Är Kingdom Come för lätt? Testa Ultimate Realism-modden

Robot
Är Kingdom Come för lätt? Testa Ultimate Realism-modden

För dig som gillar realism. Svår sådan.

#kingdom-come-deliverance, #mod, #pc, #realism


Medlem

Testat denna och rekommenderar den! Utökar spänningen man hade i början av spelet!
Ett exempel är att fiender inte längre radar upp sig och väntar på att bli nedhuggna.. Om man möter fler än 2 samtidigt så kan det bli kämpigt, oavsett om det är fattiga banditer eller välutrustade Cumans!

Inaktiv

"I spelets senare delar går det inte längre att döda någon med en träff."
Det låter ju "realistiskt" om det nu var poängen. Det är som att säga att "viktiga/re" människor som Osama Bin Laden eller Doland Trump inte går att ha ihjäl med ett skott.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"I spelets senare delar går det inte längre att döda någon med en träff."
Det låter ju "realistiskt" om det nu var poängen. Det är som att säga att "viktiga/re" människor som Osama Bin Laden eller Doland Trump inte går att ha ihjäl med ett skott.

Läs en rad till! "Olika sorters armor ombalanseras så att olika sorters skydd stoppar anfall olika mycket."
Det är inte realistiskt att hugga ned någon med full kroppspansar med en träff, bara för du har lvlat upp en massa
Sedan kan jag hålla med om att namnet är lite missvisande - "Ultimate Realism Overhaul". Skulle säga att modden balanserar ut spelet bättre än vanilla, och med det så känns Henry mer sårbar, dödlig!

Medlem

@zevile: Jag är nog benägen att hålla med grollo. Att göra något svårare, bara genom att göra fienden mer spongy. Ökar knappast realismen. Precis som på en modern stridsvagn, så finns det alltid massa "weak spots" som inte är klädda med rustning. Att levla upp, dvs att karaktären ökar sin skicklighet. Gör väl att karaktären blir skickligare på att träffa just dom.

Bättre att göra vissa fiender senare i spelet skickligare istället. Så att dom lättare träffar ens egna weak spots. Och blir bättre på att parera ens egna slag, och hugg. Det är nog ett mer realistiskt sätt, att göra senare delen av spelet svårare.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

@zevile: rackarn nu var det jag som var för snabb på att kommentera Jag har spelat för lite för att veta vad som borde "one-shotta" vad men trevligt att se sånt intresse av spelet hos modding communityt

Medlem
Skrivet av kallandes:

@zevile: Jag är nog benägen att hålla med grollo. Att göra något svårare, bara genom att göra fienden mer spongy. Ökar knappast realismen. Precis som på en modern stridsvagn, så finns det alltid massa "weak spots" som inte är klädda med rustning. Att levla upp, dvs att karaktären ökar sin skicklighet. Gör väl att karaktären blir skickligare på att träffa just dom.

Bättre att göra vissa fiender senare i spelet skickligare istället. Så att dom lättare träffar ens egna weak spots. Och blir bättre på att parera ens egna slag, och hugg. Det är nog ett mer realistiskt sätt, att göra senare delen av spelet svårare.

Fast modden gör inte fienderna mer "Spongy".. Om du får in ett hårt slag där fienden inte har någon armor kommer fienden högst troligtvis dö.. Läs vad modden gör!!
Den jobbar lite med fiendernas AI i combat. När du slåss mot flera npcs samtidigt, istället för att cirkulera runt dig och vänta på att du ska hugga ned dom så är de mycket mer aggressiva, vilket är realistiskt även fast jag tycker det ordet är onödigt då det endast är ett namn för modden. Modden gör det iallafall svårare för de som inte vill känna sig för OP i mid-end game!

Medlem

@kallandes:
Det finns inte så mycket svaga punkter i rustningen då det är allt som oftast är 3 - 4 lager.
En oskyddat bandit som bara har tyg kan man teoretiskt ha ihjäl med ett knivhugg.

En tung infanterist som har tjockt härdat läder, ringbrynja + metall plåtar är en helt annan femma.

Avstängd

Det är redan rätt hardcore att tvingas byta till den andra handkontrollen för att kunna slå med svärdet

Medlem

Bra moddtips! Jag får ta och prova den för det börjar bli väl enkelt nu.

Jag kan numera knalla rätt in i ett Cuman-läger och äga alla där med ett kortsvärd, även när många av dem har feta rustningar och sköldar. Det kan ju vara skoj i sig men kanske inte så realistiskt...

Medlem
Skrivet av walextheone:

@kallandes:
Det finns inte så mycket svaga punkter i rustningen då det är allt som oftast är 3 - 4 lager.
En oskyddat bandit som bara har tyg kan man teoretiskt ha ihjäl med ett knivhugg.

En tung infanterist som har tjockt härdat läder, ringbrynja + metall plåtar är en helt annan femma.

Jag har över 120 timmar i spelet. Så jag vet hur rustningssystemet är uppbyggt. Men där det inte är plåtar, där är det svaga punkter. För en skicklig fiende, med rätt vapen. Samma sak i ansikte, eller glipan på hjälmen om du har en sådan. Som jag skrev, vissa fiender tycker jag också att det är för lätt att ha ihjäl. Nu när man har levlat en hel del.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av zevile:

Fast modden gör inte fienderna mer "Spongy".. Om du får in ett hårt slag där fienden inte har någon armor kommer fienden högst troligtvis dö.. Läs vad modden gör!!
Den jobbar lite med fiendernas AI i combat. När du slåss mot flera npcs samtidigt, istället för att cirkulera runt dig och vänta på att du ska hugga ned dom så är de mycket mer aggressiva, vilket är realistiskt även fast jag tycker det ordet är onödigt då det endast är ett namn för modden. Modden gör det iallafall svårare för de som inte vill känna sig för OP i mid-end game!

Ja, det måste erkännas. Att jag bara svarade på er diskussion, utan att ha läst vad modden gjorde själv. Trodde att grollo kanske hade gjort det, innan han svarade.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Det är redan rätt hardcore att tvingas byta till den andra handkontrollen för att kunna slå med svärdet

Heh, what?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd
Skrivet av conthox:

Heh, what?

PS4... Kan varken skjuta med pilbågen eller slasha med svärdet. Måste byta till andra handkontrollen....

Medlem
Skrivet av Deliverans:

PS4... Kan varken skjuta med pilbågen eller slasha med svärdet. Måste byta till andra handkontrollen....

Det är det som är låg level på tv-spel. När du levelar upp kan du använda samma handkontroll. Nöt på bara så slipper du snart.

Nääää dåligt skämt


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

PS4... Kan varken skjuta med pilbågen eller slasha med svärdet. Måste byta till andra handkontrollen....

Låter minst sagt konstigt. Aja, tack för förklaringen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

@kallandes:

Det kanske är patchat nu, tog en KCD paus nån vecka, men fler har problemet och någon på Warhorse hade svarat i en tråd att bästa lösningen just nu är att byta till andra handkontrollen
Skulle nästan vara coolt om det var som du sa, att man måste levla lite för att slippa det mecket

1
Skriv svar