In Killzone 2 Multiplayer....

Medlem
In Killzone 2 Multiplayer....

"In Killzone 2 Multiplayer, you don't fight against players.
You fight against bad aim and terrible lag."

Det borde vara Killzone 2 slogan, man tycker att ett spel som heter Killzone bör ha kontroller som tillåter snabba reflexer men icke.

Accelerationen i aimet gör att dom första 0,5 sekunderna är otroligt sega/tröga tillskillnad från Call of Duty 4 där aimet känns som en del av dina fingrar.

Jag förstår om dom vill uppnå nån sorts realistisk känsla men det funkar inte på konsoll där striderna online blir väldigt hektiska, därför krävs det snabba rörelser.
Något dom pårökta holländarna i Guerrilla verkar ha missat totalt.

Ofta finner jag mig stillastående för länge för att ens kunna få in träffar, för att sedan bli helt butt-rape'ad av en liten n00b.

Sen för att göra spelet extra rättvist så har helgast röda lysande ögon, som gjort för att ge budskapet "här är mitt huvud! sikta här!".

Extra kul när man sitter på en stabil 100mbit's lina att det ska lagga, inte heller får man veta ping'en på servers eller spelare, och spelet verkar inte heller kicka högping'are.

Nu efter några timmar på Multiplayer så är 6/10 ett rättvist betyg om man bara tänker på multiplayer.
Aim'et suger som sagt så gameplay'et dras ner ordentligt, grafiken är effektful och vackert, men i hektiska strider är den bara grötig.

Hoppas det blir bättre med timmarna/patcharna och att singleplayer är bra roligare.

#blogg


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

1
Skriv svar