Rykte: GTA V flyter bra på datorer

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Beror ju på vad du har för hårdvara.

Inte när det gäller GTA 4, du kan ha den senaste Intel processorn med 16 trådar och 980 quad SLI, kommer ändå knappt klara 60, det är bara väldigt specifika stenålders konfigurationer som fungerar utan problem, om man har tur.

Det är tveksamt om du får upp Intels 8 kärniga CPUer i nog hög klockfrekvens för att kunna nyttja kärnorna fullt ut.
I spel har du i flesta fallen inte nyttja av alla kärnor och skulle vara mycket smartare att skippa en 8 kärnig CPU till spel och köra på den 6 eller 4 kärniga i7an istället.

Billigare och liknande prestanda. Även mycket roligare om du har oturen att få en dålig CPU du inte kan klocka för då är det bara sälja och köpa ny.

Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

Hade du hängt på Sweclockers hade du även varit med om när ögat inte kunde se 1080p upplösning och att det går inte heller att se höga upplösningar på mobiler för att apple har sagt att det är onödigt.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Kan detta systemkrav gälla?
I sådana fall klarar man det ju hyfsat bra.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Inte när det gäller GTA 4, du kan ha den senaste Intel processorn med 16 trådar och 980 quad SLI, kommer ändå knappt klara 60, det är bara väldigt specifika stenålders konfigurationer som fungerar utan problem, om man har tur.

Det är tveksamt om du får upp Intels 8 kärniga CPUer i nog hög klockfrekvens för att kunna nyttja kärnorna fullt ut.
I spel har du i flesta fallen inte nyttja av alla kärnor och skulle vara mycket smartare att skippa en 8 kärnig CPU till spel och köra på den 6 eller 4 kärniga i7an istället.

Billigare och liknande prestanda. Även mycket roligare om du har oturen att få en dålig CPU du inte kan klocka för då är det bara sälja och köpa ny.

Har en 4770k som jag kör i 4.4Ghz tills dess jag skaffat nytt chassi med plats för ordentlig vattenkylning, corsairs vattenkylnings lösningar är inte särskilt imponerande.

Inaktiv

Kör GTA IV maxxat och i 3840x2160 på stadiga 60FPS

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Rurounin:

Har en 4770k som jag kör i 4.4Ghz tills dess jag skaffat nytt chassi med plats för ordentlig vattenkylning, corsairs vattenkylnings lösningar är inte särskilt imponerande.

Tycker corsairs slutna vattenkylning är helt ok. Klockade min 3930k till 4.7 ghz. Har inte testat gränsen på min 4690k än men gissar på 4.5 eller bättre.
Enda tråkiga jag tycker med corsairs är att fläktarna låter väldigt mycket om man kör 3D rendering på klockad 3930k (100% load) i flera timmar / dagar. Men till spelande är den helt ypperlig.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Rurounin:

Tycker corsairs slutna vattenkylning är helt ok. Klockade min 3930k till 4.7 ghz. Har inte testat gränsen på min 4690k än men gissar på 4.5 eller bättre.
Enda tråkiga jag tycker med corsairs är att fläktarna låter väldigt mycket om man kör 3D rendering på klockad 3930k (100% load) i flera timmar / dagar. Men till spelande är den helt ypperlig.

Har bara plats till en 140mm radiator i chassit som jag kör push/pull på, fulltower till trots, även den enklaste custom loopen kommer vara hästlängder bättre.

Skrivet av kebbe:

Max Payne 3 var ju en horribel portning, enda anledningen till att det hyllades var ju för att det inte var lika illa som GTA IV.

I tvärtomlandet? Max Payne 3 flöt som en dröm

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Folk kommer ha mindre problem än 4:an åtminstone. Då var ju ett stort problem att hela spelet var optimerat att köras på 3-4kärnor, så även en sunkig 3kärnig dator funka bättre än en grym dual core.

Nu däremot är har ju typ alla minst en 4kärnig. Ett annat problem var ju att spelet inte nyttja internminnet så väl, så hade man ett grafikkort med lite minne så var man rätt fucked. Tror ps3 verisonen körde i sub-hd pga den bara nyttja grafikminnet och inte internminnet.

Igen har man 2-3gb grafikminne så är man nog rätt säker den här gången.

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Specs?

Funderar på om jag kan lira i 1440p 144fps och det är ju typ lika krävande som 4k 60fps, dock funkar det ju inte alltid så.

Btw... Om ni inte har det redan så, FZ passa på att skaffa Swift skärmar nu så ni kan nyttja ert nya system ordenkligt. Det är ju också enda sättet att lira Quake på ;).

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Folk kommer ha mindre problem än 4:an åtminstone. Då var ju ett stort problem att hela spelet var optimerat att köras på 3-4kärnor, så även en sunkig 3kärnig dator funka bättre än en grym dual core.

Nu däremot är har ju typ alla minst en 4kärnig. Ett annat problem var ju att spelet inte nyttja internminnet så väl, så hade man ett grafikkort med lite minne så var man rätt fucked. Tror ps3 verisonen körde i sub-hd pga den bara nyttja grafikminnet och inte internminnet.

Igen har man 2-3gb grafikminne så är man nog rätt säker den här gången.

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Specs?

Funderar på om jag kan lira i 1440p 144fps och det är ju typ lika krävande som 4k 60fps, dock funkar det ju inte alltid så.

