GTA V laddade fel sparfil, tappade 2 timmar

Skägg.
10 Chambers
GTA V laddade fel sparfil, tappade 2 timmar

Drog igång #Grand Theft Auto V medan städade undan det sista i köket, det är ju ändå ganska rejäla laddningstider. Började spela, köpte lite nya kläder, sparade filen och fick som vanligt varningsmeddelandet om att den nuvarande sparfilen skulle köras över. Fine, tänkte jag, tills jag insåg att spelet laddat fel sparfil (den lokala, inte den från molnet) och jag därmed tappat en Heist-körning och en del annat. Allt som allt 2 timmar progression förlorad.

Lite oklart om det är en bugg men det visar ändå problematiken med att kringå en traditionell meny där du själv kan välja vilken sparfil du vill ladda.

signatur
Medlem

Man spelar inte spel för att det är kul, man spelar för att bli klar!

Låter ju onekligen som en bug. Om spelet t.ex. inte kommer åt saven i molnet, så kör den på den lokala saven istället, men det konstiga är ju då om den inte alltid sparar lokalt också när den sparar i molnet.

Inaktiv

Ja det suger, precis samma problem i GTA IV, autoload o sen vet man ändå inte om det är rätt save som laddades eller inte. Låt mig välja själv, får ändå välja språk vid varje start (varför?) så varför inte få välja savefil?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aresz:

Ja det suger, precis samma problem i GTA IV, autoload o sen vet man ändå inte om det är rätt save som laddades eller inte. Låt mig välja själv, får ändå välja språk vid varje start (varför?) så varför inte få välja savefil?

Välja språk? Går rakt in spelet för mig. Blir att dubbelkolla progression inför varje ny session nu.

Vad jag vet är också den standardiserade "press start to begin" vanligtvis ett krav från MS, men Rockstar fick nog lite dispens.

signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Aresz:

Välja språk? Går rakt in spelet för mig. Blir att dubbelkolla progression inför varje ny session nu.

Vad jag vet är också den standardiserade "press start to begin" vanligtvis ett krav från MS, men Rockstar fick nog lite dispens.

Jag var tvungen att ladda "rätt" sparfil varje gång jag kommit in i spelet, den första laddning tog bara en random sparfil..

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Aresz:

Jag var tvungen att ladda "rätt" sparfil varje gång jag kommit in i spelet, den första laddning tog bara en random sparfil..

Carl: Kör PS3 så kanske är annorlunda på den, men jag får välja språk vid varenda start. Därefter så autoloadar spelet senaste saven. Har dock inte förlorat någon progress än så länge.

Athaleos: Det felet hade jag i GTA IV, men inte i V, sjukt irriterande då laddningstiderna är helt galet långa.

Medlem

Ja, den laddar den senaste sparade filen. Det beror ju på om man har autosave på eller ej. E´ den på så blir det den.
Fast jag har själv fått välja varifrån jag ville hämta filen, hårddisk eller moln. Fast alla som har spelat något av de andra GTA spelen vet ju att för att vara på den säkra sidan så sparar man ofta just för att det är så mycket buggar.

Skulle avråda var och en att spara ett nyutkommet spel i molnet. För många förlorade sparfiler...

signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Får alltid välja språk när jag startar GTA 5 på min Xbox. Men spelar inte så ofta sedan karriären är färdigspelad. Online är inte alls lika roligt som i IV och blir fort trött i ögonen om jag ska leka i karriären. Hoppas spelet kommer till PS5/XboxOne eller PC. Känns som att kasta pärlor till svin när man spelar på 360.

signatur

Det var detta...

1
Skriv svar