Blactivizzion dödar Sierra-spel?

Sedan Vivendis och Activisions sammangående och skapandet av nya storpotäten #Activision Blizzard, har det flugit omkring många frågetecken kring de faktiska effekterna. Inte minst bland de anställda själva.
Några som antagligen undrat lite extra, är Vivendis spelsegment #Sierra vilka ger ut ungefär alla Vivendis spel som inte är #Blizzard-spel. Nu verkar det som att bossarna på Activision (som tycks få styra en hel del av skutan trots att VIvendi är majoritetsägare) kommer att blanda sig i Sierra-spelens vara eller inte vara. Det sägs att alla Sierrautvecklare snart kommer att behöva pitcha sina pågående projekt för Activision för att se om de får fortsätta jobba med dessa. Som spelutvecklare kan jag tänka mig att detta känns ganska surt, särskilt med tanke på att en hel del projekt lär stryka med i processen. Blizzard har givetvis en cloak of shielding mot hela den här processen. Det torde däremot inte svenska #Massive Entertainment ha.
[eos_image="51142;w150"]Sitter Massive säkert tro?[/eos_image]
/E
P.S. Jag åker hem till skogen över helgen, så det kanske blir ett litet blogg-uppehåll. Glad påsk!