Btw... Om ni inte har det redan så, FZ passa på att skaffa Swift skärmar nu så ni kan nyttja ert nya system ordenkligt. Det är ju också enda sättet att lira Quake på ;).

i7-4770K, 16GB RAM, 120GB SSD + 2TB, GTX 780 3GB VRAM, Win8.1 PRO

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

i7-4770K, 16GB RAM, 120GB SSD + 2TB, GTX 780 3GB VRAM, Win8.1 PRO

Ok tack! Får ta å testa och se hur bra det funkar med min 4790 och 970, fundera annars att skaffa ett till kort till 5:an men det kanske inte behövs.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Sluta nu, ögat uppdateras inte på det sättet. I rätt ljusförhållanden kan ögat registrera 200 förändringar per sekund. Jag har även läst att man kan träna upp detta så stridspiloter etc har högre förmåga, kunde dock inte hitta länken.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av kebbe:

Max Payne 3 var ju en horribel portning, enda anledningen till att det hyllades var ju för att det inte var lika illa som GTA IV.

Var ju enorma DX11-problem som bland annat gjorde spelet ospelbart då det kraschade eller bara grovt laggade i mellansekvenserna (dvs en bild i minuten ungefär). Det i kombination med mystiskt försvunna sparfiler är långt ifrån "som en dröm".

Inaktiv
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Gaara:

Sluta nu, ögat uppdateras inte på det sättet. I rätt ljusförhållanden kan ögat registrera 200 förändringar per sekund. Jag har även läst att man kan träna upp detta så stridspiloter etc har högre förmåga, kunde dock inte hitta länken.

I skolan fick jag lära mig att en rörlampa släcks 100ggr i sekunden, man märker av det smått då och då. Fast med dagens rör vet jag inte, var typ tusen år sedan jag lärde mig.

signatur

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av kebbe:

Var ju enorma DX11-problem som bland annat gjorde spelet ospelbart då det kraschade eller bara grovt laggade i mellansekvenserna (dvs en bild i minuten ungefär). Det i kombination med mystiskt försvunna sparfiler är långt ifrån "som en dröm".

Har inte haft några sådana problem varken med min gamla eller nyare dator, måste ha varit något dom patchat vid det här laget.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Har du provat 120+ Hz skärm?

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Tragiskt att ha denna nyhet , "ippi vi får ett spel som kanske är optimerat till PC, hell freezez over!!!!!

Inaktiv

Varför måste alla bra spel till PC komma nästa år? Varför kan vi inte få ett jävla bra spel i december för?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nej, det är tydligt att han inte har det.

signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Japp jag skaffade en när jag ville testa Nvidia 3D men pga pissdålig bildkvalite, betrackningsvinklar och backbleeding eller va det heter så skaffade jag en Dell 60Hz IPS skärm istället. Är väldigt nöjd nu.

Inaktiv

Ska nog lyckas få ett flyt med 2500k & GTX 570.. spelflyt > runda fyrkanter
Om inte det går, då har jag anledning att köpa nytt system ^v^

signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av anon_4660:

Japp jag skaffade en när jag ville testa Nvidia 3D men pga pissdålig bildkvalite, betrackningsvinklar och backbleeding eller va det heter så skaffade jag en Dell 60Hz IPS skärm istället. Är väldigt nöjd nu.

Har du testat Asus Rog Swift?

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Gaara:

Nej, vet inte vad det är ens, 120hz skärm? Den jag skaffa var Benq XT2410

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

Oftast sitter problemet att folk tror att fps i en skärm är samma sak som det våra ögon ska kunna uppfatta, vet inte hur väl detta stämmer men det sades tidigare att våra ögon kunde bara uppfatta ett visst antal bildrutor enligt några forskare, men tror knappast det hör ihop med att dom inte ska kunna hänga med hur bildskärmar är.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1308&game=Gra...

Kan detta systemkrav gälla?
I sådana fall klarar man det ju hyfsat bra.

brukade förlita mig på den där sidan tidigare men den brukade oftast ha fel vad jag märkt av så lita inte allt för mycket på sidan tills vi får veta av själva rockstar själva, men skulle denna info vara rätt så klarar min dator gta fint med.

Medlem

Har ingen lust att stödja PC versionen när den alltid kommer sist. Det var lika dant med GTA IV och det flöt som stryk, en av de sämsta portarna någonsin.

Ska de också ha DRM på detta så är det ju spiken i kistan. Nää fan ta Rockstar..

Medlem
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av anon_4660:
Skrivet av anon_4660:

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Tja, beror väl på... om man sitter på en 60hz skärm så behöver man inte mer än 60fps, men enligt mig är det en enorm skillnad på 60 och 120fps om du har en skärm som stödjer det. Med VR(Oculus Rift etc) så är det också en rätt viktig del. Mer än 60fps är välkommet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Gaara:

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Haha, första swift-batchen var ett skämt, testa tre stycken men gav sen upp. Men när jag fick en som det "bara" var sju döda pixlar på så var det en underbar skärm att spela på. Förutom betrakningsvinklarna som är dåliga när man sitter nära skärmen

Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Remus:

Jag ser så jävla fram emot det här spelet till PC.... Fy fan vad jag kommer knarka det när det släpps!

Helvete, vad jag håller med dig!

Satan i fan vad helvetes fucking coolt jävla språk ni har dudes

*Gammal grinig gubbe hötter med näven*

Gammal gubbe och på sin höjd 29 bast. Chilla pernilla gringo. Du och jag kan starta någon form av gubbgäng senare när det ska köttas dudes online.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Remus:

Jag ser så jävla fram emot det här spelet till PC.... Fy fan vad jag kommer knarka det när det släpps!

Helvete, vad jag håller med dig!

Satan i fan vad helvetes fucking coolt jävla språk ni har dudes

*Gammal grinig gubbe hötter med näven*

Gammal gubbe och på sin höjd 29 bast. Chilla pernilla gringo. Du och jag kan starta någon form av gubbgäng senare när det ska köttas dudes online.

29 är en hel livstid, åtminstone för mig

123
Skriv svar