Tre timmar till DH-äventyret börjar

Flakmonkey
Tre timmar till DH-äventyret börjar

"Men Dreamhack börjar ju först imorgon" tänker ni kanske nu och visst har ni rätt i det, men reser man dit med FZ ska man vara där i god tid. Vi är ett gäng på sex personer som åker ner från Örebro, John har hyrt en bil och jag är den som hämtas upp först klockan 14:00 enligt schemat. Det ger mig tre timmar att packa, äta och göra mig i ordning på, vilket inte lär vara något problem, den här gången slipper jag ju nämligen packa en massa. Normalt sett brukar vi få ta med oss dator, monitor, etc etc men det behöver vi inte denna gång då allting förutom chassit redan finns där nere, redo att pluggas in i datorn.

Det här är bara en av fördelarna med att vi köptes upp av Hjemmet Mortensen, vi slipper en massa extrajobb som bara tär på krafterna och gör att vi inte har lika mycket ork när det väl är dags att göra det vi är där för att göra... Vi slipper också bygga upp montern den här gången, vilket är ett jätteplus, det är nämligen monterarbetet som varit det enda riktigt negativa med att åka till DH. Att sätta upp den och ta ner den är inte bara tråkigt, det tar en förjävlig tid och är jobbigt.

Så vad ska vi göra på Dreamhack i år? Jo vi ska mingla som vanligt och som alltid hålla ett gäng tävlingar. Den största i år är utan tvekan vår tävling i Guitar Hero 2 där en lyckling vinnare får en riktig Gibson-gitarr. Inte illa pinkat måste jag säga och förhoppningsvis kommer vinnaren att vara en riktig gitarrhjälte De andra tävlingarna blir förmodligen i Need for Speed Carbon och sen kommer vi ha den traditionsenliga kreativa tävlingen.

Igår var jag förresten och fixade min Dreamhack-frisyr, måste säga att jag är riktigt nöjd med den. Visserligen blev håret en aning mörkare än vad tanken var från början, men det blev nog bättre som det blev ändå ^^ En liten mohikan blev det också, inte en töntig punk-mohikan utan en med lite klass Pic? Jo det kommer nog tas ett foto eller två under Dreamhack så ni får hålla ögonen öppna... Just ja, lovade att namedroppa salongen jag klipper mig på så bäst jag gör det. Så letar ni efter något ställe att klippa er på så får ni dra er till <a href=http://www.mainpointhaircare.se target=_blank>Mainpoint Haircare</a> på Lundagatan, vilket ligger på södermalm i Stockholm. Trevlig och kompetent personal med humana priser! Hmm, borde kanske bli reklamman istället

Nej, nu är det nog dags att släcka ner den här burken å börja förbereda mig inför avfärden. Tjingeling!

#blogg

1
Skriv svar