Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Microsoft byter ut sin klassiska logga efter 25 år

Robot
Microsoft byter ut sin klassiska logga efter 25 år

Den ikoniska Microsoft-loggan är ett minne blott, nu är det nya tider som gäller.

#microsoft


Medlem
Microsoft byter ut sin klassiska logga efter 25 år

Den ser ju likadan ut bara att de gjort den mindre detaljerad.

Medlem

Jag föredrar den gamla, den är klassisk :/ Nåja, det lär man väl säga om den nya versionen om 25 år med


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

vad symboliserar gula?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

Kejsarens nya kläder.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem
Skrivet av deathlord:

Kejsarens nya kläder.

Kejsarens nya logga.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dom bytte logga för att Apple hade ju annars stämt dom pga runda kanter.

Medlem

De kunde verkligen inte hitta en tråkigare font? o.O

Medlem

Så ny så att de använde den redan '95.

Inaktiv

Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
och det vinnande namnet var, gamla ullevi.
helt otroligt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

Den nya var inte ens fin, sure den gamla var inte snygg heller men den var då vettigare.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
och det vinnande namnet var, gamla ullevi.
helt otroligt.

Det var faktiskt "Nya Gamla Ullevi" haha

Inaktiv
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av Tummen:

Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
och det vinnande namnet var, gamla ullevi.
helt otroligt.

Det var faktiskt "Nya Gamla Ullevi" haha

Jo men sen blev det klubbat att det ska vara Gamla ullevi igen,
http://www.expressen.se/gt/nya-arenan-far-heta-gamla-ullevi/

lättförtjänta pengar ver det iaf för Sture som kom på samma namn igen och fick 1 miljon.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Den gamla var ju bra

Den "nya" ser så jävla dålig ut så det är obeskrivligt!

Microsoft är världigt inne i detta "Metro"

Medlem

Jag som kände mig så ung alledes nyss, men nu plötsligt väldigt, väldigt gammal.

Det är väl lite synd att den byts ut, men det är väl i de flesta fall bra med förändring.

Medlem

Tänk om det hade varit jag som gjort det där väldigt svåra och jobbiga projektet att göra en ny logga åt MS, då hade jag varit rik nu

Medlem
Skrivet av BoZo:

Så ny så att de använde den redan '95.

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/08/23/Logo.jpg?t=ar...

Kanske därför de tog den. Eller hur? sen har de ju även ny font på texten...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Tummen:

Tänk att folk verkligen får betalt för sånt här, byta nånting till nånting likadant,
samma var det när gamla ullevi revs, då fick en snubbe en dryg miljon för att han vann nya arenans namntävling,
och det vinnande namnet var, gamla ullevi.
helt otroligt.

Försäkringskassan eller om det var Apoteket, minns inte säkert, spenderade en hel otrolig summa skattepengar på att byta ut sin logga mot en snudd på likadan.

Därtill har de väl redan mer eller mindre bytt logga då samma färgerval ofta används men utsdeendet ändras. Vinklat och kurvigt eller rakt. Brukar komma en ny med var nytt OS tycker jag.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ser ut som något konsulten komponerat på fikarasten... Den gamla var det ju lite stil på i alla fall.

Medlem

Fattar inte hur man kan köra med vanlig tråkig text, kursiv var ju snyggare. Logon är tråkig. Men allt detta spelar ingen roll egentligen. Det är produkterna jag är intresserad av.

Medlem

kunde de inte behållit typsnittet iallafall..

Inaktiv

Vad är det för fel på loggan? Ser bra ut!

Medlem

Loggan får se ut som en bajskorv så länge själva operativsystemet är bra

Dock inte imponerad av vad jag sett från Win 8 däremot tror jag det kommer vara riktigt bra för dem som har ipads etc.

Medlem

Apple har också bytt logo...

Medlem

Tycker gott de hade kunnat använda sin Segoe Light Ui font som är rätt snygg. Den nya är rätt intetsägande i sin digitala form.
Fast ser rätt trevlig ut i sin fysiska form, hur ofta man nu lär se den.

Medlem

Man ska nog inte underskatta betydelsen av att byta logotype om detta kan göra att man får en mer enhetlig design. Apple t.ex. har nog tjänat en hel del på sin nya logo mot den förra.

Att MS behövde byta var ju tydligt. Det gav ett mossigt intryck med den förra. Hade den varit tillräckligt bra och etablerad kunde de ju behållit den och låtit den bli klassisk. Typ som IBM som bara bytt färg. Deras ser ju extremt mossig ut, men det blir ju klassiskt istället...

Inaktiv
Skrivet av BoZo:

Så ny så att de använde den redan '95.

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/08/23/Logo.jpg?t=ar...

Den är ju snygg iaf.

Medlem
Skrivet av Mace:

Dom bytte logga för att Apple hade ju annars stämt dom pga runda kanter.

Apple stämmer allt dom kan komma över. Jävla sandlåde lek enligt mig.

Windows 8 enligt mig är ett totalt fail. Om Microsoft hade kunnat göra en speciell version för desktopdatorer , utan Metro (heter inte det längre) och med startmenyn med alla förbättringarna så hade jag inte klagat, men som det är nu så vill jag inte se skiten. Ja, jag har testat Windows 8 flera gånger


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar