Vi som inte gillar Melodifestivalen
Är jag den enda på jorden som inte tittar på skit svt, tillsammans med övriga Svenska folket ?
Ringt till säkert 10 kompisar och frågat om någon vill ta en öl, men alla tittar på melodifestivalen och "myser"
Aldrig att jag skulle kunna tänka mig att titta på sådant trams -.-"
Melodifestivalen är rätt skoj tycker jag, ibland är det en del bra bidrag, de flesta brukar vara dåliga men det sker undantag. Sedan så är musiken ganska långt från vad jag lyssnar på till vardags, kan vara lite väl 'själlöst', då lyssnar jag hellre på något sådant här(se inbäddning) där artisten lägger ned sin själv i musiken, oavsett om musiken är glad, arg eller sorgsen.
OK allt är väl inget man gillar men det finns mycket musik i etern som är sämre än många bidrag i "mello"
enligt mig.
Men att använda denna tävlingsform för att "via musiken ena Europa" tycker jag är rätt ok.
Man har ju också sett så stora förändringar i många länders musik utveckling och "kompis land röstningen verkar försvinna mer och mer vilket är bra. Politik är svårt att jämka men musik är en bra plattform som förbättrar kommunikation mellan länder i världen. Så varför inte börja med detta. Musik och underhållning är ju en trevlig form.
En planet ett land är min hopplösa dröm att få se en dag
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Nej usch... ogillar verkligen ESC och allt det där. Massa dussinmusik som suger. Förstår verkligen inte vad som var så jäkla speciellt med Loreen... alls. Har vi inte hört den mallen tusen gånger? Folk verkar tycka att det var orginellt. lol
Grindcore och klassiskt för mig.
Är bög så naturligtvis är jag korrekt angående ESC!
Jag blev riktigt nedstämd av att alla satt på Facebook igår och kommenterade. "Usch, det där bidraget var inte bra, det får 1 poäng..." osv.
Vad hände med människors känsla av god kultur, och vill man inte umgås på riktigt med sina nära och kära utan en jäkla mobil i närheten?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag blev riktigt nedstämd av att alla satt på Facebook igår och kommenterade. "Usch, det där bidraget var inte bra, det får 1 poäng..." osv.
Vad hände med människors känsla av god kultur, och vill man inte umgås på riktigt med sina nära och kära utan en jäkla mobil i närheten?
Tummen upp för det där, faceshit har twitter tar lite väl mycket plats i folks tillvaro nuförtiden.
Hoppas jag då kan glädja dig med att jag såhär i efterhand såg det vinnande bidraget och tyckte att det var riktigt bra faktist! Hon hade en speciell och bra sångröst!
Tummen upp för det där, faceshit har twitter tar lite väl mycket plats i folks tillvaro nuförtiden.
Hoppas jag då kan glädja dig med att jag såhär i efterhand såg det vinnande bidraget och tyckte att det var riktigt bra faktist! Hon hade en speciell och bra sångröst!
Ibland så dyker det upp personer som har talang, så jag ska kolla in hennes bidrag. Extra kul om det är en tjej som brinner för musik som vann.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Jag har alltid varit för cool för melodifestivalen. Tydligen går inte ränderna ur för man har inte ändrat på det efter man blev vuxen. Istället satt jag och såg Family Guy maraton på sexan ingår, de körde fyra avsnitt på rad lol
Det är kultur det
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Måste ju dock säga att detta gjordes bra. https://www.youtube.com/watch?v=gqMsC9uPxME
Everybody needs help.
Måste ju dock säga att detta gjordes bra. https://www.youtube.com/watch?v=gqMsC9uPxME
Finns den utan dubbning någonstans?
[edit] Här:
http://www.svtplay.se/klipp/1233555/swedishness
Have a good time!
Melodifestivalen är ju totalt jävla värdelöst, men Eurovision brukar jag kunna stå ut med pga dom enorma kulturskillnader som förekommer samt för mellanakten som oftast brukar vara underhållande, och i år var det ju riktigt underhållande Grekland gillade jag i år, men resten var ju bara dynga. Brukar kunna gilla fler låtar, men nu kändes det som att det bara var en massa misslyckade idol-deltagare eller gamla rävar som deltog. Nä, det blir nog bara sämre och sämre för varje år, och mer och mer korrupt.
Jag tittar inte heller på Melodifestivalen/Eurovision. Jag gjorde det när jag var yngre, när musiken var bättre.
Förra året visste jag inte vem som vunnit Melodifestivalen förrän flera veckor efteråt
Visserligen hade jag hört låten flera gånger på radion, på min arbetsplats, men utan att veta att det var vinnaren.
[Foliehatt på] Själv har jag fått uppfattningen att ESC inte är en tävling längre, utan bara en musikshow förklädd till en tävling.
Jag menar, den så kallade röstningen följer exakt samma mönster år efter år. Två eller tre låtar som drar ifrån alla de andra, cirka en tredjedel in i omröstningen så vet man redan med 99% sannolikhet vilken låt som kommer vinna.
Zappade in i programmet när sisådär tio, femton länder hade "röstat", och sa följande till bror min: "Jag skulle bli mycket förvånad om Danmark inte vinner".
Mycket riktigt så vann de. Slump? Möjligen, men jag tror inte det.[Foliehatt av]
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Finns den utan dubbning någonstans?
[edit] Här:
http://www.svtplay.se/klipp/1233555/swedishness
Ah! Tack! Letade också efter en utan dubbningen......
Everybody needs help.
[Foliehatt på] Själv har jag fått uppfattningen att ESC inte är en tävling längre, utan bara en musikshow förklädd till en tävling.
Jag menar, den så kallade röstningen följer exakt samma mönster år efter år. Två eller tre låtar som drar ifrån alla de andra, cirka en tredjedel in i omröstningen så vet man redan med 99% sannolikhet vilken låt som kommer vinna.
Zappade in i programmet när sisådär tio, femton länder hade "röstat", och sa följande till bror min: "Jag skulle bli mycket förvånad om Danmark inte vinner".
Mycket riktigt så vann de. Slump? Möjligen, men jag tror inte det.[Foliehatt av]
Förstår inte riktigt vad du antyder? På vilket sätt menar du att det inte är en tävling? Menar du att röstningen är riggad?
Have a good time!
Förstår inte riktigt vad du antyder? På vilket sätt menar du att det inte är en tävling? Menar du att röstningen är riggad?
Ja. Helt utan bevis, men ja.
Det jag baserar min teori på är helt och hållet min uppfattning att omröstningarna alltid följer samma mall, med två eller tre låtar som drar ifrån tidigt, varav en, oftast den som har övertaget tidigt, vinner. Så var det i år.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Det jag baserar min teori på är helt och hållet min uppfattning att omröstningarna alltid följer samma mall, med två eller tre låtar som drar ifrån tidigt, varav en, oftast den som har övertaget tidigt, vinner. Så var det i år.
Borde det inte vara tvärtom om tävlingen är riggad? Det är väl inte direkt konstigt att den låt som vinner har flest röster...? Jag förstår inte riktigt hur du tänker. För mig tyder det du beskriver på motsatsen.
Have a good time!
Skönt att vi vann hockeyn då är melodi ett minne blott haha
Tala för dig själv, en av mina vänner är från Danmark. Du kan ju bara föreställa dig hur länge jag kommer få höra detta... särskilt med tanke på att jag brukar tracka henne för att danska är ett så fult språk. >_<"
Jag ogillar ESC ganska mycket. Som tur är gör större delen av min bekantskapskrets det också.
Tala för dig själv, en av mina vänner är från Danmark. Du kan ju bara föreställa dig hur länge jag kommer få höra detta... särskilt med tanke på att jag brukar tracka henne för att danska är ett så fult språk. >_<"
Hon sjöng väl på Engelska ändå så då kan du fortsätta tracka henne. "Hon sjöng på Engelska för Danska är så hemskt!"
I drank what?
Jag ogillar ESC ganska mycket. Som tur är gör större delen av min bekantskapskrets det också.
Tala för dig själv, en av mina vänner är från Danmark. Du kan ju bara föreställa dig hur länge jag kommer få höra detta... särskilt med tanke på att jag brukar tracka henne för att danska är ett så fult språk. &gt;_&lt;"
Hon sjöng väl på Engelska ändå så då kan du fortsätta tracka henne. "Hon sjöng på Engelska för Danska är så hemskt!"
Haha, bra idé! Hon hade säkert förlorat om hon sjungit på danska... hahaha!
Borde det inte vara tvärtom om tävlingen är riggad? Det är väl inte direkt konstigt att den låt som vinner har flest röster...? Jag förstår inte riktigt hur du tänker. För mig tyder det du beskriver på motsatsen.
Hur svårt kan det vara att räkna ut att det naturligtvis är redovisningen av telefonröstningarna jag inte litar på? Hur lätt som helst att mörka för "spänningens" skull.
Eller så bygger det på ren statistik och man kan redan i förväg, efter semifinalerna förutse med en väldigt stor sannolikhet vem som kommer att vinna.
I år är jag tack och lov singel och slapp sitta och kolla på skiten men de senaste tre åren har jag haft nöjet att "förstöra" för mitt ex och hennes vänner genom att säga att "X" vinner i år och har haft rätt alla gånger.
Dom kunde bara inte förstå hur i hela friden jag kunde veta det. Har jag någon mystisk talang för melodifestivalen och eurovision song contest? Är jag i själva verket en smygbög med ett extremt bra öra för musik?
Nja, kanske inte riktigt. Odds från bettingssiter.
Jag har aldrig kollat på melodifestivalen. Jag lyssnar inte på den typen av musik och har aldrig gjort det. Men med tanke på tittarsiffrorna så är det tydligen många som gillar ESC.
Sen är det ju trend varje år att hata melodifestivalen även om man följer spektaklet. Fel låt vinner alltid på något konstigt sätt och jag har aldrig förstått hur det kan vara så. Bidraget med flest röster borde väl vara rätt låt?