Super PLAY läggs ned

Inaktiv

Sant.

Det är svårt att sälja någonting i tidning som man kan hitta på internet gratis. Köpter dock några tidningar av PC Gamer då och då. Köpte mer förut!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oväntat, men det är knappast en stor förlust. Tidningen var helt ok tills layouten byttes. Nu ger den ett oseriöst intryck och är bara jobbig att läsa. Det ser ju ut som att en femåring suttit och kladdat.

Nu får vi alla hoppas att Nylund börjar skriva för PCG igen.

tänkte precis samma sak. fast det var väl cirka 3-4 år sedan den ändrades?

inte läst den på 3-4 år ^^ men komemr ihåg den "bladdriga /klottriga" stilen .. om de e den du också syftar på

menmen, har inget emot tidningen. har mååååååååbga där hemma. dock mer pcgamer

Medlem

Inte läst superplay sen i princip alla på redaktionen hoppade av och bildade reset eller vad det nu heter.
Inte för att jag läste reset, gick över till pcgamer och gamereactor (gratis är gott).

Medlem

Aldrig bläddrat i den blaskan så mig påverkar det inte. Hållt mig till PC Gamer sen de starta, en grymt bra tidningen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av prof:
Skrivet av kebbe:

Oväntat, men det är knappast en stor förlust. Tidningen var helt ok tills layouten byttes. Nu ger den ett oseriöst intryck och är bara jobbig att läsa. Det ser ju ut som att en femåring suttit och kladdat.

Nu får vi alla hoppas att Nylund börjar skriva för PCG igen.

tänkte precis samma sak. fast det var väl cirka 3-4 år sedan den ändrades?

inte läst den på 3-4 år ^^ men komemr ihåg den "bladdriga /klottriga" stilen .. om de e den du också syftar på

menmen, har inget emot tidningen. har mååååååååbga där hemma. dock mer pcgamer

Tror de ändrade designen 2006, själv tillhör jag den skaran människor som gillade den nya designen. Den gav identitet och skapade nyfikenhet.

Medlem

lite oclyckligt, jag har varit med länge som permuant på deras tidning ända sen dom hade sitt gammla namn. Har alltid tyckt om deras tidning bra recioner från spelmässorna och annat smått och gott omkring samt aven intressant spel tittlar. Nu blir det att kolla efter en annan multiplattform tidningen förslag ngn<>?

Medlem

nu blir det även att läsa igenom alla mina tidningar för lite skön nostalgi efter alla dessa år med SP

Medlem

Skittidningar förtjänar skitöden, hoppas kompetensen omvärderas och folk omplaceras korrekt.

Medlem
Skrivet av jojolea:

neeeej!
vem ska ge mitt 360 godis på skithuset nu ):

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353#rparams=k=s40969527

premunation 3nr 99:-

billig laptop < 3000:- /99:- = motsvarar 30 premunationer a 3 nr i varje dvs 90 Super PLAY tidningar

hur många kom det på ett år vet jag inte men skulle kunna tänka mig 10st om året eller så

så altså håller datorn till att surfa på skithuset i 9 år så har den betalt sig.

Medlem

Synd, gillade Super PLAY. Men som ledningen sa. Internet tar över. Färre människor köper tidningar nu för tiden.

Medlem

NEEEEJ!!

Super tråkigt, underbar tidning att läsa! Fine, allt dyker fortare upp på nätet, men inget går upp mot riktig läsning med dutkiga journalister(nästan alla), så nice att läsa artiklar, recensioner, intervjuer. Bah!

Har prenumerat på SP sedan Super Power! adjö

Medlem

PC gamer > super play. Men tråkigt ändå såklart!

Medlem

har inte prenumerat på flera år men innan jag sa upp min prenumation så hade jag prenumerat sen andra nr 1993.

ångrar bara att jag slängde alla mina tidningar som har helt i perfekt skick när jag flyttade hemifrån en gång i tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Klart tråkigt.
Även om jag själv bara har läst den sporadiskt efter att dom bytte design. Kommer dock ihåg hur fruktansvärt ful designen var under tiden den hette Super Power, så riktigt så illa är/var inte den nya designen.

Tycker även att deras recensioner sjönk i kvalitet på senaste tiden. Väldigt mycket svammel om ingenting och lite fakta om hur spelen faktiskt var.
Har alltid gillat det Alfred Holmgren skrev förut men även han har tappat stinget. Men förhoppningsvis blir han upp plockad av någon annan tidning eller site och skriver vidare.

