Super PLAY läggs ned

Medlem

Åh fan, det här var ju inte väntat

Har prenumererat på SP sedan Nr: 99, köpte den på en kiosk under 6:ans skolresas sista dag.

Trist att den ska försvinna, har varit väldigt nöjd med den


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Inaktiv

Pwned, kommer inte sakna den.

Medlem

Då vet alla SP fans nästan hur det kändes för Nintendo fanboys när de förlorade CN och CN Magazine. Nästan... :/

Medlem

Ojdå, tror inte jag läst något nummer sen 1998 eller något sådant.

Medlem

Fan också lätt den bästa speltidningen i Sverige R.I.P


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Kommer ihåg när dom hette Nintendo magasinet och Super Power i början av 90 talet redan då läste jag varje nummer.

Alla dom som dissar SP kan inte va riktiga gamers.

Inaktiv

Vad heter med dom som har premunationer då? Får dom något extra?

Medlem
Medlem

Superplay måste vara en av de största aktörerna inom speljournalistiken i Sverige någonsin. Jag och flera av mina vänner har en hög med gamla nummer liggandes och fler har en relation till tidningen på ett eller annat sätt.

Tråkigt :/

Inaktiv

Trist, läste från starten till 2002. Internet gjorde tillslut att tidningen tyvärr blev överflödig. Skönt att PCGamer är kvar iallafall, föredrog den före Super Play senaste åren.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Deras layout är värdelös och det är svårt att få en överblick i tidningen.

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Totalt onödig kommentar, även om man inte tycker om tidningen finns det ingen som helst anledning till sådana innehållslösa och tillsynes korkade kommentarer.

Finns det inte? Nu får du förklara dig. Papperstidningar läggs ner eller till höger och vänster till förmån för Internetsajter. Speciellt i lågkonjunktur. Det är inget nytt. Vinsten är uppenbar både ekonomiskt och miljömässigt.

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

Medlem
Skrivet av Khorney:

I den senaste tidningen hade dom artikeln "152 anledningar att älska spel". Det säger väl allt.

Bara jag som tyckte att den "artikeln" bara var en massa meningslöst dravel? Har prenumererat på PCG sen -98 och just den artikeln ligger väldigt högt på min lista över de sämsta artiklarna de någonsin publicerat

/ LordDaimos

Medlem

Inte läst sen det var någon förtitt av Breath of fire 4, tror jag...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag köpte och drägglade i den här tidningen under lång tid!

men det var när den hette Super Power HAHA!!! Man börjar bli gammal.
Har kvar några gamla nummer bl.a. med artiklar om den "nya japanska konsollen playstation som läser spel från cd-skivor!!!!!"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Konstigt. Tidningen verkar ha kompletterat PCGamer bra på konsol-fronten. Jag som har för mig att jag hört att konsolerna snart skulle ta över PC-marknaden... :]

Synd på tidningen och de som arbetade med den. Hoppas ni får jobb någon annanstans inom företaget.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Det tråkigaste är att forumet läggs ner. SP-forumet har en superskön atmosfär och grymt folk, om än lite väl dött ibland. Jag kommer att sakna SP-anarkin. FZ eller PCG blir det väl i framtiden.

Mmm, visst har vi det mysigt. Men FZ eller PCG blir det icke för mig.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Som jag skrev i Forumliv så vore det roligt om alla SP:are drog sig i samma riktning. Det skulle vara tråkigt att inte snacka med er mer.

Medlem

Fick en prenumeration på SP när min favorittidning
Svenska Playstationmagasinet lade ned.
Sen övergav jag SP till förmån för PC-Gamer som jag hade till för nåt år sedan.

R.I.P SuperPlay

Medlem

Usch, vilka dumma kommentarer det finns här.

Jag hann bara köpa 2 nummer av tidningen pga att jag endast spelar PC-spel, och då känns det onödigt att ha en tidning som till största (?) delen ägnar sig åt konsoller, men den var trevlig
Synd om alla trogna läsare.

Det här om internet vs tidningar tänker jag en del på också. När jag får min PCG har jag oftast någon vecka innan fått reda på nyheterna som står i den, men det är ändå något speciellt med att ha just en tidning.

Medlem
Skrivet av Dödsapan:
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Dödsapan:

Skönt!

