Efter mycket vånda och stort besvär

Medlem
Efter mycket vånda och stort besvär

Jag har betydligt fler än tio favoritspel och det är svårt att rangordna dem, därför har årets topp 100 orsakat en del vånda. Vilka skall jag välja bort. Jag tänkte att om man nu har 20 spel som man älskar så kanske de kan få turas om att vara med på listan, men så har vi de där titlarna som bara inte går att stryka och de blir fler allteftersom åren går. Förra året såg listan ut så här. Här följer årets lista.

StarCraft är helt omöjligt för mig att plocka bort. Det är min första kärlek och jag spelade nyligen om det och hade lika roligt för tionde gången som den första.

Deus Ex är en annan sådan där gammal förälskelse som bara växer för varje genomspelning. Det var ett tag sedan nu. Kanske dags igen?

Planescape: Torment är ett spel som har något alldeles svårdefinierbart extra som gör att det alltid kommer att platsa på min lista, trots att jag bara spelat det en gång.

Thief är också en svårstruken favorit. Jag kan inte riktigt bestämma om ettan eller tvåan är bäst och jag har inte plats med båda. Den här gången blev det ettan.

The Curse of Monkey Island borde egentligen ha varit Grim Fandango istället men jag glömde faktiskt bort det sistnämnda när jag satt och scrollade mig igenom listan. Skäms på mig.

No One Lives Forever är full av humor och den där speciella stämningen jag alltid talar om. Dessutom behövdes det lite action på listan.

Psychonaut är nog det spel jag längtar mest efter att spela igen och jag kan inte få det att starta.

American McGee's Alice höll väl för en omspelning trots att vissa delar av ljudet föll bort.

Så har vi kommit till nykomlingarna på listan.

Dragon Age är nog det första spel som fängslade mig så mycket att jag satte mig och spelade det en gång till direkt efter att jag avslutat det.

Portal är en ny kärlek som redan har gått några omgångar och kommer att spelas många gånger till. Jag vill ha mer!

De spel som saknas det här året är Half-Life och System Shock 2. Jag tycker egentligen inte att de är sämre än något av dem på listan (utom möjligen Starcraft som toppar allt) men några måste bort för att ge plats på nya. Jag känner dock på mig att de inte är borta för gott. Om någon vill se alla mina favoriter så finns listan här.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar