Xbox One - Media Frågor.

Medlem
Xbox One - Media Frågor.

01. Jag undrar ifall någon här på forumet vet ifall det är möjligt att streama media ifrån PC till Xbox One på ett liknande sätt som det går att göra på PS3 och Xbox 360?

02. Går det att lägga in egna mp3 filer på Xbox One hårddisken?

03. Går det att lägga in egna video filer på Xbox One hårddisken?

04. Finns Vidzone på Xbox One och ifall det finns, kostar det pengar eller är det gratis?

05. Hur är bild kvaliteten på Skype när man använder den nya Kinect kameran?

06. På 360n kunde man spela music samtidigt som man spelade ett spel,, går det på Xbox One med?

Hoppas att någon kan svara på frågorna, hälsningar Banditen

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

01. Jag undrar ifall någon här på forumet vet ifall det är möjligt att streama media ifrån PC till Xbox One på ett liknande sätt som det går att göra på PS3 och Xbox 360?

02. Går det att lägga in egna mp3 filer på Xbox One hårddisken?

03. Går det att lägga in egna video filer på Xbox One hårddisken?

04. Finns Vidzone på Xbox One och ifall det finns, kostar det pengar eller är det gratis?

05. Hur är bild kvaliteten på Skype när man använder den nya Kinect kameran?

06. På 360n kunde man spela music samtidigt som man spelade ett spel,, går det på Xbox One med?

Hoppas att någon kan svara på frågorna, hälsningar Banditen

01. Ja

02. Nej

03. Nej

04. Nej

05. Beror helt på internetanslutningen du och personen du pratar med har. Kinect-kameran är 1080p, så teoretiskt kan du visas i 1080p, men har personen du pratar med, eller du själv, dålig internetanslutning så skalas såklart kvalitén ner.

06. Nja. Du kan spela musik om du använder Snap-funktionen, men inte om du vill spela med "fullskärm". Detta är något många klagar på, så mycket möjligt det ändras i framtiden.

Som media-spelare är Xbox One ok, men inte fulländad i dagsläget. Har du Windows 7 eller 8, kan du enkelt använda 'Play To' om din Xbox One är i samma nätverk som din PC/Mac.

Medlem

Tusen tack för svaren,,, Förövrigt vad tycker du om maskinen hittils?

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag gillar den skarpt!

Har PS4 också, det är en bra liten låda den med, men känns inte alls lika spännande just nu. Känns mest som en kraftfullare PS3, vilket den i och för sig är, men utan några egentliga nymodigheter, förutom mer kraft under huven.

Xbox One är helt klart den konsol som imponerat mest på mig hittills, den känns innovativ och jag har blivit helt såld på många av funktionerna, Kinect, Skype, röststyrningen och Snap-mode t.ex, som bidrar till att Xbox One har varit en förbannat trevlig upplevelse för mig så här långt.

Jag kan inget annat än rekommendera dig att skaffa en.

Medlem

Kan man använda blåtands mikrofoner på PS4 och Xbox One eller är det bara i handkontrollen eller i ett usb uttag som man kan koppla in en mikrofon på Xbox One?

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Kan man använda blåtands mikrofoner på PS4 och Xbox One eller är det bara i handkontrollen eller i ett usb uttag som man kan koppla in en mikrofon på Xbox One?

Tror inte Blåtands Mikrofon funkar till varken PS4 eller Xbox One i nuläget.

Du får till ett headset till Xbox One, eller kan man köpa en Headset Adapter om du vill använda ditt eget headset. Sen har du ju mikrofonen i Kinect också, men den är inte optimal att använda om du har störande bakgrundsljud.

Medlem

USB mikrofon kanske fungerar, då kan jag köpa en BT dongle till usb porten och använda min blåtands mikrofon.
Tror du att det skulle fungera?

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nej, jag tror faktiskt inte det. Tyvärr har jag ingen själv, så kan inte testa.

Medlem

Sent svar angående media

har man windows 8.1 osäker på 8.0 så kan man använda play to funktionen för att streama musik och film till xbox one

För film så klarar den avi och mpf4 format, mkv kan den inte hantera idagsläget
man kan använda handbrake för att konvertera till mkv om man så vill

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sent svar angående media

har man windows 8.1 osäker på 8.0 så kan man använda play to funktionen för att streama musik och film till xbox one

För film så klarar den avi och mpf4 format, mkv kan den inte hantera idagsläget
man kan använda handbrake för att konvertera till mkv om man så vill

klarar den då hela bibliotek eller är det enbart en fil per gång så att säga?

signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

faktiskt inte provat markera flera filer samtidigt eller mapp.

jag brukar först ta en fil och när jag ser play to funktionen har kontakt med xbox one så drar jag bara dom andra filerna till spelaren på datorn.

jJag gör detta från utforskaren.

Så du kan köa flera filer så mycket vet jag.

Inte omöjligt det finns smidigare sätt.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar