Reflekterar över Watch Dogs 2 & release-strul.

Testpilot
Reflekterar över Watch Dogs 2 & release-strul.

Reflekterar lite efter de stora intressanta jul-spelen nu släppts och jag har testat alla som jag varit intresserad av åtminstone en kort stund.

Det som jag börjar tänka på är hur stor skillnad det kan vara i spelsläpp.

#Watch Dogs då det släpptes var en ganska kaotisk sak där spelet i sig inte var direkt dåligt optimerat vad jag minns utan mest bara överhypat där alla trodde spelet skulle vara så mycket snyggare än det var. Det fanns såklart buggar och de patchade en del irriterande saker jag retade mig på och flytet var väl inte direkt klockrent.

Iallafall vad jag ville komma fram till är att #Watch Dogs 2 har krypit lite under radarn .
Folk har inte alls hackat o gnällt på det och jag vill pusha för att Ubisoft faktiskt skött sig riktigt bra. De har lagt ner tid på att få Watch Dogs 2 att flyta fint på våra maskiner.
Jag har testat en stund och det flöt på som en dröm med hur mycket som helst man kunde ställa in vilket är perfekt!

Ubisoft har dessutom gett ut spelet till Youtube kändisar så de kunnat spela och ge tidiga åsikter på hur roligt spelet är och hur det kommer fungera.

Det ger jag stora tummen upp för , nackdelen som jag ser det är att spelet känns inte så lockande som de andra vinterspelen jag har på tapeten. Det är hård konkurrens om min uppmärksamhet numera .

#Dishonored 2 släpptes nyss och det har haft en motsatt historia.

#Dishonored släpptes och det var ruskigt bra , det hade inga direkta prestandaproblem i början och det mjuka fina flytet satt där som ett smäck. Estetiken i spelet är i en klass för sig och det gjorde inget att det inte såg så ”realistiskt” ut då hela estetiken var superb.

Men nu med 2an , de har behållit estetiken som är i toppklass men de har tappat hela flytet i spelet.
Nu efter 3 patchar och lika många veckor så börjar spelet vara i det skick det skulle varit vid släppet. Arkane hade tjänat mycket goodwill på att ha väntat en månad extra och spenderat detta på kvalitetstest och optimeringar.

Så vad kommer vi fram till ?

Jo , släpp era spel då ni har testat dem för PC plattformen, att skjuta bredvid mål såpass som Arkane/Bethesda gjort med Dishonored 2 saboterar grunden för ett såpass underbart roligt och snyggt spel som Dishonored 2 trots allt är.

Recension lär komma då jag spelat klart , vilket bör ske denna helg.

#blogg

1
Skriv svar