ELF
Medlem

Prestandakrävande. Beror tydligen på vad du har för hårdvara. OTUR, inte hur gammal den är....

Har själv inga som helst problem med prestandan och jag sitter på en Intel C2Q oc @3,4GHz och ett XFX 5870 850MHz.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Pay2Win nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det enda riktigt tragiska med spelet är nog ändå fordonsfysiken... Kändes som att man hade bättre kontroll över fordonen i Planetside 1 med...

Jot
Medlem

Som Terran Republic (TR) är man varmt välkommen till outfitten Battle Marines of Chaos på servern Miller. Outfitten skapades 2003 och leds av Ostekake, en oerhört hängiven och "färgstark" Planetsidespelare. Full fräs varje kväll; sällan att det är en tom squad i platoonen.

Teamspeakserver finns och delas med andra TR-outfits. Mikrofon är inte ett krav.

http://wiki.planetside-universe.com/ps/Outfit:Battle_Marines_...


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Här kommer en mer träffsäker recension imo:) http://www.youtube.com/watch?v=lZgB_EmHOQ0

Var många år sen jag kände detta spelsug jag har nu, blir alldeles för sent man går o lägger sig :/
Att BF3 får klara 5 och detta typ svag 3 är nästan för mycket som många påpekat.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Idono:

Först vill jag påpeka att det är fan det värsta jag sett att skribenten jämför spelet med Battlefield 3. När det inte kommer i närheten av BF3s casual stil.

Sen är det ingen obalans mellan den ekonomiska klyftan. Bra spelare kan tjäna minst 100 certs i timmen utan problem.

Att ge spelet ett minus pga. att det är prestandakrävande och fläckvist buggigt när ditt favorit spel BF3 va exakt likadant på release är verkligen att gå för långt.

Till skribentens försvar så är själva "gameplayet" i PS2 väldigt likt BF3 (och de flesta andra FPS idag). Även om spelen i sin helhet skiljer sig väldigt mycket så borde inte någon påstå att PS2s gameplay inte har inspirerats av den moderna FPS-flugan där MW och BF3 är de två största exemplaren idag.

Snarare den tidiga Battlefield serien. Dvs 1942 till 2142. Dom spelen är mycket lugnare och har större banor. BF3 är en fast pased shooter med väldigt lite dötid. Så nej PS2 har inget gemensamt med BF3.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Joppiz:

Så är det ett renodlat pay-2-win, eller likt Guild Wars 2 snarare ett betala-om-du-vill-få-feta-grejer-innan-alla-andra-lir?

Feta grejer innan andra skulle jag säga. Skulle väl kalla det pay2savetime.

Medlem

spelet är riktigt dålig i förhållande till ps1, men fortarande ok så tycker väl 3a är ett bra betyg.

Det går på tok för fort att döda och dö i spelet. Vilket premierar spelstilar jag inte tycker är speciellt roliga. Samt att spela solo blir värdelöst.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Kommentarsfältet är fyllt med whiners...

...allt är som vanligt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Inget för min burk med andra ord:( Windows XP SP3, pentium D 3.20 Ghz 4 Gb ram Nvidia GeForce 9800GTX+ 512 Mb, Jag behöver en ny dator.

Medlem

Nån som vet när det kommer till PS3 ?

Medlem

Har det fixat sig med ens login i steam? Jag är lite intresserad av spelet, men det var problem med europeiska konton eller något sådant när jag testade.

Medlem

Jag älskar spelet men jag tröttnar snabbt för jag har inte den minsta chans mot andra spelare, jag börjar skjuta folk I ryggen som sen vänder sig om och dödar mig när jag tagit ner halva deras sköld, det är så extremt svårt att sikta, vill spela det men så dålig som jag är så är det ingen idé

tar mig typ 5 timmar att få 100 cert points

Medlem
Skrivet av Itchy1:

Nån som vet när det kommer till PS3 ?

Säkert i kö efter GO...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Itchy1:

Nån som vet när det kommer till PS3 ?

Säkert i kö efter GO...

Nä det hoppas jag inte vill ha det rätt så snart

Medlem

PS2 blev väldigt bra, som gammal PS1-spelare är jag 300% nöjd. Kommer att uppgradera min CPU enbart för det här ska flyta bra i alla fantasktiska jättestrider.

Vill tillägga att övning ger färdighet i det här spelet och att teamwork på allvar är nyckeln till framgång.

Medlem

Skulle nog tycka det här spelet är jättekul! Synd bara att datorn min är för svag.

Ogillar slutpunkterna i recensionen, gör det ordentligt för fan!

Medlem

"...som till slut kommer att kosta i form av mikrobetalningar"
Vad menas med detta? Du kan lätt tjäna ihop tillräckligt med cert points på en halv dag för att köpa det vapnet/uppgraderingarna du vill ha. Spela en vecka o du har skräddarsytt en klass utan problem.
Behöver inte slösa en krona på detta om man inte vill, och det är inte pay to win så förstår inte problemet riktigt

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Joppiz:

Så är det ett renodlat pay-2-win, eller likt Guild Wars 2 snarare ett betala-om-du-vill-få-feta-grejer-innan-alla-andra-lir?

