• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Shop
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor 2225
  • Den bästa spelbanan? 42
  • Forumlek - Spelrebus 370
  • Välkomna till FZ:s Super Adventure Club 38
  • Tipsa mig om pang-pang spel för gamlingar. 2
  • Nyhetstråden! 1322
  • Apex Legends, Officiella speltråden – Allmän Diskussion / Spelare / Frågor / Info 32
  • Paradox och Microsoft lanserar Paradox Mods på Xbox One. 0
  • Assassin's Creed Odyssey (PC) 14
Nya recensioner
  • Anthem – första intrycket är positivt 92
  • Test – TPR: Thrustmaster Pendular Rudder 23
  • Recension – Crackdown 3 76
  • Recension – Far Cry New Dawn 44
  • Recension – Metro Exodus 92
  • Recension – Civilization VI: Gathering Storm 35
  • Recension – God Eater 3 6
  • Recension – Wargroove 21
  • Recension – Kingdom Hearts III 49
  • Recension – Resident Evil 2 27
Nya medlemsrecensioner
  • Subnautica (PC) 11
  • Paper Mario 9
  • Filmrecension: Draktränaren 3 0
  • Retro: Kotor 1 och 2 14
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Filmrecension: DET 0
  • Kingdom Hearts III (PS4) 8
  • Mutant Year Zero : Road to Eden (PC) 11
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Samsung avtäcker Galaxy S10, S10+ och S10e med skärmhål för kamera Idag
  • Samsungs vikbara Galaxy Fold släpps den 3 maj – prislapp över 20 000 kronor Igår
  • Följ Samsung Unpacked på SweClockers med start klockan 19:00 Igår
  • Samsungs telefon Galaxy Fold med hopvikbar skärm hittar ut på webben Igår
  • Noctua inkluderar monteringskit för sockel AM4 vid köp av processorkylare Igår
  • "Internetsladd i hårddisken" förevigat på episk t-shirt Igår
  • Google avtäcker ny spelsatsning under GDC 2019 i mars Igår
  • Datainspektionen granskar 1177 Vårdguiden efter upptäckt säkerhetsbrist 19 / 2
  • Globalfoundries kan säljas till Samsung och SK Hynix 19 / 2
  • 4A Games: "Ray tracing fullt möjligt med nästa generations spelkonsoler" 19 / 2
Digitalt vardagsliv med 99.se
  • Samsung Galaxy Fold är officiell Igår
  • Det här är Samsung Galaxy S10 Igår
  • Dags för Samsung Unpacked – se vår livesändning här Igår
  • Galaxy Fold läcker ut timmar innan Unpacked Igår
  • Com Hem lanserar mobiltelefoni Igår
  • Google registrerar ny produkt – förmodligen uppdaterad Google Wifi Igår
  • Surface Pro 6 är en imponerande proffsdator i surfplatte-kläder 19 / 2
  • Ipad Mini 5 blir kanske bara ny på insidan 19 / 2
  • Galaxy S10 läcker ut i norsk tv 19 / 2
  • Ipad Pro: batteri och användning tre månader senare 19 / 2
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Upplev Bioshock Infinite utan att spela det

1
2
Skriv svar
2013-04-05 10:09
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1

Internet levererar kandidaten till årets spel, utan spel, bara story.

#bioshock-infinite

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2013-04-05 10:21
Permalänk
CarniFlex
Medlem
❤

Bioshock Infinite - part 1 of 3, directors cut by Peter Jackson coming soon to a theater near you!

2013-04-05 10:25
Permalänk
ruva
Medlem
❤

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

Det var detta...

2013-04-05 10:29
Permalänk
PcGamer
Medlem
❤

Trodde inte det var tillåtet att tjäna pengar på att endast lägga upp en video från ett spel man spelar utan att kommentera detta iaf inte om man läser Googles avtal.

Hur som helst så gillar jag att dessa läggs upp då kommentarer förstör i spel man inte spelat. Kommer nog skaffa det här spelet efter att jag kört första och andra delen. Ni som spelat denna del, om man spelar det kommer man då att spoila något i de två första spelen?

2013-04-05 10:34
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
  • Plats: Internetz
Skrivet av PcGamer:

Trodde inte det var tillåtet att tjäna pengar på att endast lägga upp en video från ett spel man spelar utan att kommentera detta iaf inte om man läser Googles avtal.

Hur som helst så gillar jag att dessa läggs upp då kommentarer förstör i spel man inte spelat. Kommer nog skaffa det här spelet efter att jag kört första och andra delen. Ni som spelat denna del, om man spelar det kommer man då att spoila något i de två första spelen?

Man kan välja om man vill genera inkomst eller ej på ett klipp, så är du säker på att det är på?

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

2013-04-05 10:55
Permalänk
vuze2143
Medlem
❤

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

2013-04-05 10:59
Permalänk
PeTTs0n
Medlem
❤
Skrivet av vuze2143:

En sak i en sak i en sak i en sak =D Satt brainfucked i slutet och fattade ingenting =P

Nästan spoilertagg på den, nästan.

On another note; heads... or tails?
Älskar Bioshock Infinites story, om jag ska vara ärlig - en klassisk Sci-Fihistoria, lite lagom komplex (med lite Jules Verne-drag) och en vacker stämning - dock med mycket mörka undertoner. (Rasism och fundamentalism i sitt "esse", exempelvis.)
Irrational och 2K gör ett mycket bra berättandejobb, kudos!

2013-04-05 11:00
Permalänk
ruva
Medlem
❤
Skrivet av vuze2143:

Du är inte kulturell

Det var detta...

2013-04-05 11:03
Permalänk
Cirez
Medlem
❤

Klarade ut spelet igår Ken Levine he knows video games.

2013-04-05 11:45
Permalänk
Propy
Medlem
❤
Skrivet av stormense:

Handling: Ta sig till en dörr, nähä det gick inte, ta sig tillbaka eller någon annan stans, utföra ett uppdrag och tillbaka till dörren. Jag tycker handlingen är kass och slutet helt puckat med tidresor billig SF novell alá 60-tal och det som händer är att det som hänt i spelet aldrig har hänt

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

2013-04-05 12:11
Permalänk
vuze2143
Medlem
❤
Skrivet av stormense:
Skrivet av vuze2143:

Du är inte kulturell

Tro det eller ej, gick ut med MVG i Estetik =D så är sannerligen kulturell på diverse plan.
Men spelet var allt för rörigt i slutet, innan man slog i hop 2+2 och förstod vad som igentligen hände.

Dvs

Det är inte fadern som dränks, versionen av Booker DeWitt som tar emot babtismen och blir Comstock är den som dränks. Den versionen av Booker som sade nej till babtismen(den som hamnade i diverse missbruk) och som är fadern till Anna, lever vidare.

Tog mitt ett tag och förstå dock

2013-04-05 12:17
Permalänk
Rakoon
Medlem
❤

Sämst gameplay, inpe speciellt gripande story, atmosfären och miljön är helt ok men spelet är galet hypat. 3.5/5

Denna film e dock asnice

2013-04-05 12:29
Permalänk
Newklear
Medlem
❤
  • Plats: Bästkusten
Skrivet av Propy:
Skrivet av stormense:

kul att se att någon annan delar min uppfattning. Det här spelet är på tok för hyllat! bra är det kanske, men inte SÅ bra!

Nej, det är bättre.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

2013-04-05 12:35
Permalänk
Digu21
Medlem
❤
Skrivet av Propy:

Det är ju folk som älskar spelet som gärna hyllar något dem verkligen gillar, är det fel?

Även fast det helt klart är riktigt irriterande när folk tjatar om vissa spel genom årstiderna om hur bra dem är *host* Skyrim*host* så är det inget fel på att vara dedikerad till något spel.

2013-04-05 12:45
Permalänk
PaperPlane
Medlem
❤

Älskade nästan varje sekund av det.

2013-04-05 12:50
Permalänk
Propy
Medlem
❤
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Propy:

Det är ju folk som älskar spelet som gärna hyllar något dem verkligen gillar, är det fel?

Även fast det helt klart är riktigt irriterande när folk tjatar om vissa spel genom årstiderna om hur bra dem är *host* Skyrim*host* så är det inget fel på att vara dedikerad till något spel.

nej, det är inget fel. Det sa jag aldrig heller. I detta fallet känns det mer som att det hyllades innan det hade spelats...men jag gillade iof inte de tidigare bioshock spelen heller så det är kanske inte så konstigt att jag inte bryr mig om detta.

Jag har mina favoritspel och andra har andra, sen är det kul om andra gillar samma som jag. eller hur?

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

2013-04-05 13:02
Permalänk
ruva
Medlem
❤

Tur att vi har oilka smak. Det främrar mångfald. Hade den diskussionen igår angående kvinnor. Och Erik gav den briljanta kommentaren:
- Tur för mig, annars hade jag aldrig fått någon tjej.
"Och hon ingen kille", tänkte jag och höll de tankarna för mig själv.

Det var detta...

2013-04-05 13:12
Permalänk
anon62531
Inaktiv
❤

Hade inga större förväntningar när jag satt mig ner ock började spela infinite. Men en sak blev klar ganska fort, det här blir den första shootern jag spelar igenom på flera år.

Skrivet av stormense:

Du får ju filosofera lite, om något är oändligt och sedan stoppar sin egen skapelse. Har det existerat eller inte? Berättelsen är ju allt annat än billigt, annars har du inte tittat på mycket SF.

"PS: Det var ju inte tidsresor, kasta du tärning under dialogerna?".

Och I vilka traditionella shooters är inte dörr till dörr om jag får fråga? Spelet adopterar åtminstone HL2 stilen. Utvecklarna vågar ge dig uppdrag som du misslyckas eller spontant byter värld. känns lite mer vågat & fräscht.

The definition of insanity?

2013-04-05 13:23
Permalänk
Exxo
Medlem
❤

Trevligt. Spelade igenom det och det kändes som sagt mer som om det hade varit en interaktiv film jämfört med ett vanligt spel.

2013-04-05 14:54
Permalänk
Bojkott
Medlem
❤
Skrivet av stormense:

Om spelet var som du beskriver så hade det inte varit en tre och en halv timme lång film om storyn. Jag tycker det är en riktigt välskriven story som kräver att spelaren är engagerad i minsta lilla dialog.

Annars står du där vid slutet och har inte en aning om vad som försiggår

2013-04-05 15:17
Permalänk
Digu21
Medlem
❤
Skrivet av Propy:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Propy:

nej, det är inget fel. Det sa jag aldrig heller. I detta fallet känns det mer som att det hyllades innan det hade spelats...men jag gillade iof inte de tidigare bioshock spelen heller så det är kanske inte så konstigt att jag inte bryr mig om detta.

Jag har mina favoritspel och andra har andra, sen är det kul om andra gillar samma som jag. eller hur?

Sant, alla har sina favoriter och det är mycket trevligt när man delar spel smak med flera!

2013-04-05 15:36
Permalänk
Struggle
Medlem
❤
Skrivet av PcGamer:

Nej, du kommer inte att spoila något i de första två spelen, om man kan anse det som spoiler är det max 5 sekunder. Men i övrigt finns det inget i hela spelet, varken tidningsklipp, affischer eller något som direkt kopplar till Bioshock 1 & 2. Så kör på!

Jag gillade spelet, men jag tar det för vad det är med. En underhållande story och resa genom en fantastisk miljö. Elisabeth är fantastisk och Columbia är fantastiskt. Det är lite, "Det är inte målet som är det roliga och viktiga, det är resan"

Så ta god tid och utforska, stanna och titta på allt möjligt och spring inte igenom det är mitt råd

Nämen!