Inte direkt lätt att konkurrera när det finns gratis tidningar som Gamereactor heller.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Tråkigt, men jag övergick till level när den började komma ut.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

spelar ingen roll för mig, men min konsollkompis gråter nog blod


signatur

Sånt e livet

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Kovski:

Då kanske lite av superplay's redaktörer börja skriva nyheter och artiklar på FZ? Så FZ får lite uppgradering på den grävande och journalistiska sidan. Kanske äntligen kan nyhetsrapporteringen på FZ tas seriöst och istället för att översätta nyheter från Eurogamer och Kotaku kanske FZ äntligen kan få lite egna scoop \o/

.

På vilket sätt tycker du inte den är seriös? Jag har plitat nyheter sedan 2002 och har aldrig översatt en nyhet från engelska till svenska, och detsamma gäller alla andra skribenter. Att vi hämtar nyhetsinformationen från engelska sajter är en annan sak.

Jag har sett en trend bland FZ:s redaktörer där man istället för att hämta sina nyheter från olika källor, alternativt flertalet källor eller rent utav själv fiska i ämnet. Väljer vissa redaktörer att ständigt invänta uppdateringar från sidor tex. Kotaku och Eurogamer, som är två sidor där de gör mycket av fiskandet själva eller har stenkoll på flera källor och samlar nyheterna.

Detta är en trend som jag tycker är tråkig, då som många brukar klaga på att när väl nyheterna kommer upp på FZ, så är de antingen gamla eller känns bara billigt och slappt. Ett, för att när det väl hamnar på FZ, så är det inte bara andrahandsinformation utan tom. kanske tredje/fjärde och vinkeln kan bli därför mycket densamma som en redaktör på Kotaku hade till exempel. För det andre. Det hade varit ännu trevligare att om nu FZ är sveriges ledande spelsajt, varför inte använda sig av den positionen och få ett större grepp om utgivarna och utvecklarna, var riktiga speljournalister och börja nästla. Ha en rödlinje med de svenska så väl som de utländska, när FZ ringer så vet de att de inget ska säga eller att säger de något till FZ, så blir det stor publicitet.

När jag skrev översätta, använde jag det som en pik. Jag tycker självfallet att FZ gör ett bra jobb, men just för att jag gillar FZ, så mycket vill jag att FZ ska ha som ha lite större ambitioner i nyhetsrapporteringen. Vet att budgeten är tight, men om om de två nu anställda inte har denna tid eller att frilansarna heller inte har den, så anställ gärna en som sysslar med detta på heltid.

Antikvitet
Skrivet av Kovski:

Vet att budgeten är tight, men om om de två nu anställda inte har denna tid eller att frilansarna heller inte har den, så anställ gärna en som sysslar med detta på heltid.

Du förstås säkert själv varför tider som dessa, när annonsmarknaden har försvunnit under fötterna på såväl tidningar som sajter, inte gör det lätt att anställa nya medarbetare.

Det handlar inte om att vi inte vill vara fler, utan att vi inte kan driva sajten vidare om den går med förlust. Och det känns viktigare att FZ lever på lång sikt än att vi gör ett ryck i ett halvår och sen tvingas lägga ner för att vi spenderat för mycket.

Eller?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

jag har fan premmat sedan tidningen heta Super Power och fan en tår föll när jag fick reda på detta nu, Trist jag som länkade efter varje månads lektyr läsning =D hahha

Medlem

Skönt, bättre att fokusera på kvalitet än kvantitet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Var en riktigt bra tidning på den tiden jag prenumererade (snes tiden)

Medlem

Aldrig läst en SuperPlay-tidning men tråkigt ändå att den läggs ner. Fast det kanske kommer fler medlemmar till FZ då.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Inte läst superplay sen i princip alla på redaktionen hoppade av och bildade reset eller vad det nu heter.
Inte för att jag läste reset, gick över till pcgamer och gamereactor (gratis är gott).

På tal om GameReactor, var kan man hitta den tidningen nuförtiden?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Tråkigt, en tidning som har funnits med ett bra tag i branschen, men som kanske tappade en del läsare då Bjarneby gjorde en ny satsning med LEVEL.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

På tal om GameReactor, var kan man hitta den tidningen nuförtiden?

Följ länken för att hitta din närmaste butik!

http://www.gamereactor.se/hittabutik/


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

All good. Då kanske det kan bli större fokus på PC-spelande igen här på FZ?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Bra tidning men dom har rätt, nätet tar över

Inaktiv

Oj.. håller med där att det inte var väntat
Dom hade ganska bra tidningar... har tidningar från 2001 -.-
Men så är det ju. tråkigt att höra.


signatur

<-- Ännu ett inlägg från 0722008659 -->

Skriv svar