Recension – Kingsway

Robot
Recension – Kingsway

Äventyra bland uråldriga ruiner av ett gammalt operativsystem från 90-talet.

#kingsway


Medlem

Spelat det rätt mycket och ja efter någon timem så märkar man snabbt att det blir enformigt, men det är skoj för den första tiden, och sen att klara spelet med worthless är en jädra utmaning

Medlem

Då spelar jag hellre Castle of the winds, en riktigt gammal klassiker det.

Medlem

Folk borde sluta leva i det förgångna...

Medlem

Jag gillar verkligen sånt här. Det låter på recensionen och första kommentaren som att det inte är perfekt på långa vägar. Men det är ett underbart och annorlunda designval

Medlem

@Loxus: När man blir äldre så blir det förflutna mer värdefullt.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

@Loxus: När man blir äldre så blir det förflutna mer värdefullt.

Kan jag väl hålla med om till viss del. Är själv antagligen äldre än det största klientelet här.

Medlem

Kan hålla med båda. Ser själv inte tjusningen i pixelart, men gamla hederliga peka/klicka äventyr kan vara härliga när de "remastras" och nostalgi som Stranger things kittlar gött i kistan. Men väldigt lite var bättre förr. Överlag möjligtvis lite mer lekfullhet och humor, och en aning innovationsförmåga som dock delvis kommit tillbaka på indie-scenen. Saknar den dock hos de stora kanonerna. Tänk om, tänk om DICE hade fått göra något annat än ständiga upprepningar av ett koncept som var bäst redan i första titeln. Tänk om IBM OS/2 Warp verkligen hade blivit en succé...
Men det finns inget nostalgiskt i att tänka tillbaka på bandspelaren till C=64...

Skribent
Skrivet av pippen1001:

Spelat det rätt mycket och ja efter någon timem så märkar man snabbt att det blir enformigt, men det är skoj för den första tiden, och sen att klara spelet med worthless är en jädra utmaning

Ja, det är det sannerligen.

Skribent
Skrivet av waeress:

Jag gillar verkligen sånt här. Det låter på recensionen och första kommentaren som att det inte är perfekt på långa vägar. Men det är ett underbart och annorlunda designval

Det sticker onekligen ut i mängden. Bara det är ju trevligt.

1
Skriv svar