga 1280X720. Och jag ligger på stadiga 60FPS och du ligger allt för oftast runt 30-45fps. Jag har surround ljud precis som din NOOBIGA konsol har. Märks att du är född -78 då du inte har en aning om vad du pratar om. Använder för övrigt PS3:ans GT ratt till min pc, fungerar alldeles utmärkt. Brukar aldrig bli irriterad, men dina gammelgubbs kommentarer tar ju priset.

Var vänlig svara ej på detta då dina kommentarer får mig att slita mitt hår.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

@ WarpGun

Är du helt lost eller? Jag lirar alla mina spel på min PC och den är kopplad till tvn "med en vanlig HDMI kabel", vill jag använder jag min 360 pad å lirar precis som du med en handkontroll. Men jag får full HD på alla mina spel, medans dina konsoler inte pallar att driva spelen i 1920X1080 utan din NOOB konsol kör på suddiga 1280X720. Och jag ligger på stadiga 60FPS och du ligger allt för oftast runt 30-45fps. Jag har surround ljud precis som din NOOBIGA konsol har. Märks att du är född -78 då du inte har en aning om vad du pratar om. Använder för övrigt PS3:ans GT ratt till min pc, fungerar alldeles utmärkt. Brukar aldrig bli irriterad, men dina gammelgubbs kommentarer tar ju priset.

Var vänlig svara ej på detta då dina kommentarer får mig att slita mitt hår.

nu ska vi ta det lite lugnt här, 1280X720 är inte suddigt. och använd "noob" i rätt sammanhang istället för skriva det utan anledning. sen är det personer vid hans ålder som utvecklar din hårdvara som du har i din PC

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av ivanhoe68:

@ WarpGun

Är du helt lost eller? Jag lirar alla mina spel på min PC och den är kopplad till tvn "med en vanlig HDMI kabel", vill jag använder jag min 360 pad å lirar precis som du med en handkontroll. Men jag får full HD på alla mina spel, medans dina konsoler inte pallar att driva spelen i 1920X1080 utan din NOOB konsol kör på suddiga 1280X720. Och jag ligger på stadiga 60FPS och du ligger allt för oftast runt 30-45fps. Jag har surround ljud precis som din NOOBIGA konsol har. Märks att du är född -78 då du inte har en aning om vad du pratar om. Använder för övrigt PS3:ans GT ratt till min pc, fungerar alldeles utmärkt. Brukar aldrig bli irriterad, men dina gammelgubbs kommentarer tar ju priset.

Var vänlig svara ej på detta då dina kommentarer får mig att slita mitt hår.

nu ska vi ta det lite lugnt här, 1280X720 är inte suddigt. och använd "noob" i rätt sammanhang istället för skriva det utan anledning. sen är det personer vid hans ålder som utvecklar din hårdvara som du har i din PC

Om du växlar mellan 1920X1080 och 1280X720 så kommer du att förstå vad jag talar om.
Och visst kan jag ta det lugnt men han sågar ju PC totalt, och han utvecklar ju knappast min hårdvara, då han tror att grafiken är marginel mellan PC och Konsol Och ja jag tycker att han är en "noob" när han säger att konsol är bättre än en PC. Sen verkar han inte förstå att man kan lira på en TV med en PC heller. PC Noob kanske låter bättre då?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:

klart ett spel som ska upplevas med ett hemmabiosystem.. men kul för pckidsen kanske

Men enligt dig ska nästan allt upplevas på ett visst sätt.

Om man ser en motsättning mellan PC och hemmabiosystem (eller stor TV) är man antingen fullständigt ignorant och/eller ute för att trolla.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av ivanhoe68:

@ WarpGun

Är du helt lost eller? Jag lirar alla mina spel på min PC och den är kopplad till tvn "med en vanlig HDMI kabel", vill jag använder jag min 360 pad å lirar precis som du med en handkontroll. Men jag får full HD på alla mina spel, medans dina konsoler inte pallar att driva spelen i 1920X1080 utan din NOOB konsol kör på suddiga 1280X720. Och jag ligger på stadiga 60FPS och du ligger allt för oftast runt 30-45fps. Jag har surround ljud precis som din NOOBIGA konsol har. Märks att du är född -78 då du inte har en aning om vad du pratar om. Använder för övrigt PS3:ans GT ratt till min pc, fungerar alldeles utmärkt. Brukar aldrig bli irriterad, men dina gammelgubbs kommentarer tar ju priset.

Var vänlig svara ej på detta då dina kommentarer får mig att slita mitt hår.

nu ska vi ta det lite lugnt här, 1280X720 är inte suddigt. och använd "noob" i rätt sammanhang istället för skriva det utan anledning. sen är det personer vid hans ålder som utvecklar din hårdvara som du har i din PC

Om du växlar mellan 1920X1080 och 1280X720 så kommer du att förstå vad jag talar om.
Och visst kan jag ta det lugnt men han sågar ju PC totalt, och han utvecklar ju knappast min hårdvara, då han tror att grafiken är marginel mellan PC och Konsol Och ja jag tycker att han är en "noob" när han säger att konsol är bättre än en PC. Sen verkar han inte förstå att man kan lira på en TV med en PC heller. PC Noob kanske låter bättre då?

njaaa, vet inte om jag skulle kalla det suddigt ändå, fast vi båda kanske har en annan uppfattning på ordet suddigt också ja PC noob låter lite bättre. men såga PC är fel, men bara så du vet så försökte jag inte skydda honom

men bara för nyfikenhetens skull, jag ser jag att du gillar PC stort. men har du något emot konsol? mer att du hatar konsol bara sådär, eller ser du några fördelar med den?