Feta grejer innan andra skulle jag säga. Skulle väl kalla det pay2savetime.

precis ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Saker man köper loss kan gratis lirare oxo köpa loss det är bara att dom som använder pengar får det direkt och de som kör utan får spara upp sina poäng. Ingen blir bättre av att köpa med riktiga pengar alla har tillgång till det tids nog. Det enda man inte kan köpa med poäng är cosmetica tex cammo och olika utseende på huvud och vissa armor delar. Långt ifrån pay 2 win tycker jag iaf. Finns det obalans så är det bara nu i början för inga gratis lirare har köpt ut något stort. Inga av vapnen jag testat (gratis trail innan man pungar ut med pengar eller poäng i 30 min) har varit super duper mycket bättre bara annorlunda. Jag har skit svårt att bestämma mig vad jag ska satsa på för inget är bättre än något annat.

Medlem

Riktigt riktigt roligt att spela. Jag har inte spenderat en krona i spelet men jag har inga problem att hålla mig på samma nivå med någon som betalar ialla fall som infanteri vilket jag tycker är roligast att spela.
Mycket hänger på din skicklighet som spelare och inte lika mycket på utrustningen.
Men den stora behållningan är när man går med i en bra Outfit vilket är att rekommendera.
Att anfalla en försvarad bas med en full pluton är riktigt skoj.
En pluton kan bestå av 4 squads med 12 personer i varje squad.
Igår så var vi försvarare av en bas och NC och VS anföll i över 3 timmar utan att dom lyckades ta basen.
Det är detta som gör PS2 riktigt roligt och inget jag upplevt ett något annat spel.
NC och VS dom krypen har en förmåga att slå sig ihop för att anfalla oss oskyldiga TR
Vi ses på Miller servern om ni vågar
BRTD for life!

Medlem

Testade spelet och jag måste säga att det var riktigt kul. Det var länge sedan man fick den där känslan av "episkt slag". Ni som lirade Wow i början. Tänk er när de där enorma spontanslagen vid Southshore/Tarren Mill, det är lite samma känsla.


signatur

living let die

Medlem

Spelet är grymt men det känns som utvecklaren hade kunnat hålla inne spelet i några månader till.

Recensenten fick det att låta som det nästan är omöjligt att låsa upp prylar med certifications (in-game valuta) men i själva verket tar det inte så värst lång tid. En average spelare samlar på sig 50 certs på två dagar så det tar inte så värst lång tid att låsa upp shit, det är bara kul att man måste kämpa!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fast man köper sig ju inte överlägsen .. Vapnen har ju med fördelar även nackdelar, i samtliga fall. Man köper sig nytt utseende och nya vapen, men med mer skada kommer mer rekyl osv.

Rätt trött på att alla recensioner som inte är kopplade till stortitlar känns oengagerade på nåt sätt. Detta var inte det värsta jag läst men tyckte mig se en grundläggande negativ inställning lysa igenom. De stora striderna som kan pågå flera dygn i spelvärlden är imo bara det något som höjer spelet till en 4a

Medlem

Värt att åter notera ; http://www.youtube.com/watch?v=lZgB_EmHOQ0 .. Korrekt och rakt på sak

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

Värt att åter notera ; http://www.youtube.com/watch?v=lZgB_EmHOQ0 .. Korrekt och rakt på sak

Väl värd att se.


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av Hipshot:

Det är helt klart en trist grej för nya spelare att det tar så lång tid att levla till saker i Tribes, men - det är en helt annan typ av spel med. Det är ju inget MMO.

Jämförelsen var kanske för att båda är SciFi?

Alla spel handlar inte om att snabbast levla upp SP2 handlar om att kunna samarbeta

PS2 handlar om att ge de som vill göra hela mänskligheten till slavar under de stora företagen på tasken, samt att tvinga den där alien-älskande, hjärntvättade kulten ut ur vårt territorium.

LEVE TR!

Hay Nu pratar du illa om Vanu! typiskt TR

Medlem

Jag förstår inte tjatet om att BF3 var fyllt med buggar vid release. Vilka buggar? Jag har spelat det hur mycket som helst och inte haft några problem överhuvudtaget. Tänker ni på betan?

Medlem

Loyalty until death! Strength in unity!

TR här med andra ord.
Det är intressant att föraktet lyser så starkt i denna artikel med sin närvaro men går in på det så förhållandevis lätt- Det nämndes inget t.ex om att man kan testa vapnen innan man låser upp något. Nämndes inget om att man får cert points passivt, även om man är offline, vilket borde vara en ganska stor punkt att nämna.

Kritik till spelet borde egentligen vara de enorma slagen, framförallt de som har en tendens att ske nära tech plants, skapar en situation där det är omöjligt att se några spelare mer än 2 meter framför dig pga alldeles för många där. Det är något av en teknisk omöjlighet att helt lösa men bör ändå nämnas.

Annars ger jag rådet att söka upp en outfit om du är intresserad av att spela. Det kan bli väldigt förvirrat om man är ensam. Förutom outfiten jag citerar nedan kan ni även söka till taw.net (shameless promotion)

Skrivet av Jot:

Som Terran Republic (TR) är man varmt välkommen till outfitten Battle Marines of Chaos på servern Miller. Outfitten skapades 2003 och leds av Ostekake, en oerhört hängiven och "färgstark" Planetsidespelare. Full fräs varje kväll; sällan att det är en tom squad i platoonen.

Teamspeakserver finns och delas med andra TR-outfits. Mikrofon är inte ett krav.

http://wiki.planetside-universe.com/ps/Outfit:Battle_Marines_...

Miller här med, fast i TAW (the art of warfare)

Medlem

laddade hem, installerade, spelade sju minuter (det var sex minuter för mycket) och avinstallerade, jävlar vilket tråkigt spel.

123
Skriv svar