Senaste filmen du såg

Avstängd

Blue Beetle, löjlig handling, filmen försöker framställa latinamerikaner som extra häftiga, blir pannkaka av det hela, men actionscenerna är överlag bra, snabbspolar du fram till actionscenerna är den sevärd.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

MEG 2… stora hajar är häftiga. Tyvärr kunde det inte rädda denna film. Tänk er sharknado, men att dom försöker vara seriösa. Riktig kalkonrulle


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

MEG 2… stora hajar är häftiga. Tyvärr kunde det inte rädda denna film. Tänk er sharknado, men att dom försöker vara seriösa. Riktig kalkonrulle

Jag skrev lite för tidigt, filmen var nästan slut, men inte riktigt. Men herrejössesvadfanihelvetrdetförskitjagprecisharsett? Jag visste att den skulle vara dålig, men kände att den kunde passa bra en söndag eftermiddag. Men nu är jag bara frustrerad över hur dålig den var. Man kan inte ens skratta åt den


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

No One Will Save You.
Nagelbitare. Speciell film, en enda mening yttras genom hela filmen.
Traditionella Grey aliens i relativt fräsch tappning. Obehagligare. Mer insektsliknande.
Mycket gravitationsmanipulering, tentakler, mind control, UFO ljus. Schysst ljud och ljus-design, bra soundtrack.
Filmskaparna gjorde ett riktigt bra jobb att visa rymdisarna som helt främmande och omöjliga att förstå. Fick lite Lovecraft-vibbar emellanåt. Nästan lite cosmic horror. Påminde mig jättemycket om hur Delta Green rollspelet (som jag spelar en hel del) hanterar greys.

Dock rätt kass kvalite på alien-animationerna, vilket var synd. Men lite svårt att veta om de animerade det så med flit för att få dem att verka extra främmande. Men det såg lite tveksamt ut.

Men jag tyckte den var riktigt bra ändå.
8/10 från mig, för att jag gillade Lovecraft-vibbarna som fan.

Jag såg den igår och gillade den skarpt, och tyckte både designen och animationerna var fantastiska! Tyckte allt såg riktigt bra ut! Kul som sagt att det var nästintill inget tal i filmen heller! Känns svårt att göra någonting nytt med alien abduction-film men här lyckades de verkligen

FM-guru
F.d. Sisyr

Reptile (2023)

Thriller om en polis som försöker lösa ett mord. Benicio del Toro gör sig bra i huvudrollen (som vanligt) utan att ens behöva anstränga sig särskilt mycket. Less is more! I övrigt har jag inte mycket positivt att säga. Justin Timberlake var horribel. Väldigt många plot holes och lösa trådar trots den långa längden (2h 14 min), samtidigt som den var tämligen förutsägbar. Klippningen är all over the place med ett ojämnt tempo som resultat där många scener och scenförändringar känns lösryckta. Överdrivet mycket slow motion. Ett tradigt soundtrack som överanvänds något fruktansvärt; var och varannan scen har vi hyperdramatisk musik när någon brygger te, typ. Gillade dock hur (de få) eldstriderna var filmade. Korta och intensiva. Kändes realistiskt.

2/5

Medlem

Stalker (1979) - https://www.imdb.com/title/tt0079944/?ref_=tt_urv

"A guide leads two men through an area known as the Zone to find a room that grants wishes."

Min första Andrei Tarkovsky film.

Tekniskt välgjord och vackert filmad med intressanta filosofiska frågor, användningen av färg/filter var smart. Han lyckas få "The Zone" att kännas mystisk och främmande med så få medel. En del lååånga, utdragna scener. Konstig nog kände jag mig aldrig uttråkad eller tappade intresset under filmens lååånga speltid på 2h42m, inte ens under de scener där det inte händer något speciellt.

Jag blev inte lika hänförd som så många andra verkade bli av filmen måste medges dock.

Betyg: 3/5

Ska ge mig på Solaris av Tarkvosky så småningom.

Hade inte heller hängt med på kopplingen mellan spelet Stalker och filmen, kan förvisso bero på att jag varken hade sett filmen eller har spelat spelet.

Läste även att boken filmen är inspirerad av, Roadside Picnic, ska vara väldigt annorlunda i jämförelse.

Edit:
Filmen finns att se på tuben(lagligt) förövrigt, om någon är intresserad:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

6/10 det finns sämre slasher filmer..

KoP
Medlem

Indiana Jones and the dial of destiny.

4/5.

Medlem

Indiana Jones and the dial of destiny(2023) - 2/5

No Country for old men(2007) - 4,5/5

The Equalizer 3(2023) - 3/5

Mission: Impossible - Dead Reckoning, Part One(2023) - 2,5/5

Medlem

Nowhere på netflix som var riktigt bra. 6.4 på imdb.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag skrev lite för tidigt, filmen var nästan slut, men inte riktigt. Men herrejössesvadfanihelvetrdetförskitjagprecisharsett? Jag visste att den skulle vara dålig, men kände att den kunde passa bra en söndag eftermiddag. Men nu är jag bara frustrerad över hur dålig den var. Man kan inte ens skratta åt den

Många har försökt toppa första jaws (inklusive Spielberg själv men inte lyckats). Närmaste filmerna jag kan komma på är nog deep blue sea 1 och möjligen the shallows.

Vill du ha en film med en mördarhaj som är så dålig att den blir bra så kolla shark attack 3, det finns en scen med en jetski som jag tror du kommer uppskatta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Det är väl en remake på The Magnificent Seven från 1960 imdb länk
den var riktig bra iallafall. Se den om du får chansen

Skrivet av Kazutoyo:

Japp, filmen från 1960 är bättre. Fanns på SVT Play för ett tag sedan, men inte längre. Den är i sin tur en "remake" på den japanska filmen De sju samurajerna från 1954.

Och De sju samurajerna är såklart i sin tur bättre än 7 vågade livet.

Medlem

Angel Heart (1987) - https://www.imdb.com/title/tt0092563/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_...

En mörk och skitig noir-rulle där privatdetektiven Harry Angel(Mickey Rourke) tar sig an ett uppdrag från en mystisk arbetsgivare Louis Cyphre(Robert De Niro).

Fick gnugga ögonen ibland då jag trodde det var Bruce Willis i filmen och inte Mickey Rourke, jäkla lika under vissa scener.

Man kan inte få nog av melankoliska, mörka och skitiga noir-filmer.

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The Boogeyman 0 av 5
High Life 2 av 5


signatur

1# FZ Troll

Kontot avslutas

Transformers:Rise of the beasts, 3 av 5

Såg den på Bluray

Medlem
Skrivet av robbis:

The Boogeyman 0 av 5

Var lite sugen att kolla på den. Tror du att du orkar utveckla det låga betyget!?

Medlem

De skräckfilmer jag sett hittills under "Shocktober"

Medlem

No One Will Save You - 7/10
The Boogeyman - 5/10
Talk To Me - 7/10
Old - 5/10
Nowhere - 7/10
Reptile - 6/10
Meg 2: The Trench - 4/10


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Terminator. Intressant story, bra tempo i berättelsen, för sin tid säkert bra effekter (även om vissa närbilder på terminatorn inte direkt övertygar i ljuset av dagens teknik). Otroligt soundtrack! Spännande från start till mål utan egentliga lågtempo-episoder. Rekommenderas för den som gillar 80-talsaction i allmänhet. Betyget landar i slutändan på 7/10 då filmen trots allt är förglömlig. Visst är det en bra actionfilm men när sista bildrutan rullat klart tänker man inte så mycket mer på filmen.

Medlem

Gladiator på 4k Blu-Ray. Galet bra film och galet bra utgåva. Den lär aldrig kunna se bättre ut än vad den gör nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Gladiator på 4k Blu-Ray. Galet bra film och galet bra utgåva. Den lär aldrig kunna se bättre ut än vad den gör nu.

Ah, skaffade den på 4K steelbook för hade den på VHS som liten och älskade den. Fortfarande lika bra (men vet inte vad jag tycker om att de ska göra uppföljare efter alla dessa år - den kändes så perfekt i sig själv så det behövdes aldrig) och som du säger så ser den otrolig ut i 4K HDR!