Totalt onödig kommentar, även om man inte tycker om tidningen finns det ingen som helst anledning till sådana innehållslösa och tillsynes korkade kommentarer.

Finns det inte? Nu får du förklara dig. Papperstidningar läggs ner eller till höger och vänster till förmån för Internetsajter. Speciellt i lågkonjunktur. Det är inget nytt. Vinsten är uppenbar både ekonomiskt och miljömässigt.

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

När du använder dig av ordet "skönt" utan vidare utveckling av vad du menar, så anser jag att inlägget enbart är korkat. Dina åsikter lyser knappast genom när du enbart skriver "skönt", som mest kan uppfattas som att tidningen förföljt dig och trakasserat dig under ett flertal år. Som du även kan läsa i mitt tidigare inlägg skrev jag inte heller ner dina åsikter, då dessa av ditt första inlägg att döma var mer eller mindre obefintliga . Vad jag skrev var att kommentaren var innehållslös och korkad.

Medlem
Skrivet av Nielsen:

När du använder dig av ordet "skönt" utan vidare utveckling av vad du menar, så anser jag att inlägget enbart är korkat. Dina åsikter lyser knappast genom när du enbart skriver "skönt", som mest kan uppfattas som att tidningen förföljt dig och trakasserat dig under ett flertal år. Som du även kan läsa i mitt tidigare inlägg skrev jag inte heller ner dina åsikter, då dessa av ditt första inlägg att döma var mer eller mindre obefintliga . Vad jag skrev var att kommentaren var innehållslös och korkad.

Det där tycker jag var ett riktigt bra svar.

Medlem
Skrivet av Dödsapan:

Frågan är vad som skulle vara skönast att slippa? En tidning som inte står sig i konkurrensen eller en artikelförfattare som skriver ner personers åsikter bara därför att de inte överensstämmer med skribentens?

Roligaste jag hört på hela veckan

Medlem

Åh vilka sommarminnen man har från SuperPLAY. När jag var mycke yngre o inte hade så mycket råd med spel låg jag i sängen eller i solen o läste tills sidorna va skrynkliga o utslitna.
Jag kommer fortf. ihåg innan Pokémon kom till Sverige så skrevs det en flersidigt reportage om allt om Pokémon. Jag satt o bara ville ha det spelet mer o mer, det var ju en ny sensation på den tiden. Sen när spelet kom var förväntningarna uppe i taket o sen när man spelat i ett par månader låg det o skräpade tills jag sålde det, men ändå... man fortsatte att läsa SuperPLAY.
Nu var det väldigt länge sen jag köpte ett nummer - tyvärr, men jag är ganska säker på att känslan inte skulle sitta kvar om jag köpte den idag. När dom meddelat sista numret av SuperPLAY kommer jag köpa det - Det allra sista numret.

Peter Eriksson

Medlem

Vad är Super Play för något? Jag klarar mig bra med PC Gamer!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan inte minnas sist jag läste en super play tidning, måste slutat väl när man fick internet nån gång.. tråkigt men.

Medlem

När man läser hälften av alla komentarer så blir det bara tydligare att FZ aldrig kan bli ett alternativ för SP.
Jag tror inte många läser SP för att få dom "senaste" nyheterna, utan för att det är en mycket trevlig tidning med sveriges bästa skribenter.
Tycker synd om Alfred, Jonas, Johan och alla andra som skriver den.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Medlem

Synd, fick 3 gratisnummer för inte så länge sedan och det är helt klart en välgjord tidning. Har prenumererat på PCG sedan länge men jag får säga att SP hade roligare artiklar och intressantare design.

Underligt att man väljer att lägga ner den tidningen som har bredast läsarbas, men den kanske var för bred?

Medlem

Nya layouten sög(för min smak) och vissa texter kändes något.... "skumma"(särskilt de i början av tidningen). But all in all.....en rätt sjysst tidning. Trots att jag aldrig köpte ett nummer:D

R.I.P.

Fast då borde ju PC-gamer också lägga ner. Betala för en tidning som bara handlar om dataspel och klagar på pirater varannan mening? Tsk... Orka leka spanska inkvisitionen. Times change


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Fan. Det var SP som fick mig att börja spela överhuvudtaget. När Bjarneby varje månad hittade sin nya japanska favorit och skrev spaltmeter om hur häftigt Shadow var i FF6. Goda tider, men inget vara för evigt.

Skriv svar