Filmrecension: Robin Hood

Medlem
Filmrecension: Robin Hood

Robin Hood (bio)

Ridley Scott. En av mina favoritregissörer. Mannen bakom "Alien", "Gladiator" och "Black Hawk Down". En del av hans verk blev mer framgångsrika än andra. I vilken del hör Ridley's senaste verk "Robin Hood" till?

Jag skulle nog placera Robin Hood bland hans bättre verk. Skådespelarna levererade, dialogerna var välskrivna och miljöerna var vackra.

Men filmen hade sina brister också.
Någon gång i slutet av filmen fick man sitta och åka Berg och dalbana bakom kameran genom otroligt vackra miljöer. Men det varade bara i kanske 15 sekunder. Jag ville ha mer. Jag ville åka mer Berg och dalbana och se mer av miljön. Det ger så mycket själ till filmen.

Ett annat minus var att filmen blev tråkig och seg ibland. Men bara ibland. Tyvärr så är det, ändå, tillräckligt mycket för att sabba det högsta betyget för filmen. En fulländad film ska underhålla mig under varenda sekund av filmen.

Annars var Robin Hood en väldigt bra och välgjord film som har väckt nytt liv i legenden. I slutet fick man några ledtrådar om att Ridley planerar att göra en uppföljare till filmen om det går bra för denna.

Jag välkomnar en "Robin Hood 2".

Betyg: 4/5 | 8/10 | [Mycket bra]

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar