Total War: Rome II

Inaktiv

Då var det åter dags för min älskade (fast än politiskt korrekta redaktion) att sänka betyget efter sin egna politiska världssyn: "det politiska spelet behöver mogna" eller är jag helt bakom flötet?

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

Andra spel i Total War serien har var extremt buggiga, hur ser det ut med det här spelet?

Napoleon och Shogun 2 var väl ändå inte värst buggiga

Medlem

GOTY gott folk...GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av Brain:

Recensionerna jag hitintills läst (PCG, FZ, ... ) ger känslan av att Creative har gjort samma spel en gång till (med mindre förbättringar). Varför ska jag punga ut 500kr för samma spel fast i ny skrud? Jag håller mig nog till "Europa Universalis 4" tills vidare.

Finns att köpa för snarare 290 på GMG, lätt villig att betala det för förbättring/remake av ett av mina absoluta favoritspel

Skrivet av saru:

GOTY gott folk...GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

går ju ifs till The Witcher 3, men annars

Medlem

Kan knappt vänta!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Brain:

Recensionerna jag hitintills läst (PCG, FZ, ... ) ger känslan av att Creative har gjort samma spel en gång till (med mindre förbättringar). Varför ska jag punga ut 500kr för samma spel fast i ny skrud? Jag håller mig nog till "Europa Universalis 4" tills vidare.

är inte det rätt vanligt att man köper en ny version av spelet när det kommer, CoD 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 osv? Alla till fullpris?
Och vart du har fått 500kr ifrån vet jag inte, man behöver ju inte köpa det från steam där det är som dyrast? Fick mitt för 295kr, helt ok pris tycker jag?

Och är man inte intresserad så kan man ju faktiskt hoppa över det helt

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Då var det åter dags för min älskade (fast än politiskt korrekta redaktion) att sänka betyget efter sin egna politiska världssyn: "det politiska spelet behöver mogna" eller är jag helt bakom flötet?

Nu tror jag du var lite snabb med att dömma, tror inte de ger spelet ett minus för att "imperialism är såå innan tusentalet".
Det handlar nog om att politiken, diplomatiken och de medel du har för att påverka den inte ligger i samma kvalitetsnivå som resten av spelet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Hur kan ni göra recension innan det är ute?

Anyway, varför spelar ni inte in medans NI spelar och kommenterar samtidigt om vad ni tycker om det när ni spelar?

Vi får recensionsexemplar innan release, i detta fallet fick vi Rome 2 förra tisdagen. Vad det gäller sånt så har vi inte satt det i system, men det kanske kommer i framtiden.

Hur är de politiska systemet? Som Empire eller Shogun?

Ska få Christer att svara på frågorna i tråden.

Jag har hört att om man säger PapaDrillo tre gånger, jättesnabbt, så dyker han upp.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Brain:

Recensionerna jag hitintills läst (PCG, FZ, ... ) ger känslan av att Creative har gjort samma spel en gång till (med mindre förbättringar). Varför ska jag punga ut 500kr för samma spel fast i ny skrud? Jag håller mig nog till "Europa Universalis 4" tills vidare.

är inte det rätt vanligt att man köper en ny version av spelet när det kommer, CoD 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 osv? Alla till fullpris?
Och vart du har fått 500kr ifrån vet jag inte, man behöver ju inte köpa det från steam där det är som dyrast? Fick mitt för 295kr, helt ok pris tycker jag?

Och är man inte intresserad så kan man ju faktiskt hoppa över det helt

Att folk köper nya iterationer av Call of Duty har alltid förbluffat mig. Det betyder inte att jag är intresserad av att göra det.

Och intresserad av ett nytt "Total War" är jag definitivt. Jag har följt "Total War"-serien oavbrutet sedan första Shogun. Problemet är att jag tröttnat; inte på att Creative nöter samma koncept, utan på utvecklare som upprepande gånger mjölkar samma ko.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Då var det åter dags för min älskade (fast än politiskt korrekta redaktion) att sänka betyget efter sin egna politiska världssyn: "det politiska spelet behöver mogna" eller är jag helt bakom flötet?

Jag tror att de diskuterar spelmekanik så du kan slappa av med gott samvete.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Raklödder:

Då var det åter dags för min älskade (fast än politiskt korrekta redaktion) att sänka betyget efter sin egna politiska världssyn: "det politiska spelet behöver mogna" eller är jag helt bakom flötet?

Jag tror att de diskuterar spelmekanik så du kan slappa av med gott samvete.

Tack! Skönt att veta!

