Hur Minecraft kan hjälpa autistiska barn

Robot
Hur Minecraft kan hjälpa autistiska barn

Hjärtevärmande TED-snack om hur en Minecraft-server för autistiska barn förändrat liv.

#minecraft


Medlem

Härligt med såna människor. Helt otroligt att han inte bara startar en server men han pratar även med barnen och löser problem som uppstår. POTY (Person of the year)

Medlem

Ja, att människor med autism skulle vara empatilösa är en väldigt seglivad myt. Det går inte att generalisera dem på det viset. Har du träffat en person med autism, har du träffat en person med autism. Det är ett spektrum, och de är lika unika som varje annan människa. Skillnaden är att neurotypiska människor kör Windows, folk med autism kör Unix De är precis som dig och mig, de kör ett annat operativ och tänker på ett annat sätt bara.

Medlem

Tänk om fler kunde tillföra så mycket till världen som han gör, önskar man hade mer insikt och kunde hjälpa människor så som han gjort.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av Makkapakka:

neurotypiska människor kör Windows, folk med autism kör Unix

Skön diss

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Skön diss

Läste det inte som en diss, utan bara en metafor hur vi funkar olika.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

Har själv jobbat med autistiska, kan säga att det är väldigt skönt och se tv-spelvärlden påverka dem på ett positivt sätt. Folk med autism kan ha extremt jobbigt att göra saker som hos oss andra är helt vardagliga saker, men det gör dem inte märkliga på något sätt för att de kan behöva hjälp på så vis. En människa som har denna diagnos må ha svårt, men när det såväl kommer till att tänka och göra saker så presterar de oerhört bra inom de områden som de kan fastna för med sitt intresse. De tänker på ett helt annorlunda sätt och det är nog därför många utav världens mest kända forskare och vetenskapsmän har haft en autistisk diagnos.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: inte jag heller, bra liknelse.

Medlem

@anon_119148: Hur är det en diss? Det är 2 olika operativ med olika möjligheter, som har svårt att prata med varandra. Lite som neurotypiska och vissa former av autism.

Inaktiv

Ber om ursäkt om det blev missförstånd då det egentligen var tänkt som ett skämt men inser att en sk blinksmiley i slutet av min kommentar kanske hade hjälpt att förmedla det

Skägg.
10 Chambers

@anon_119148: Haha, har skrivit på internet i 20 år, fortfarande inte bemästrat ironi utan smileys


signatur
Inaktiv
Skrivet av Makkapakka:

Ja, att människor med autism skulle vara empatilösa är en väldigt seglivad myt. Det går inte att generalisera dem på det viset. Har du träffat en person med autism, har du träffat en person med autism. Det är ett spektrum, och de är lika unika som varje annan människa. Skillnaden är att neurotypiska människor kör Windows, folk med autism kör Unix De är precis som dig och mig, de kör ett annat operativ och tänker på ett annat sätt bara.

https://aeon.co/essays/your-brain-does-not-process-informatio...

Medlem

Vackert!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Känner mig gråtmild på ett bra sätt efter att ha sett på den här videon.
Så fruktansvärt vackert gjort av denna människa! Hoppas att fler tar efter detta initiativ.
Heja Stuart Duncan!!!

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har för mig att det kallas för något men egentligen är det väl i princip omöjligt att läsa av ironi/sarkasm i "ren" text utan t ex smileys om det inte är så att det är övertydligt eller att man känner personen tillräckligt bra för att veta vart denne står på ämnet.

1
Skriv svar