Skitslut!
Jag har slitit hur länge som helst med iPad-versionen av Puzzle Quest 2. Minns inte exakt menjag tror att uag började med det för nästan 2 år sedan och även om jag självklart inte har spelat det varje dag, varje vecka eller ens varje månad så har jag kommit tillbaka till det för att slutföra det. Ett spel ska ju inte få besegra mig och då spelar det ingen roll att det blir rätt ointressant och långtråkigt redan efter några timmar.
Igår kväll kom då det stora ögonblicket då jag äntligen fick möta demonen Gorgon och även besegra hen på mitt andra försök. Känslan efter det var inte någon större glädje utan mest bara lättnad eftersom det äntligen var över. Det var ju inte ens någon bedrift eftersom spelet inte ens är svårt. Antalet förlorade strider kan nog räknas på ena handen så vad fanns det att vara stolt och glad över? Lättnaden förbyttes dock snabbt till irritation och ilska när jag fick se slutet, ett knippe stilbilder med meningslös och fantasilös text som hintar om en fortsättning. Man hade väl iaf kunnat få en fin liten film eller ett vettigt slut rent berättelsemässigt när man slitigt sig igenom timme efter timme för att klassa spelet som avklarat.
Men men...