"De dejtbara" förgyller vardagen

Flakmonkey

Många rynkar säkert på näsan samtidigt som de fnyser när man nämner att man tittar på ett program som "De dejtbara". För er som inte känner till det så är det ett program där man får följa en grupp människor som har olika typer av handikapp. En del är rent fysiska som att de fötts utan armar medan andra är mentala. Gemensamt för dem är att det här med dejting och att träffa någon inte är det mest naturliga i deras värld samtidigt som det inte är någonting de önskar sig mer än att få vara tillsammans med någon.

Det är alltså inte något särskilt avancerat upplägg och inte heller någon bländande produktion men likväl är det en av veckans TV-höjdpunkter för mig och tjejen. Jag blir helt enkelt glad av att titta på det. Personerna som är med är bara för härliga och man kan inte annat än både tycka om och fascineras av dem. Tänk om alla människor var lite mer som dem, då skulle nog världen vara ett betydligt bättre ställe.

De dejtbara

De är så härligt ärliga och spontana. Ibland säger de ju saker som vi andra inte skulle säga och det kan bli lite "knasigt" men jag önskar samtidigt att flera skulle släppa på den spärren. Enormt kärleksfulla är de och framförallt vågar de visa det. Sen är det ju förstås också fulla av en enorm glädje som smittar. De bär så mycket av sina känslor på utsidan att man inte kan annat än tycka om både dem och programmet.

Sen så är det givetvis som så att det här är ett tillrättalagt program som alla andra "realityprogram" men får det mig att sitta här med ett leende i TV-soffan så spelar det faktiskt ingen som helst roll.

Uppdatering
Visas på Kanal 5

#blogg

Inaktiv

Jag kan lova att man inte behöver något handikapp för att dejting och träffa någon inte är det mest naturliga

Seriöst dock, tack för tipset hur jag kan förgylla min vardag men tyvärr framgår det inte i texten vart jag kan ta del av programmet

Flakmonkey
Skrivet av grollo_92:

Jag kan lova att man inte behöver något handikapp för att dejting och träffa någon inte är det mest naturliga

Seriöst dock, tack för tipset hur jag kan förgylla min vardag men tyvärr framgår det inte i texten vart jag kan ta del av programmet

Hehe visas på femman, kanske läge att lägga itll en länk i inlägget
http://www.kanal5play.se/program/155622839?gclid=CIao7vCs-7kC...

1
Skriv svar