2013-04-05 16:16
Permalänk
robbis
Medlem
❤
  • Plats: Kungsbacka
Skrivet av Propy:
Skrivet av stormense:

Antagligen så har inte recensenterna spelat ut hela spelet innan dom säger att det är årets spel. Dom spelar tutorialen och sen är det biff... GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-04-05 16:45
Permalänk
Satheus
Medlem
❤

Detta är enormt trevligt för någon som mig

2013-04-05 17:00
Permalänk
Typhor
Medlem
❤

Fick väll egentligen gameplayupplevelsen jag önskade mig, men storyn genom spelet var något meeh. Var generellt sett bra dock fram till slutet där de kände sig tvungna att sabba allt.

2013-04-05 17:24
Permalänk
anon1001
Inaktiv
❤
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av stormense:

Om spelet var som du beskriver så hade det inte varit en tre och en halv timme lång film om storyn. Jag tycker det är en riktigt välskriven story som kräver att spelaren är engagerad i minsta lilla dialog.

Annars står du där vid slutet och har inte en aning om vad som försiggår

Troligen rushers som inte lirat spelet utan mest inriktat sig på det negativa och vill klara det fortast möjligt, klart man missar allt om man struntar i storyn...för mig tog det ca 27 timmar på 1999, och vissa andra kör det på 8 timmar, tro fan att man har olika syn på spelet då.

2013-04-05 17:26
Permalänk
PaperPlane
Medlem
❤
Skrivet av Typhor:

Fick väll egentligen gameplayupplevelsen jag önskade mig, men storyn genom spelet var något meeh. Var generellt sett bra dock fram till slutet där de kände sig tvungna att sabba allt.

Vad var det som var så dåligt med slutet? Allting är begripligt och det slutar "ganska lyckligt".

2013-04-05 17:32
Permalänk
Typhor
Medlem
❤
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av Typhor:

Vad var det som var så dåligt med slutet? Allting är begripligt och det slutar "ganska lyckligt".

Smaken är som baken

2013-04-05 21:57
Permalänk
Sille
Medlem
❤

Var detta konsol version? fulare än pc versionen som jag köpte för 200kr=p

2013-04-05 22:55
Permalänk
ruva
Medlem
❤

Oj, något blev fel här.

Det var detta...

1
2
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 17 / 2 Anthem – första intrycket är positivt 92
  • 18 / 2 Nintendo sägs återuppliva ett nedlagt, "dött och begravet" spel 50
  • 19 / 2 Kraschar Apex Legends? Se hit! 37
  • 19 / 2 Paradox Interactive slår omsättningsrekord - Sparkar inte 800 personer 33
  • Igår Anthems day 1-patch skalar laddtider och minskar kraschrisk 32
  • Igår World War Z blir billigare på Epic Store än på Steam 30
  • 18 / 2 Respawn har bannat 16 000 fuskare i Apex Legends 25
  • 18 / 2 Lågnivåspelare skickas in i Anthems stora slutbatalj 24
  • 18 / 2 Engelsk Fortnite-mässa en flopp - folk rasar på ett typiskt engelskt sätt 24
  • 18 / 2 RTX i Star Citizen skulle ge utvecklarna "massiv huvudvärk" 24
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor 2225
  • Den bästa spelbanan? 42
  • Forumlek - Spelrebus 370
  • Välkomna till FZ:s Super Adventure Club 38
  • Tipsa mig om pang-pang spel för gamlingar. 2
  • Nyhetstråden! 1322
  • Apex Legends, Officiella speltråden – Allmän Diskussion / Spelare / Frågor / Info 32
  • Captain marvel trailer #2 12
Obesvarade
  • [Köpes] NTSC Wii/Gamecube 0
  • Xbox Game Pass - Februari 2019 Del 2 0
  • Veckans PSVR släpp - Vecka 8 0
  • Svenska destiny 2 klanen Kafferast söker aktiva spelare! 0
  • Filmrecension: Draktränaren 3 0
  • Anthem chattgrupp för ps4 0
  • Filmrecension: Alita: Battle Angel 0
  • Problem med ljud, ps4 0
  • Filmrecension: DET 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Mobilversion