Se Project Cars mätas mot verkligheten
Åk med ett varv på Brands Hatch och säg sen om livet eller spelet är mest verklighetsnära.
#project-cars, #slightly-mad-studios
Det som behövs mest arbete är helt klart ljussättningen. Ljussättningen är långt ifrån verklighetstrogen just nu.
Speciellt med tanke på hjälmspännet som i praktiken lyser i mörkret. De behöver få till både ljusare utanför bilen och mörkare i bilen.
Ljussättningen saknade helt enkelt kontrast, och detta för att det slängdes för få och för enkla skuggor. Nyttjade demot ens ambient occlusion?
Grafiken i sig är ju bra, men det man märker av mest är ju hur mycket stelare cars är, platt på många sätt. Sen ifall man siktar på real life så måste dom ju verkligen fixa till animationerna på karaktären där, bland det första man märker är ju hur inget påverkar kroppen samt att händerna rycker istället för att smidigt vrida på ratten osvosv.
Det som behövs mest arbete är helt klart ljussättningen. Ljussättningen är långt ifrån verklighetstrogen just nu.
Speciellt med tanke på hjälmspännet som i praktiken lyser i mörkret. De behöver få till både ljusare utanför bilen och mörkare i bilen.
Ljussättningen saknade helt enkelt kontrast, och detta för att det slängdes för få och för enkla skuggor. Nyttjade demot ens ambient occlusion?
Jag inbillade mig att det hade med att vädret va annorlunda i spelet men det kan ju va mycket väl va som du säger
Tufft, verkligen fått till banan bra. Som sagts tidigare var ljuset inte bra men är säkert fixat till släppet.
Ett bra bilspel för mig består av bra körkänsla (subjetivt så klart), kända verkliga banor (Muggello, Suzuka, Hockenheim, gärna nordslingan också), en stor variation på bilar och märken samt ett utmanande karriär med bra motståndare. Allt för ofta blir bilspelen för lätta efter någon veckas spelande.
Forza serien är den serien som kommit närmast att uppfylla alla kraven. Bättre karriärsläge och något mer realistiskt (edit: och svårare) så vore det i princip perfekt. Det senaste har jag inte bryt mig om efter att dom kapade innehållet med hälfen.
Hoppas att CARS blir grymt, behöver något nytt spel att nöta i.
Jag inbillade mig att det hade med att vädret va annorlunda i spelet men det kan ju va mycket väl va som du säger
Ser ut som att CARS kör tidigare/senare dag, solen är längre ner vad jag kan se iaf. Men kan ha fel
Och jag som tyckte Outrun var vackert en gång i tiden...
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Långt ifrån verklighetstroget. Den som säger annat har fel på synen, mest komiska är väl rutan med project cars och rutan med real life.
Exakt som att dom tror att man inte ska kunna se skillnad annars.
Dagens gamers är då skapligt bortskämda... det är ändå bland de snyggaste som producerats i spelväg.