Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Franska armén inte med i Battlefield 1 – blir DLC

Robot
Franska armén inte med i Battlefield 1 – blir DLC

Sacrebleu! Canard! Contenu téléchargeable! (Je ne suis pas français.)

#battlefield-1, #dice


Medlem
Franska armén inte med i Battlefield 1 – blir DLC

Jag kommer ihåg en tid innan DLC och förbokningar, när spelen släpptes med allt innehåll från start.
Det är länge sedan nu, men det var innan spel blev en mångmiljardindustri och man istället hade demos och sedan fullvärdiga expansioner.
Jag saknar den tiden.

Medlem

Föga förvånande.

Medlem

And so it begins again...

Vad säger du, är du inte fransk?

Merde.

Medlem
Skrivet av stege99:

Jag kommer ihåg en tid innan DLC och förbokningar, när spelen släpptes med allt innehåll från start.
Det är länge sedan nu, men det var innan spel blev en mångmiljardindustri och man istället hade demos och sedan fullvärdiga expansioner.
Jag saknar den tiden.

Håller helt med!
Det har ju helt spårat ur de senaste åren.


signatur

autograph

Medlem

Shots fired!
Tyngsta dissen jag sett på länge - fransmännen kapitulerar redan innan spelet släppts.

Redaktör
Skrivet av eddie the eagle:

Vad säger du, är du inte fransk?

Merde.

Jag vet inte vad jag säger, säger jag ju!


signatur
Medlem
Citat:

För att verkligen göra den franska armén rättvisa i multiplayer, och för att att lyfta fram sidor av kriget som sällan setts, beslutade vi att tillägna dem en hel specialbehandlad premium-expansion efter att spelet släppts.

Tänk att det gick att klämma in så mycket bullshit på några rader.

Jag måste säg att jag har avnjutit väldigt många spel från stora företag. Jag gör det än idag. Men jag börjar känna ett växande hat mot dem. Det här är fan sjukligt och det verkar inte stanna av på något sätt. Förmodligen för att folk slangar ut mängder med pengar för alla dessa DLCs. Det värsta är väl att även JAG gör det ibland. Men man blir ju nästan tvingad om man gillade grundspelet. På ett sätt är det bra att man kan förlänga livet i spel man uppskattar dock hade jag nog uppskattat mer om de la tid på nya spel istället.

Men så länge det faktiskt drar in pengar så kommer det fortsätta. Man får väl försöka uppskatta det på något sätt ändå eller stödja fler småföretag.

Man får väl vara glad att det inte bara var ett spel där man gick runt och hälsade på varandra trevligt och var tvungen att köpa DLC för att dra igång själva kriget.

Medlem

Spelet ser riktigt roligt ut! Men kommer det visa sig att det är precis lika snustorrt på innehåll som Battlefront vid start i väntan på DLC så lägger jag pengarna på annat. Särskilt inte i DICE/EA:s fickor.

Avstängd

Det här klassas inte lika allvarligt som Infinite Warfare?

Medlem

Och sen kommer den elaka tyska korpralen DLC´n.

Medlem

Betyder detta att vi inte kommer få följa fransmännen i kampanjen tro?

Medlem

Fast... sa de inte de kommer i en expansion? som typ kineserna med andra ord i senaste bf?

Medlem
Skrivet av Zippy:

Betyder detta att vi inte kommer få följa fransmännen i kampanjen tro?

Frankrike ska vara spelbart i kampanjen, jag orkar inte leta men källa: "reddit"

Medlem

Verkar som att bara CD Projekt Red och vissa Indie utvecklare numera släpper "fulla" spel.

Medlem

Konstigt att de väljer att släppa allt dlc till Titanfall 2 gratis

Medlem

Vet inte hur de tänkte där när västra frontlinjen gick genom Frankrike... Jag tror att beslutet kommer att få oanade konsekvenser.

Medlem

Woman soldier dlc?

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem

Nä nu får det faktist vara nog.
Spelutvecklare ska inte planera för och börja knåpa ihop DLC'n innan spelet ens har släppts.
Är trött på att spel hackas upp så att dom kan försöka suga mer pengar ur en.

Leverera ett komplett och rikt spel först, sedan kan vi börja prata DLC.

Medlem

Man får väl göra som man gjort med övriga Bf spel sedan del tre. Köpa premium när dom rear ut det för en hundring.

Medlem

Slutade spela Battlefield efter 2:an ..................... och det ska jag fortsätta med.

Medlem
Medlem

*suck* mer skit som bara splittrar spelarbasen, iaf om de franska trupperna är begränsade till franska banor.
Dice borde valt Relics väg som de gjorde med första dawn of war och första company of heroes tror jag, där expansionerna enbart bidrog till mer, men där man fortfarande kunde spela mot varandra hela tiden oavsett vilken version man hade.
Dvs, hade man originalspelet men inte någon utav de fristående expansionerna kunde man fortfarande spelat mot dom som hade, men man kunde inte välja de lagen som fanns i expansionerna.
Likväl kunde du ha expansionerna men inte originalspelet men ändå spela med alla.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Funkar för mig. Kommer köpas.

KoP
Medlem

Sak samma. Det är ett spel inte en torftig historielektion. Första BF spelet jag köper sedan BF Vietnam.

Medlem

Saknar piratkopiering

Medlem

Jag är glad att tyskland får vara med från start!

Medlem
Skrivet av stege99:

Jag kommer ihåg en tid innan DLC och förbokningar, när spelen släpptes med allt innehåll från start.
Det är länge sedan nu, men det var innan spel blev en mångmiljardindustri och man istället hade demos och sedan fullvärdiga expansioner.
Jag saknar den tiden.

Håller delvis med där
Spelen hade mycket innehåll redan från början. BF1942 hade ju för tusan 23-25 banor efter ett antal patchar? BF4 har väl 10 st i jämförelse.

Dock så får du ju mer för pengarna idag med dlc.
Expansionerna Road to Rome och Secret Weapons till bf1942 gav dig 16 nya banor. Och 2 st expansioner på den tiden gick väll på 249:- st, så där har vi 500 spänn för 16 banor, ett fåtal nya vapen och banor.

Premium med alla dlc för BF4 kostade i runda slängar också runt 500:- och gav dig 20 nya kartor totalt, lite vapen och fordon.

Förstår lite att det var lättare att göra banorna förr, satt själv och gjorde ett dussintal banor till Silent Heroes modden på fritiden, men 10 banor till ett "fullstort" multiplayer spel är på tok för lite kan jag hålla med om

123
Skriv svar