Nintendo snackar Smash Bros i 40 minuter

Robot
Nintendo snackar Smash Bros i 40 minuter

Vilka slagskämpar gör comeback, vilka är nya och hur funkar onlinedelen?

#super-smash-bros


Skribent
Nintendo snackar Smash Bros i 40 minuter

Inget rankat onlinespel! Buu!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det fighting läge som verkade vara ett av de roligaste lägen att spela 4p-local var 3DS Only... riktigt synd.
Annars verkar det vara bra.

Medlem

som Mattias säger, inget rankat onlinespel? Inte för min egen del kanske men det känns som en självklarhet speciellt i ett sånt här spel och sen ingen 4p-local som det fanns i det gamla men inte i nya?! va ända in i...

Snart gör dom väl ett Zelda och bestämmer sig för att inte ha med en protagonist. Alltså jag väntar på bra spel (som jag vill ha) ska släppas till Wii U så jag får för mig att köpa ett men jag fattar inte vad Nintendo pysslar med? Den kosollen är iskall som det är nu.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

som Mattias säger, inget rankat onlinespel? Inte för min egen del kanske men det känns som en självklarhet speciellt i ett sånt här spel och sen ingen 4p-local som det fanns i det gamla men inte i nya?! va ända in i...

Snart gör dom väl ett Zelda och bestämmer sig för att inte ha med en protagonist. Alltså jag väntar på bra spel (som jag vill ha) ska släppas till Wii U så jag får för mig att köpa ett men jag fattar inte vad Nintendo pysslar med? Den kosollen är iskall som det är nu.

Det finns självklart 4p local i spelet. Jag syftade dock på det ny coola läget till 3ds med att springa runt och samla power-ups i 5min och sedan banka skiten ur varandra :). Kan man spela ett smash bros på en liten skärm som 3ds så borde man definitivt kunna göra power-up samlar delen till en split-screen innan full-screen fighten.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Inget rankat onlinespel! Buu!

Tycker det systemet de visa upp dög bra - tourney-spelare lär ju hitta varandra ändå och kunna jämföra med varandra.

Medlem

Det jag gilla bäst:

For Fun och For Glory-knapparna till Online-spelandet. Jag är en av dem som kommer hänga på For Fun iaf, Smash utan roliga banor och items tycker jag känns ganska tråkigt.
Elec-man som en trophy-assist (och förhoppningsvis fler Robot Masters)
Charizard som egen karaktär.
Att Final Destination har flera olika paletter, så om jag nån gång får för mig att Smash ska liras seriöst så behöver jag ju inte vara ledsen över variationen av miljöombyte.
Custom Move-set, bekräftar något jag har misstänkt länge, d.v.s att Smash-karaktärerna nu har mer än 4 moves var. Kan bli hur kul som helst att mixa och hålla på.

Det där extra-läget till 3DS - jag tycker det borde ha varit att hela den banan var slagfältet, så hade det var en slags cool "LAN"-upplevelse som du inte kan få på WiiU med en bana som är så stor att det inte håller på en tv.skärm.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Inget rankat onlinespel! Buu!

Sakurai har varit stenhård sen typ första Smash Bros att han inte vill att SSB ska vara en kompetitiv fightingspels-serie. Sen att communityt jobbar stenhårt med att försöka göra det till ett genom att förbjuda 97% av alla banor, förbjuda karaktärer osv spelar ingen roll i hans ögon, smash ska vara ett partyspel, inte ett fighting-spel.

Medlem

Tycke spelet ser totalt ointressant ut. Lär endast vara intressant om man spelar mot varandra på soffan vilket jag aldrig ngnsin gör.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Mattias Frost:

Inget rankat onlinespel! Buu!

Tycker det systemet de visa upp dög bra - tourney-spelare lär ju hitta varandra ändå och kunna jämföra med varandra.

Mmm precis, de skulle ju finnas någon form av matchmaking med skill involverad så jag tror också det kommer bli bra.

Det där med 3ds läget, själv hade jag gärna sett det till wii u med också.
Men om man ska utgå ifrån vad nintendo har sagt så ska båda spelen ha ganska likvärdigt med antalet saker, så vi får väl hoppas att någon info om ett oannonserat läge i liknande form till wii u kommer lite senare i sommar/höst.

1
Skriv svar