Medlem

När ska Fz göra släppa sitt egna spel? That's what I want to know.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Lite väl subjektiv recension kan tyckas, rätt ointressant att veta vad recensenten tycker om spelet.

Hur många färger finns det i spelet, hur många polygoner är det i genomsnitt per enhet och har någon "faction" fler polygoner på sina enheter jämfört med en "faction"? Hur många ljudkanaler är det? Kan man vindsurfa? Frågorna är många, svaren är få.

(ironi)

Medlem
Citat:

Man kan idka utpressning eller sprida rykten om folk för att de ska förlora inflytande, men konceptet är för otydligt och vad leder det egentligen till

så skriver artikelförfattaren. Men efter att ha skummat igenom manualen som medföljer spelet står det klart att sådana handlingar leder antingen till att man stärker eller stjälper sin faktion eller parti som man representerar när man väljer vilka man vill spela som. Detta kan i sin tur leda till olika dilemman som kan drabba dig som antingen leder till något gott, respektive mindre gott. Politiken verkar med andra ord vara riktigt intressant för engångsskull tycker jag. Obalans i maktfördelningen kan t.ex. leda till inbördeskrig etc.

För er som vill läsa står det mesta under Internal Politics och Subjects i manualen.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av saru:

GOTY gott folk...GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

går ju ifs till The Witcher 3, men annars

Vilket år lever du i?

Medlem

Verkar som att 80% av alla som hittils spelat (reviewers?) har inte ens spelat 10 timmar. Om man tittar på alla achievements so far.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av saru:

GOTY gott folk...GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

går ju ifs till The Witcher 3, men annars

*host* GTA V *host*


signatur

Nämen!

Medlem

Jag köpte spelet just nu..Eller ja, tekniskt så är det "pre-ordered" eftersom det inte är släppt ännu
Om jag räknat rätt så släpps den runt 09.00 imorrn bitti på steam!

Medlem
Skrivet av Brain:

Recensionerna jag hitintills läst (PCG, FZ, ... ) ger känslan av att Creative har gjort samma spel en gång till (med mindre förbättringar). Varför ska jag punga ut 500kr för samma spel fast i ny skrud? Jag håller mig nog till "Europa Universalis 4" tills vidare.

* förbereder mitt försvar *

har inte hunnit läsa en massa recensioner (vill nog inte innan jag spelat heller). vilket spel menar du? shogun2? för i så fall blir det nog bra. Det jag inte gillade med shogun var settingen. Hade gärna sett ett medieval 3 som nästa...

oavsett så är detta ett av få spel jag faktiskt sett fram emot. Saknar att ha bra spel att se fram emot så detta kommer bli riktigt kul!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Väldigt bra recension, välskrivet och man får en mycket bra känsla/översikt på spelet. Precis det man vill ha... Vågar man säga 'Overkligt' bra!

Medlem

Det låter onekligen som det jag vill ha, dvs ett större, snyggare och bättre RTW.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Inte dåligt för att vara en sån färsking vid pennan. Trodde det skulle vara mer luddigt än såhär Spelet verkar ju bra, kanske något man ska sätta tänderna i efter GTA5 och ARMA3!

Medlem

Jag skippade RTW så jag tror RTW2 kommer fylla hålrummet i min TW själ


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av saru:

GOTY gott folk...GOTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle nog säga att The Last of Us ligger ganska fetbra till där!
Vansinnigt bra spel som även råkar ha ett vansinnigt bra multiplayer.

Med det sagt, så är jag våldsamt sugen att inhandla Rome 2..

Medlem

Allihop är vindögda, bra tecken.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det svider rätt hårt att inte kunna spela Rome 2 precis just nu. Förbannade jobb.

Medlem
Skrivet av iNemeq:

Det svider rätt hårt att inte kunna spela Rome 2 precis just nu. Förbannade jobb.

Fan vad lång denna jobbdag känns. Provstartade precis genom teamviewer, ser grymt ut! Håller tummarna för att den inte vill patcha det första som händer ikväll.

Medlem

Jag skall köpa detta imorgon eller på Torsdag men väntar med det tills jag får min nya superdator från Komplett troligtvis nästa Måndag.

Fy fan vad jag längtar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Nu börjar kommentarerna komma på steamforumet och folk är inte nöjda, snack om lågupplösta texturer och buggigt spel.

Ni som lirat, hur är det _egentligen_? ^^

Har inte läst något om det i de recensioner jag har plöjt igenom, och inte heller sett något speciellt buggigt på youtube.

Så ett gäng gnällisar med skitdatorer eller ytterligare en failad release?

Skriv svar