Psp uppgradering?

Inaktiv
Psp uppgradering?

Hej! Jag har köpt en psp slim & lite för nån vecka sen, på den har jag version 1.4 ska jag uppdatera eller inte? Vad händer om man gör det? Har läst att den tappar funktioner (förmodligen bara lögn) men skulle gärna vilja ha lite information om vad som händer om jag skulle uppdatera den? Tacksam för svar!

Skulle även vilja veta om PSP är regionsfri? Kan jag ladda ner demos från US storen (från ps3n då) eller funkar det inte? Den är köpt i Sverige.

MVH / Z

Inaktiv

det vackra med Playstation3 och PSP är just det att spelen är regionsfria
du kan tanka hur mycket amerikanskt eller japanskt crap du vill allt funkar!

du fick 1.4 med din slim?
oj..

tappar funktioner..nja, beror på hur man ser på det..
om du uppgraderar så "tappar du funktionen" att installera ett hackat OS, varav du går miste om homebrew spel och applikationer. kör man ett hackat OS kan man även spela warezade spel, som man då lägger över på sin minnessticka, som då självklart är mer än den 1gig man får när man köper systemet

för varje uppdatering som sony släpper så förebygger dom ju att folk hackar pspn..
om du har 1.4 så har du fortfarande möjligheten att välja..
lite som att välja mellan ont och gott

som sony fanboy så kör jag inte med en haxad psp - även fast jag är sugen, man får massa godis..
men sammtidigt känner jag personligen inte att jag går miste om såååååå mycket........kanske

1.5 tror jag är den bästa versionen att köra hax från - om du nu bestämmer dig för att göra det

hur det går att spela demon på haxade OS vet jag inte..
då nyaste demon alltid kräver nyaste officiella versionen av psp systemet..

och du har alltid faran av att bricka (..erm..krasha) din psp om installationen av det hackade os'et skulle faila eller så
då är de bara o köpa en ny psp!

Medlem

låter högst orimligt att en slim skulle ha 1.4, du har med största sannolikhet missuppfattat något. PSP slim går inte att hacka på vanligt vis heller du måste ha ett pandora battery eller orginal gamla versionen av Lumines 1. Om du har en vanlig PSP kan du fixa ett pandora battery och fixa din PSP till ett hackat firmware. 80% av PSP spelen är inte större än 1 gig så det finns fortfarande mycket att spela utan att köpa nytt minneskort. har man ett 2 Gigs kort kan man spela vad man vill från minneskortet då UMDns kapacitet ligger på ca 1.8 GB

Inaktiv
Skrivet av PR00H:

80% av PSP spelen är inte större än 1 gig så det finns fortfarande mycket att spela utan att köpa nytt minneskort. har man ett 2 Gigs kort kan man spela vad man vill från minneskortet då UMDns kapacitet ligger på ca 1.8 GB

men man är nog lite sugen på att ha mer än ett spel på stickan tänkte jag
4gig kort med ett par spel på, det är cash!

Inaktiv

Jag tänker inte hacka/haxa (?) min psp, väljer den mer säkra vägen med köpta spel, och när jag kollar på min psp står det "uppdatera till v 1.5" så jag antog att den då är 1.4 ska jag då uppdatera och hur långt?

Medlem

ska du inte fixa den kan du ju uppgradera hur långt du vill? det spelar förästen ingen roll (nästan) eftersom slim inte går att hacka på vanligt vis och hackar du den med pandora kan du göra det med vilken version som helst vad jag vet.

1
Skriv svar