Dayz, val av server etc.

Medlem
Dayz, val av server etc.

Hej på er.

Som helt ny på Dayz modden via Arma2, så undrar jag hur man smidigast väljer server och om man även skall använda "Spela med betapatch" som man kan välja vid uppstart? Den får jag inte att fungera för övrigt, så tar gärna emot tips och hjälp hur man startar upp.

Försökte leta i forumet, men det var en del gamla trådar som jag inte hittade så mycket i.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Kan ju testa att köra spelet genom DayZ Commander

Medlem

Ok, tack för tipset! Kollar upp det


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Får tacka igen för tipset, det fick igång mitt spelande. Man är lite trög såhär i medelåldern haha.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Får tacka igen för tipset, det fick igång mitt spelande. Man är lite trög såhär i medelåldern haha.

Ja, det är absolut det enklaste sättet att spela DayZ. Du kan naturligtvis sätta upp allt manuellt.. men varför när verktyget gör det åt dig? Dessutom håller den reda på uppdateringar och laddar ner dem åt dig. Nackdelen är att allting är hårdkodat så om det kommer nya grejor måste du ladda ner klienten igen. Inte helt optimalt.

Vissa föredrar Play withSix, men den känns bloated och buggade för mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar