Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Robot
Recension – Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Ni no Kuni följs upp med magiskt resultat, trots bristen på magiska Studio Ghibli.

#jrpg, #level-5, #ni-no-kuni-2-revenant-kingdom


Moderator | Testpilot

Fin recension! Lite frågor dock.

Hur flöt spelet på och var det låst till 30 fps?
Var grafikinställningarna något att hänga i granen?
PC-kontroller något att hurra över?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag håller inte riktigt med om inventory-extra-vaganzan. Jag gillar att hitta nya vapen och ersätta dem. Sedan säljer jag de gamla för att kunna köpa annat. Allt du hittar i världen som ja, fyller på inventory används ju i fighter, för att uppgradera dina Higglies eller för att laga till en måltid... eller till att tillverka vapen eller... ja det finns ju flera andra sätt som sakerna behövs till, men man behöver inte ha stenkoll på exakt vad man har i inventory.

I övrigt bra recension. Thx!

Medlem

Inte klar med Kingdom come, inte klar med original sin 2 och så detta, sea of thieves, a way out, god of war.. Hinner inte med!!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fin recension! Lite frågor dock.

Hur flöt spelet på och var det låst till 30 fps?
Var grafikinställningarna något att hänga i granen?
PC-kontroller något att hurra över?

60 FPS på OG Playstation 4 i alla fall, bra flyt rakt igenom. Kan ej svara på frågorna gällande PC, men Fredrik kan definitivt det!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gustav Höglund:

60 FPS på OG Playstation 4 i alla fall, bra flyt rakt igenom. Kan ej svara på frågorna gällande PC, men Fredrik kan definitivt det!

Bra att hjälpa där man kan Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet stödjer upp till i alla fall 144fps samt 4k upplösning o.s.v. samt enligt de som kört på pc så flyter det riktigt bra dessutom.

Finns drös videos på youtube om det sedan par veckor tillbaka för de som vill se.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tenerezza:

Spelet stödjer upp till i alla fall 144fps samt 4k upplösning o.s.v. samt enligt de som kört på pc så flyter det riktigt bra dessutom.

Finns drös videos på youtube om det sedan par veckor tillbaka för de som vill se.

Lust att länka? Försökt söka men hittar inget vettigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gustav Höglund:

60 FPS på OG Playstation 4 i alla fall, bra flyt rakt igenom. Kan ej svara på frågorna gällande PC, men Fredrik kan definitivt det!

Det kan jag! Pc-kontrollerna är nog mer av en smaksak, men jag fann dom klumpigare. Föredrar att köra sådana här spel med kontroll. Spelet flyter asnice för min del! 30, 60 eller unlimited fps kan man välja bland. Aldrig tillstymmelsen till hicka på min burk.

En grej: När jag startade spelet flimrande det grönt så att man blev galen. Detta avhjälptes busenkelt genom att välja window mode och sedan kunde jag ta full screen igen utan problem. Det är väl det enda pc-minuset jag hittade, så en bra port är det.

Här finns lite mer om man vill djupdyka i olika inställningar: https://www.pcgamer.com/here-are-ni-no-kuni-2s-graphics-optio...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

AI party medlemmar som man inte kan styra.... Kul. Not. Hatar Action-RPG som dessa typ FFXV. Tål inte combat systemet. Hack n Slash med bottar.....WHY!!

Divinity Original Sin 2 har ett perfekt combat system. Varför kan inte Jrpg som detta och FFXV ha likadana?

Inget köp.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

AI party medlemmar som man inte kan styra.... Kul. Not. Hatar Action-RPG som dessa typ FFXV. Tål inte combat systemet. Hack n Slash med bottar.....WHY!!

Divinity Original Sin 2 har ett perfekt combat system. Varför kan inte Jrpg som detta och FFXV ha likadana?

Inget köp.

Tur att det finns valmöjligheter då, fan vad trist det vore om alla spel var samma.

Medlem

Fan vad glad jag blir att detta kommer till PC!


signatur

P.L.U.R

Skribent

Otäckt spel om en ung despot som vill ta över världen. Låt inte era ungar spela, de kommer få idéer.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Joakim Kilman:

Otäckt spel om en ung despot som vill ta över världen. Låt inte era ungar spela, de kommer få idéer.

Evan Pettiwhisker vill skapa ett kungadöme utan krig - och är beredd att slakta alla som kommer i hans väg för att uppnå sin utopi.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Skribent

@Gustav Höglund: Ha ha, precis!

Avstängd

Not my cup of tea... Men kanske från någon rea back i framtiden


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Jag brukar inte klaga på recensioner, men var inte denna lite kort för ett 30+ jrpg. Tyvärr fick jag inte ut mycket från denna recension. De viktiga för mig är om storyn är bra eller inte i ett jrpg , är det i samma klass som de första eller bättre/sämre? Hur är karaktärerna, är det bra karaktärs utveckling? Ja, jag hade önskat mer från denna.

Medlem

Jag är hooked och jävligt glad att det är helg ^_^


signatur

- pixelfantast

Medlem

Fy satan va dålig fps det är när man går ute på kartan(ja inte inne i någon grotta/stad). Flyter det på bätte med PS4 Pro må tro?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Gaara:

Fy satan va dålig fps det är när man går ute på kartan(ja inte inne i någon grotta/stad). Flyter det på bätte med PS4 Pro må tro?

Har inget PS4 Pro, men har också reagerat att det inte alltid är jätteflytande. Skönt att det inte är jämt, hade blivit galen då.

Min flickvän reagerar på att kameran går rätt snabbt ibland så hon nästan blir åksjuk. Det är inget jag har reagerat på, men kameran känns lite konstig ibland även om den fungerar bra.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Roligt spel, suttit som fastklistrad framför det hela helgen.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Har inget PS4 Pro, men har också reagerat att det inte alltid är jätteflytande. Skönt att det inte är jämt, hade blivit galen då.

Min flickvän reagerar på att kameran går rätt snabbt ibland så hon nästan blir åksjuk. Det är inget jag har reagerat på, men kameran känns lite konstig ibland även om den fungerar bra.

Jo det där med kameran kan jag hålla med om men inget som stör mig direkt. Efter att spelet klart Secret of mana på Ps4 som krashade var 20-30:e min så är det skönt att spela Ni No Kuni 2 nu, det krashar iaf inte för mig. Ja även med dålig frame rate så är det bättre än ett ostabilt spel. Jag skrotar nog mina planer på en PS4 Pro då det verkar funka sämre än vanliga Ps4.

1
Skriv svar