Så mycket plats kräver spelen till Xbox One

Medlem
Skrivet av Miindz:

500GB räcker ju gott och väl till 15 spel, och vem har 15 spel installerade samtidigt? Sluta klaga på att Xbone har lite utrymme. PS4 har lika "lite".

Efter 2-3 år lär man ju ha fler spel än 15? Särskilt om man som jag har familj som vill ha både barn och vuxen spel .. Och sen när man når gränsen måste man hålla på att radera och installera nytt varje gång man vill spela nåt som inte är de där 15 favoriterna man helst inte vill ta bort ..

Medlem

Undrar hur mycket av de 500gb som dessutom kommer reserveras för systemets egna filer ... och om det nu kommer vara en inspelningsfunktioner av gameplay m.m. så kommer ju inte 500gb räcka särskilt långt Kommer ju iofs vara samma sak på ps4 så hoppas någon har tänkt till så det blir enkelt att ha flera samtidiga externa usb3-enheter ..

Medlem

Känns som att ni bara tittar på det tekniska.

Det man ska gnälla på om man tittar tekniskt om något är väl inte storleken utan att det inte går att byta den.

Storlek är ju inte problemet, du kan alltid fylla hårddisk och alla har vi olika stilar när det gäller lagring.

Eftersom dom har byggt den med extern lagring åtanke, och externa 1tb diskar kostar tji o nitto om du nu inte går på extern ssd lagring vilket är snor dyrt.

Man får också tänk på att alla kommer inte köpa ett spel i månaden, vet iaf jag inte kommer göra det man kanske köper 2-3spel och lirar 3-4månader innan man ens kommer tänka på ett nytt spel.

Sen finns det dom som är rika som troll och köper säker 2-3spel i månaden samt skapar massvisst med videioklipp eller annat,

Sen är det ju så att köper du en extern disk ,installerar ex antal spel ,så är det ju bara att stoppa den disken i garderoben när du inte behöver spela dom spelen.

Om man vill kunna byta intern disk så får man köpa en ps4 helt enkelt
Spelen är inte gratis

angående om den interna disken kommer vara mycket snabbare en usb3 extern disk på xbox one, så får man nog vänta på lite benchmark. Jag misstänker att skillnaden inte kommer vara extremt märkbar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar