Börsrally

Ambassadör
League of Legends
Börsrally

Ett par dagar efter jag fyllde 18 satte jag in 15 000 på ett aktiekonto. Jag spenderade mycket tid med att hålla koll på börsen och uppkommande rapporter och liknande. Ett underhållande tidsfördriv som kan föra med sig många spännande beslut och stunder. Med en begränsad portfölj som min egen är det dock svårt att få pengarna att börja rulla och det krävs stora ökningar eller satsningar för att det ska löna sig, vilket är rätt logiskt.
Men efter ett år svalnade mitt intresse och jag bestämde mig för att sätta in pengarna i två olika aktier som enligt min mening skulle vara bra på långtid även fast de var hyfsat riskfyllda.

Idag kollade jag utvecklingen i min portfölj och till min stora glädje hade innehållet i den ökat med 19%. Det är kanske inte välförtjänta pengar men det är som man brukar säga: Gratis är gott.

En annan grej som gjorde mig glad var att Fallout New Vegas fick betyget Mästerligt av FZ:s skribenter. Det är så roligt att de lyckades efter den underbara trailer som de hade till spelet.
Riktigt mysig, kolla och njut av stämningen:
[v=4932]

Mitt sista påpekande för dagen är om nysatsningen av 007 Goldeneye. Jag har kollat på de flesta av deras utvecklardagböcker och desto mer jag ser det desto mindre vill jag ha det. Det ser gammalt och stelt ut. Utvecklarna sitter och creddar sig själva, vilket inte brukar vara ett gott tecken, av gamla erfarenheter.

#blogg

1
Skriv svar