Fortnite har fler spelare än Dota 2 och Counter-Strike: Global Offensive tillsammans

Robot
Fortnite har fler spelare än Dota 2 och Counter-Strike: Global Offensive tillsammans

Battle Royale dansa runt giganterna.

#cs, #dota-2, #fortnite


Medlem

Med all rätt. Så satans bra, många som inte ger det en chans pga PUBG fanboying och för att det är cartoon-ish grafik. Jag var också en av dom, men gav det en chans, slutade med att jag spelade 8 timmar på raken den dagen med en polare. Sen dess har jag inte rört PUBG, det var ca 2½ månad sedan.

Medlem

@Prixm: Håller med, det är nåt visst charmigt med hela fortnite! Dessutom är spelen snabbare oavsett om du ryker tidigt eller vinner. Samt flyter som en dröm. PUBG kan fortfarande ladda en tom stad eller inga kunna loota på 2 min.
Gillar båda men Fortnite är ett mer färdigt spel och det märks det är ett AAA-företag som skapar det.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Med all rätt. Så satans bra, många som inte ger det en chans pga PUBG fanboying och för att det är cartoon-ish grafik. Jag var också en av dom, men gav det en chans, slutade med att jag spelade 8 timmar på raken den dagen med en polare. Sen dess har jag inte rört PUBG, det var ca 2½ månad sedan.

Instämmer helt, jag har i stort sett lagt allt annat spelande på is sedan jag började spela Fortnite. Jag har kort sagt varken tid eller lust att spela något annat.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

@Prixm: Jag har varit lite intresserad av detta. Men tycker tyvärr att byggandet förstör de hela. Annars skulle jag nog gilla det (sedan är de nog pga att man inte spelar i FPP). Därför väntar jag lite och ser hur Paladins utvecklar sig (med hjältar).

Medlem

@Maysay: Jag var också skeptisk till byggandet. Men kan intyga att matcherna blir väldigt mycket mer intressantare när terrängen förändras och hur olika folk spelar.

Men som med alla spel så passar det inte alla. Skulle vara kul och se FP i fortnite.

Medlem

Har fortnite gått ur early access än ?

Medlem

@schmuttah: Nej, Fortnite har i sin helhet ej gått ur Early access än. Det är tänkt att gå ur early access under 2018 men ett datum har ej blivit spikat. Battle Royale läget är gratis att spela men PvE behöver du köpa founders pack för att få tillgång till i Early Access.

Medlem

Tack för svaret, var jävligt svårt att få info på deras hemsida. Fanns bara en stor "BUY NOW" knapp.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Har fortnite gått ur early access än ?

Nope, det räknas fortfarande om Early Access. Battle Royale-delen är dock free to play, så bara att tuta och köra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tack för svaret, var jävligt svårt att få info på deras hemsida. Fanns bara en stor "BUY NOW" knapp.

Jo tyckte det var rörigt att få riktig info om vad som var vad.

Någon här kanske vet, är det samma system för mikrotransaktioner för både Battle Royale och PVE? Alltså använder man samma unlocks i båda eller är de helt separerade?

Medlem
Skrivet av werik:

Jo tyckte det var rörigt att få riktig info om vad som var vad.

Någon här kanske vet, är det samma system för mikrotransaktioner för både Battle Royale och PVE? Alltså använder man samma unlocks i båda eller är de helt separerade?

Separat.

MEG
Medlem

Kanske ingen korrekt måttstock men det är det spel som spelas mest av min son och hans kompisar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Mer casual brukar väl leda till fler spelare... Candy Crush har säkert ännu fler samtidiga spelare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad är det som är roligare med Fortnite än PUBG om man ska jämföra andra saker än grafik, hur snabbt matcherna går och prestandan på ens dator?

* I Battlegrounds har jag roligt oavsett längd på matchen. Det blir vad man gör det till.
* Jag föredrar realistisk grafik, och blir inte sugen på något som i mitt huvud närmast likar TF2.
* Med ett 1080Ti är inte prestanda något problem, så att det ena körs bättre än det andra spelar liksom ingen roll.

Det jag gillar med Battlegrounds är att det inte är något som kan liknas vid arkad-känsla i mekaniken, utan det är väldigt mycket skicklighet involverat. Då tänker jag saker så som bullet drop, drag, velocity och att man behöver syssla med range finding för att nyttja scopes till fullo.

Jag gillar att kolla på Fortnite-videor på YouTube. Det är ett lättsmält spel som ger lättittade videor. Men jag lockas inte liksom särskilt av att spela det när jag ser det. I mina ögon ser det just ut som att jag jämför TF2 med en mer realistisk shooter.

Eftersom det inte känns värt tiden att prova något som inte lockar frågar jag här: vilka delar av spelmekaniken är det som gör spelet roligare än Battlegrounds, om längd på matcher, grafik och prestanda inte spelar roll?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Eftersom det inte känns värt tiden att prova något som inte lockar frågar jag här: vilka delar av spelmekaniken är det som gör spelet roligare än Battlegrounds, om längd på matcher, grafik och prestanda inte spelar roll?

Komplement till PUBG pga det känns so humoristiskt enkelt, efter ett par timmar fail på PUBG är det rätt skoj bara ränna in i nåt som inte känns lika "hardcore" som PUBG. I PUBG spelar jag mitt yttersta och i fortnite kan jag tom garva när jag dör (GARVAR INTE när jag dör i PUBG) Fortnite är allt vad PUBG inte är och PUBG är allt Fortnite inte är. Det caters till olika spelsätt och båda är ok för mig. Fortnite är FUN PUBG är skill(typ)

Det är lite som att jämföra Mario Kart och Gran Turismo

Gen
Medlem

@didde: Jag har verkligen svårt att vänja mig vid byggandet och tycker det är mest i vägen. Men visst, jag inser att det ger en taktisk fördel att vara en snabb byggare Sett flera gånger att de sista 10 bygger in sig i stora fort vilket ser roligt ut när någon kommer med ett raketgevär och spränger det åt helvete

Medlem

Blir intressant att testa när Epic väl löser sina horribla launcher-problem.

Medlem

@Sebbepojken: Det Fortnite erbjuder är en extra dimension i form av byggandet. På pappret låter det kanske inte särskilt spännande, men det resulterar i fantastiskt intensivt gameplay.

Är vanligtvis inget fan av Myth, men det här klippet illustrerar min poäng. Striderna kan bli helt galna:

https://youtu.be/vO_WxoVN0j0

@kebbe: Vad är det för problem med launcher? Mer än att man måste ha den (helst vill man ju ha allt i Steam). Annars tycker jag den fungerar bra, utom enstaka gånger när det är kö in till lobbyn.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av werik:

Jo tyckte det var rörigt att få riktig info om vad som var vad.

Någon här kanske vet, är det samma system för mikrotransaktioner för både Battle Royale och PVE? Alltså använder man samma unlocks i båda eller är de helt separerade?

Skrivet av Prixm:

Vill förtydliga lite här. En kompis gav mig PvE-delen strax före jul (som sedan dess uppgraderats rejält, sabla kul även den delen av Fortnite!). Avseende mikrotransaktioner så är det faktiskt en gemensam valuta, V-Bucks, och den valutan är ganska lättfarmad i PvE-delen. V-bucks är gemensam mellan båda delarna av Fortnite, men används till olika saker. I Fortnite Battle Royale lägger man V-bucks på skins och emotes. Tycker man istället att PvE-delen är roligast använder man valutan till att där låsa upp "upgrade llamas", eller pinatas som ger en nya heroes, survivors, schematics (vapen/fällor) eller defenders.

PvE-delen är betydligt djupare och innehåller förutom V-bucks (som är BR-lägets enda valuta) även "Seasonal Gold" och "Coins" för att köpa annat man behöver även där.

Så summa summarum: Köper man V-bucks kan dessa användas i båda delarna av Fortnite. Men har man tillgång även till PvE-delen kan V-bucks farmas där gratis genom att göra rätt missions.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Vad är det som är roligare med Fortnite än PUBG om man ska jämföra andra saker än grafik, hur snabbt matcherna går och prestandan på ens dator?

* I Battlegrounds har jag roligt oavsett längd på matchen. Det blir vad man gör det till.
* Jag föredrar realistisk grafik, och blir inte sugen på något som i mitt huvud närmast likar TF2.
* Med ett 1080Ti är inte prestanda något problem, så att det ena körs bättre än det andra spelar liksom ingen roll.

Det jag gillar med Battlegrounds är att det inte är något som kan liknas vid arkad-känsla i mekaniken, utan det är väldigt mycket skicklighet involverat. Då tänker jag saker så som bullet drop, drag, velocity och att man behöver syssla med range finding för att nyttja scopes till fullo.

Jag gillar att kolla på Fortnite-videor på YouTube. Det är ett lättsmält spel som ger lättittade videor. Men jag lockas inte liksom särskilt av att spela det när jag ser det. I mina ögon ser det just ut som att jag jämför TF2 med en mer realistisk shooter.

Eftersom det inte känns värt tiden att prova något som inte lockar frågar jag här: vilka delar av spelmekaniken är det som gör spelet roligare än Battlegrounds, om längd på matcher, grafik och prestanda inte spelar roll?

