OGTV: Snart i en tv-kanal nära dig!

Grafikfejs
Paradox Interactive
OGTV: Snart i en tv-kanal nära dig!

Det råder utvecklingshybris på Onlinegamer för tillfället. Inför lanseringen av nästa version pågår brainstormingen dygnet runt. Fruar, flickvänner och kompisar har gett upp försöken till att föra normala konversationer och håller kontakten till ett minimum för att slippa bli inblandade. Allt kretsar kring våra expansionsplaner. Rätt löjligt egentligen. Det finns ju viktigare saker att lägga sin energi på.

För två veckor sedan började vi sända podcasts - inspelade TF2-nyheter - på hemsidan. Nu undersöker vi möjligheten att sända tv. Vi planerar att visa klanmatcher några gånger per vecka - live och med kommentatorer - som streamas på hemsidan via en mediaserver. Tekniken har vi, men vi måste finjustera och anpassa kvalitén och försöka hitta någon som vill ställa upp som kommentator. Det är svårare än man kan tro. Folk är skygga, eller har allt för stor tro på sin egen förmåga. Det räcker inte att våga, man måste ha rätt röst också. Vi har gallrat bland ansökningarna och hittat två personer som ska få chansen att visa vad de går för. Räkna med en provsändning inom kort.

Arbetet med nya versionen av sajten går dock långsamt. Det kom en flytt emellan, och nu sitter jag och utvecklar på en gammal laptop med 3g-uppkopppling. Inte optimalt. Särskilt inte som tangentbordet har en förmåga att missa mina nedtryckningar titt som tätt. PHP är inte lika förlåtande som människor på den punkten. Så, det går lite knaggligt men ändock framåt. Tack och lov har sajtens nya skribent - Ulv - gjort ett utomordentligt jobb under min frånvaro. Han har dragit Onlinegamer åt ett nytt håll som de flesta verkar uppskatta. Det är bra, jag behöver någon som brinner nu när mina egna flammor avtagit en aning. Det är även han som varit mest aktiv när det gäller våra livestreaming-planer.

Tillsammans med relanseringen av Onlinegamer.se - som fortsättningsvis kommer rikta sig mot klanspelare - ska vi återlansera Teamfortress2.se. Ni som varit med ett tag kanske minns att den länge var den enda svenska sajt för TF2-nyheter, men som efter ett tag självdog pga bristande intresse från sajtägaren. Jag köpte domänen av honom i syfte att bygga upp den på nytt, men arbetet med Onlinegamer tog all tid. Nu är den dock snart klar, och som komplement till klansajten OG kommer den rikta sig mer mot publicspelare och personer som vill ha mer "skojiga" nyheter - som filmer och liknande.

Så, snart händer det ännu mer på den svenska TF2-himlen. Hoppas någon mer än jag ser fram emot det

Nya prognoser:
> Nya Onlinegamer.se kommer upp om 2-3 veckor
> Första avsnittet av OG-TV sänds om ca 1 vecka
> Nya Teamfortress2.se släpps samtidigt som relanseringen av OG.se

#blogg


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

1
Skriv svar