FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Devan:

Jao, den är perfekt när man inte vill aktivera hjärnan

Gillar också att skaparna har tryckt inte lite memes i serien också

<Uppladdad bildlänk>

Om ni inte vet vilket meme det syftar på:

Bilden är mycket roligare än den har någon rätt att vara. Höll på att sätta kaffet i halsen av skratt.
Behöver inte se spoilerbilden för att direkt förstå vilken det är.

Releasehästryttare
Skrivet av jeppe109:

Bilden är mycket roligare än den har någon rätt att vara. Höll på att sätta kaffet i halsen av skratt.
Behöver inte se spoilerbilden för att direkt förstå vilken det är.

Kan du denna utan att kolla på spoilern då?

Releasehästryttare

Uppskattar också löjligt stora hattar.

MC i serien levererar starkt!

Slaget: Team FZ

6 månaders uppehåll på One Piece suger en del, speciellt nu när det är så jävla bra. ;/

Tillbaka april 2025.

https://variety.com/2024/global/news/one-piece-egghead-arc-hi...

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tittade väldigt mycket på anime förr i tiden. Framförallt mycket sent 80, 90 tal men tycker ALLT som släpps nu för tiden är ren jävla smörja.

Finns det något som ens är i närheten av Berserk, Slam Dunk, Macross Plus, Hajime no Ippo, Escaflowne, Blue Gender, Shiki.

Tror jag nyaste animen jag sett som jag gillat var Parasyte eller Inuyashiki.

Edit: Första säsongen på Sidonia no Kishi var också bra.

Releasehästryttare
Skrivet av Fanvadcoolt:

Tittade väldigt mycket på anime förr i tiden. Framförallt mycket sent 80, 90 tal men tycker ALLT som släpps nu för tiden är ren jävla smörja.

Finns det något som ens är i närheten av Berserk, Slam Dunk, Macross Plus, Hajime no Ippo, Escaflowne, Blue Gender, Shiki.

Made in abyss låter som du skulle gilla baserat på de serierna.

Den börjar som en "gullig" anime men det går ganska snabbt utför, skall inte spoila mer..

Medlem
Skrivet av Fanvadcoolt:

Jag skulle rekommendera Break Blade (Broken Blade) om du inte redan sett den (den är något äldre än Sidonia).

Skrivet av Fanvadcoolt:

"Nyare" animes som är riktigt bra och håller hög klass, enligt mig.

Sen finns det inte mycket som kommer i närheten av Berserk(1997), men det finns absolut grym anime efter 80-90-talet.

signatur

Skrivet av Devan:

Den börjar som en "gullig" anime men det går ganska snabbt utför, skall inte spoila mer..

Såg själv igenom Made in Abyss för någon vecka sen. Började om med säsong 1 för att fräscha upp minnet, eftersom jag aldrig tog tag i långfilmen och säsong 2.

Säsong 1 + filmen är riktigt bra. Säsong 2 var OK/bra, det kändes lite som en filler och var inte överförtjust i att det var så konstant överdramatiserat med den nya huvudkaraktären, den tappade tyvärr en del. Men, helt klart intressant med mer lore om hur världen fungerar, sevärd.

Men gillar verkligen världen, loren och dom flesta karaktärerna, sjukt välgjort och intressant överlag. Stundtals(ofta?) brutalt, sorgligt och mörkt som attan.

Tyckte dock dom sexuella(oftast skämtsamma) grejorna inte var nödvändiga alls och kändes lite creepy ibland, andra mer harmlösa.

signatur

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Nyare" animes som är riktigt bra och håller hög klass, enligt mig.

Sen finns det inte mycket som kommer i närheten av Berserk(1997), men det finns absolut grym anime efter 80-90-talet.

Hunter X Hunter är Naruto/Dragonball 2.0 av det jag sett,
Chainsaw Man är så töntigt så det finns inte, såg 3-4 avsnitt innan jag började skämmas för jag ens sett så mycket.
Vinland Saga har jag sett typ halva första säsongen, ok men inte mer.
Jujutsu Kaisen verkar lite lamt.
Attack on Titan börja asbra men sen ska så klart MC ha superkrafter och bli superhjälte som vilken Shouneserie som helst.

Är remaken på Legend of Galatic Heroes något att ha?
Failar Uzomaki så är det bara att lägga ner hela skiten för mig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Har haft ögonen på den men tror inte jag klarar av att se den med tanke på hur huvudkaraktärerna ser ut.
Jag hade fullt upp med att klara av Shiki bara för löjliga alla såg ut.

Skrivet av Fanvadcoolt:

Hunter X Hunter är Naruto/Dragonball 2.0 av det jag sett,
Chainsaw Man är så töntigt så det finns inte, såg 3-4 avsnitt innan jag började skämmas för jag ens sett så mycket.
Vinland Saga har jag sett typ halva första säsongen, ok men inte mer.
Jujutsu Kaisen verkar lite lamt.
Attack on Titan börja asbra men sen ska så klart MC ha superkrafter och bli superhjälte som vilken Shouneserie som helst.

Är remaken på Legend of Galatic Heroes något att ha?
Failar Uzomaki så är det bara att lägga ner hela skiten för mig.

Trist att höra, men smaken är som baken. Även fast du har fel i allt du skrev och din smak är ytterst tveksam. ;P

Bara önska lycka till att hitta något du gillar.

signatur

Releasehästryttare

Uzumaki 5/10

Man missar inget bra om man skippar denna...

Releasehästryttare

Sett ett par avsnitt av 2.5D nu och den når inte riktigt upp till My dressup darling, men tycker ändå den är sevärd om man är sugen på mer av cosplayer temat!

Medlem

Vad tycker ni om Dandadan såhär långt ? Så jäkla märklig serie. Bra fart och roliga karaktärer men sjukt skrikig och lite för intensiv emellanåt. Känns som Kill la Kill .. Men kommer se klart säsongen, fortfarande intressant !

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Vad tycker ni om Dandadan såhär långt ? Så jäkla märklig serie. Bra fart och roliga karaktärer men sjukt skrikig och lite för intensiv emellanåt. Känns som Kill la Kill .. Men kommer se klart säsongen, fortfarande intressant !

Förstår att den är populär men verkligen inte min grej, gav upp efter 2 avsnitt.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

6 månaders uppehåll på One Piece suger en del, speciellt nu när det är så jävla bra. ;/

Tillbaka april 2025.

https://variety.com/2024/global/news/one-piece-egghead-arc-hi...

Denna släpptes idag:

Serien firar tydligen 25år jubileum idag!

https://img10.joyreactor.com/pics/post/mp4/Are-Ya-Winning-Son...

Skrivet av Devan:

Mjo, var inget speciellt tyvärr rent storymässigt, men ett lite halvmysigt avsnitt, snyggt animerat.

25 år och att Oda fortfarande lyckas skapa magi. Man känner att det är på sista "sagan" nu, då saker rör på sig ganska fort nu. Meen, fortfarande väldigt mycket kvar.

signatur

Medlem

Junji Ito-förbannelsen lever ännu. Vad fan hände med Uzumaki? All budget gick nog till avsnitt ett och sen tappade man bollen helt vid de sista 3.

Animen as a whole får 2/5 men avsnitt 1 är en 5a. Alltså holy shit kvalitedroppet är ju sinnesjukt.

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Medlem

Har börjat se Elusive Samurai .. Tycker den är väldigt bra so far 3 avsnitt in. Sjukt bra animerat, bra story, roliga karaktärer. Hoppas det håller i sig !

Releasehästryttare

Gillar ni ögongodis så missa inte nya Gundam serien på nertlix!

Visst människorna ser ut som plast dockor men allt annat är så otroligt snyggt!

VO kunde vara bättre med, det är synkat till engelska.

Releasehästryttare

I shit you not!

Vaticanen har visat upp en officiell anime maskot!

https://technology.inquirer.net/138174/vatican-unveils-anime-...

*Edit omfg .. Såg denna kommentaren:

Look, I'm just sayin'... maybe the Catholic Church should avoid choosing small children as mascots.

Medlem
Skrivet av Devan:

I shit you not!

Vaticanen har visat upp en officiell anime maskot!

https://pbs.twimg.com/media/Ga-6cyfXoAAhxxa?format=jpg&name=s...

https://img2.joyreactor.com/pics/post/luce-art-IonettaM-86515...

https://technology.inquirer.net/138174/vatican-unveils-anime-...

*Edit omfg .. Såg denna kommentaren:

Look, I'm just sayin'... maybe the Catholic Church should avoid choosing small children as mascots.

Vad är det kidsen säger om sånt här nu för tiden?
CRINGE tror jag ordet jag söker är.

Medlem
Skrivet av Devan:

Gillar ni ögongodis så missa inte nya Gundam serien på nertlix!

Visst människorna ser ut som plast dockor men allt annat är så otroligt snyggt!

VO kunde vara bättre med, det är synkat till engelska.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/51b3dc8ee4b051b...

Den var en positiv överraskning. Den är inte nån vanlig Hollywood produktion där dom bara tar lätt inspiration från källan utan det här är uppenbarligen gjort av en riktig Gundam fan. Det Universal Century 1 Year War med allt vad det innebär inkl en hel del ganska löjliga saker som Zeons hjälmar och diverse fordon.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Den var en positiv överraskning. Den är inte nån vanlig Hollywood produktion där dom bara tar lätt inspiration från källan utan det här är uppenbarligen gjort av en riktig Gundam fan. Det Universal Century 1 Year War med allt vad det innebär inkl en hel del ganska löjliga saker som Zeons hjälmar och diverse fordon.

Nu har jag otroligt dålig koll på detta IP, gissar att detta är perspektivet från de som generellt är "onda" då de nämner att de är från rymden och de är invasions faktionen?

Men ja, detta gav verkligen mersmak för någon som vanligtvis inte gillar mechs så hoppas jag detta är en serie som netflix jobbar vidare med!

Medlem
Skrivet av Devan:

Nu har jag otroligt dålig koll på detta IP, gissar att detta är perspektivet från de som generellt är "onda" då de nämner att de är från rymden och de är invasions faktionen?

Men ja, detta gav verkligen mersmak för någon som vanligtvis inte gillar mechs så hoppas jag detta är en serie som netflix jobbar vidare med!

Ja Zeon är generellt "onda" men Gundam handlar i princip alltid om gråskalor.
Zeno var förtryckta av Earth Federation och förtjänade nog frihet men de använde helt fel strategi för det.
Ett exempel på vad dom gjorde:

Releasehästryttare
Medlem

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare

-

Trailerns för vinterns HETASTE anime har trillat in! #thicc

Medlem
Skrivet av Devan:

-

Trailerns för vinterns HETASTE anime har trillat in! #thicc

https://youtu.be/VnWR8hYoqEI

Läst lite av mangan, lite kul men inget särskilt.

Skriv svar