Du tycker inte man ska jämföra prestandan? Kan säga att den absolut största anledningen till att jag inte spelar pubg så mycket mer är pga prestandan ... laggandet, fps-drops, frame-pacing eller vad det är - även om det står 144fps så KÄNNS det inte som 144fps , inte så smooth som i fortnite eller tex battlefield 1. Det är nått galet. O då får jag tillägga att jag ändå har nästan 400 timmar i pubg.. sen känns ju allt runtom också lite hemmasnickrat, "webbläsar-menyer" o sånt.

Sen ang skicklighet.. det har inget med saken att göra imo, det är svårt att va bäst i både pubg o fortnite! Ska jag vara helt ärlig så är det nog mer skicklighet i Fortnite..

Medlem
Skrivet av jonis:

Tycker man istället att PvE-delen är roligast använder man valutan till att där låsa upp "upgrade llamas",

Spara v-bucks till super llamas eller troll truck llamas när dom går på rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelat båda och tycker båda har sina fördelar. Själv föredrar jag PUBG för att jag har fler som spelar det samt känns intensiteten bättre av någon anledning hos mig, grafiken i Fortnite är trevlig och allt men själv föredrar man PUBG. Bara bra det finns en för de som inte gillar PUBG men gillar Fornite, bra med fler men tråkigt när alla börjar göra samma sak.

Medlem

@didde: skulle ha varit roligare om folk byggde något. Men nu verkar det enbart konstruktioner som ska skydda för stunden (torn m.m.) De skulle kunna kunna kasta in lite element från Worms. Typ en spade att gräva ner sig med m.m.

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Du tycker inte man ska jämföra prestandan? Kan säga att den absolut största anledningen till att jag inte spelar pubg så mycket mer är pga prestandan ... laggandet, fps-drops, frame-pacing eller vad det är - även om det står 144fps så KÄNNS det inte som 144fps , inte så smooth som i fortnite eller tex battlefield 1. Det är nått galet. O då får jag tillägga att jag ändå har nästan 400 timmar i pubg.. sen känns ju allt runtom också lite hemmasnickrat, "webbläsar-menyer" o sånt.

Sen ang skicklighet.. det har inget med saken att göra imo, det är svårt att va bäst i både pubg o fortnite! Ska jag vara helt ärlig så är det nog mer skicklighet i Fortnite..

Jag spelar Battlegrounds på två-tre siffrigt antal bilder per sekund så jag behöver inte prestanda som ett argument för att prova ett annat spel helt enkelt.

Medlem

Jo det är ju rätt fusk eftersom alla andra mätningar är från enbart Steam. Vilket t.o.m i många fall utesluter att spelare på samma platform in räknas ihop, let alone 3.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har en ganska bra dator och spelar väl på lägre high typ med ungefär 70fps och känner inte att det är problematiskt. Visst, man känner av det i vissa korta stunder, men vafan man up?? Jävla prinsessans på ärten.

Känns som folk gnällt och gnällt på PUBG prestanda hur länge som helst nu. Om man varken slutar spela på grund av det eller skaffar en bättre dator så lämnar det en tyvärr inte så mycket till val förutom att i folket av svea rike domstol dömma er till truten - truten!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Dunder:

Mer casual brukar väl leda till fler spelare... Candy Crush har säkert ännu fler samtidiga spelare.

Tveklöst. Prova gånger tio.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag har en ganska bra dator och spelar väl på lägre high typ med ungefär 70fps och känner inte att det är problematiskt. Visst, man känner av det i vissa korta stunder, men vafan man up?? Jävla prinsessans på ärten.

Känns som folk gnällt och gnällt på PUBG prestanda hur länge som helst nu. Om man varken slutar spela på grund av det eller skaffar en bättre dator så lämnar det en tyvärr inte så mycket till val förutom att i folket av svea rike domstol dömma er till truten - truten!

Va? Jag förstår ärligt talat inte vad ditt inlägg betyder.

Jag efterfrågade skäl att prova Fortnite som inte var "för det är mycket bättre prestanda än Battlegrounds" och ändå får jag såna argument. Och ditt inlägg förstår jag som sagt inte. Vem är det du är upprörd på och varför?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Va? Jag förstår ärligt talat inte vad ditt inlägg betyder.

Jag efterfrågade skäl att prova Fortnite som inte var "för det är mycket bättre prestanda än Battlegrounds" och ändå får jag såna argument. Och ditt inlägg förstår jag som sagt inte. Vem är det du är upprörd på och varför?

Jag har helt enkelt begått ett misstag och citerat fel människa, redigerade bort det nu, ber om ursäkt!


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar