Gratis Command & Conquer-klassiker

Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Dum fråga men vet nån om det går att öka upplösningen över 800*640 eller vad det nu var som var högsta..?

Ja, tror att efter du startat spelet en gång (och varit i själva spelet, inte bara menyn) så skapas en fil som heter SUN.ini eller nåt i mappen du installerade spelet i. Där i kan du ändra upplösning själv.

Det här gäller nog dock bara för Tiberian Sun.

Medlem

någon som fått tiberian sun att funka online på win 7 ?

Är bra initiav, dock har jag svårt spela äldre spel än hur mycket jag älskade dom som liten. Just pga man är bortskämd med HD++ upplösning och texturer på 500Gb per pixel nuförtiden. Nostalgi-spel på 10år+ är kul testa för att minnas i 15-30minuter, men mycket mer än så blir det tyvärr inte man brukar orka. Om man alls får igång spelen dvs

Medlem

Någon som har koll på var man kan köpa expansionerna till Red Alert? Säljs de nånstans eller är de släppta gratis?
Expansionen till C&C också, för den delen.

Jag minns att man behövde expansionerna till Red Alert för att köra de flesta moddar och modverktyg.

Medlem
Skrivet av Alusion:

få inte det att funka på win7 x64.

Kör också win7 x64 och lyckades istället få Red Alert att funka genom gammal originalskiva. Väldigt udda att denna version som erbjuds inte fungerar :S

Suttit och kört LAN på det under helgen tom.

Medlem

C&C var mycket svårare än jag mindes det. Eller så var min mikro bättre efter allt Nord och Syd-spelande.

123
Skriv svar