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Nu kommer all pc spelare börja grina om moddar, spelet kommer att fuskas igenom av CoD spelande idioter bla bla bla. Sjukt onödigt att släppa till PC

Du vet om att man redan kan "Fuska" igenom Dark souls till konsol?
bara koppla upp dig online och spela som mage och så är hella utmaningen borta.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:

Nu kommer all pc spelare börja grina om moddar, spelet kommer att fuskas igenom av CoD spelande idioter bla bla bla. Sjukt onödigt att släppa till PC

Du vet om att man redan kan "Fuska" igenom Dark souls till konsol?
bara koppla upp dig online och spela som mage och så är hella utmaningen borta.

jag är helt ny på dark souls, varför måste man koppla upp sig online först?

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:

Nu kommer all pc spelare börja grina om moddar, spelet kommer att fuskas igenom av CoD spelande idioter bla bla bla. Sjukt onödigt att släppa till PC

Du vet om att man redan kan "Fuska" igenom Dark souls till konsol?
bara koppla upp dig online och spela som mage och så är hella utmaningen borta.

jag är helt ny på dark souls, varför måste man koppla upp sig online först?

La till en DL;Dr längs ner då inlägget blev väldigt långt.

Mitt råd, vill du ha bästa upplevelse i Demon's souls eller Dark souls, så gör en Warrior/Rouge build och spela Offline.

Varför? Jo:

Magiker är i båda spelen väldigt obalanserade gentemot Warriors/rouges (Använder i detta fall orden: Warrior = STR fokuserad karaktär, Rouge = DEX fokuserad karaktär, för att göra det lite simplare)

Då deras trollformler har alldeles för hög skada gentemot ett svärd/kniv.
Dessutom så kan en magiker skada mer med melee vapen en vad en warrior/rouge kan.
Med några undantag.

Exempel:
Spelade en Rouge i Dark Souls som låg på 46 i DEX. till vapen hade jag en Claw + 15 (Ett max uppgraderat DEX vapen) I attack power låg jag runt 270. Jag hade även en Magic Scythe +10.
Min scythe hade en bra bit över 400 i Attack power.

Det går dock att diskutera om att min scythe är tvungen att gå igenom 2st olika försvar.
Formel: Attack power - Deffence = Damage.

Men min scythe har 2 stycken olika attack power. Ena är Fysisk AP och den andra är Magisk AP.
(Ap=Attack Power)

Men även fast den är tvungen att gå igenom 2 stycker försvar, så blev dmg från den högre mot nästan varenda fiende.

Så alltså en Dex build skadar mer med Magic build vapen en med Dex build vapen (Ta det med en nypa salt dock, men generellt.)

Och om jag istället hade varit mage build, så hade min scythe kanske haft ytterligare 100 AP.

Nu till online läget.
I Dark souls är det ganska uppenbart vrf det blir enklare online: Du kan summona 2 personer att hjälpa dig med en banna. talar för sig själv liksom (Sen behöver du ju iofs inte summona folk, men men.)

I Demon's Souls var detta ännu värre.
Det fanns en sak kallad "World Tendency"
Vilket var en "Mätare" för hur svår en viss värld var.

Om du dog i en viss värld, så blev World Tendency:n för den världen mörkare = Fiender har mer Hp och skadar Mer. Dessutom droppas mer vapen

Om du dödade en boss så blev den ljusare = Fiender har mindre HP och skadar Mindre. Dessutom droppas mer gräs. (Hp pots)

Systemet i sig är ganska unikt och väldigt häftigt.
Det finns ett stort problem dock.
Om man är uppkopplad mot internet när du loggas in så ändras alla världars Tendency till genomsnittet (Vilket oftast var stax innan "Pure white world tendency" vilket var så ljust/enkel en värld kunde bli)

Alltså var du uppkopplad så blev spelet inte bara lättare för att du kunde summona folk som kunde hjälpa dig. utan alla världar var i princip så enkla dem kunde bli.

Dessutom så eftersom alla världar var i princip "Pure white" så räckte det med att döda första bossen för att få en värld till "Pure white"
och med Pure white så låstes en del hemliga events upp.

Ett utav dem värsta exempel på detta är.

Du spelar första banan i värld 1 (vilket du måste göra först) så snabbt du klarat den fick du Pure white world tendency i värld ett.
Du gick tillbax till första banan igen och kunde då utan problem hämta bästa rustningen i spelet (När det gäller fysiskt försvar, fanns självklart andra som hade bättre magic defense etc.) Du kunde sedan på samma bana hämta en ring som ökade din Equip burden avsevärt (EB = hur tung rustning/vapen du kan ha på dig)

Så alltså du kunde få den tyngsta rustningen efter en bana, dessutom få en ring som gjorde att du klarade av att använda den.

Det finns en hel del andra sätt att "utnyttja" online läget på, du kunde tex få ett vapen med 210AP (vilket är sjukt högt för low lvls) efter du spelat 2 banor.

oj då märkte det blev lite långt.

Tl;Dr: Du får en hell drös med fördelar om du är Magic/faith build och om du är uppkopplad mot nätet.
Dessa inkluderar trollformler som kan döda bossar på några sekunder, du "KAN" skada mer med melee vapen en vad en warrior/rouge kan, med vissa undantag.
Och är du uppkopplad kan du i Dark souls få hjälp av andra spelare.
I Demon's souls kand u få tag på "high lvl" gear i början av spelet.


signatur

Rwa?

123
Skriv svar