Medlem

The Imaginarium of Doctor Parnassus. Den var okej men inte Gilliams bästa.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Stalker (1979) - https://www.imdb.com/title/tt0079944/?ref_=tt_urv

"A guide leads two men through an area known as the Zone to find a room that grants wishes."

https://flxt.tmsimg.com/assets/p17498_p_v8_ai.jpg

Min första Andrei Tarkovsky film.

Tekniskt välgjord och vackert filmad med intressanta filosofiska frågor, användningen av färg/filter var smart. Han lyckas få "The Zone" att kännas mystisk och främmande med så få medel. En del lååånga, utdragna scener. Konstig nog kände jag mig aldrig uttråkad eller tappade intresset under filmens lååånga speltid på 2h42m, inte ens under de scener där det inte händer något speciellt.

Jag blev inte lika hänförd som så många andra verkade bli av filmen måste medges dock.

Betyg: 3/5

Ska ge mig på Solaris av Tarkvosky så småningom.

Hade inte heller hängt med på kopplingen mellan spelet Stalker och filmen, kan förvisso bero på att jag varken hade sett filmen eller har spelat spelet.

Läste även att boken filmen är inspirerad av, Roadside Picnic, ska vara väldigt annorlunda i jämförelse.

Edit:
Filmen finns att se på tuben(lagligt) förövrigt, om någon är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=Q3hBLv-HLEc&t=1s

Två väldigt bra filmer. Tycker dock att Solaris är den bästa av dom.

Såg att the Mirror fans där också 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

De skräckfilmer jag sett hittills under "Shocktober"

De senaste tillskotten!

Medlem

Konferensen

Läste boken i somras och tyckte väl att filmen var på samma nivå - Hyfsat men inte så mycket mer. Ändå kul med en svensk slasher i samma still som fredag den 13e.

2.5/5

Medlem

Gran Turismo. En film med snabba bilar på bana, jag gillar snabba bilar på bana. Bortsett från snabba bilar på bana var den väl inte så rolig.
3/5 tack vare snabba bilar på bana


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Eftersom det inte finns någon kortfilm - tråd.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Håller på med ett litet skräckfilmsmaraton, dagen till ära. kanske hinns det med en till, eller så blir det sängen. Hur som haver;

Cobweb (2023)

En ung pojke blir vettskrämd när han börjar höra knackningar och röster inifrån väggen i hans rum, och börjar ana att hans föräldrar döljer något för honom. De första två akterna är faktiskt inte alls särskilt tokiga, innan det staplas trötta skräckklichéer på hög. Synd - de borde fokuserat mer på att nyttja Anthony Starr och Lizzy Caplan istället för... well, se filmen. 2/5

Let Us Prey (2014)

En främling tas i förvar på en polisstation någonstans på vischan i Skottland, och därefter går saker utför. Underhållande om än ganska korkad film vars största problem (vid sidan om kass dialog) är att det är svårt att bry sig om något av livsödena med tanke på hur osympatiska karaktärerna är. 2/5

Suitable Flesh (2023)

En riktig kalkonrulle. Känslan var att man ville göra någon form av homage till 80-talsskräck, men man glömde visst att plocka med de bra bitarna när man staplade allt det sämsta med inspirationskällan på höjd. Usel dialog, horribel regi, pinsam musik och dåligt skådespel. Jösses, vilket skräp. 1/5

The Passenger (2023)

Visste noll och inget om filmen innan jag såg den, och tror jag gynnades av det. Blev nämligen väldigt positivt överraskad av The Passenger. Tät, väldigt snyggt filmad och ofta ganska makabert rolig efter en lite tveksam inledning. Johnny Berchtold och Kyle Gallner är båda riktigt, riktigt bra. Särskilt den sistnämnde, han är fan rent av fantastisk här och bara det hade gjort den sevärd. Det är dock inte en skräckfilm, vilket jag hade fått för mig (det är en thriller). 4/5

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

De skräckfilmer jag sett hittills under "Shocktober"

Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

De senaste tillskotten!

Den sista batchen av skräck under "Shocktober" - totalt 55 filmer blev det. Eller ja, 54 filmer och en serie

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Den sista batchen av skräck under "Shocktober" - totalt 55 filmer blev det. Eller ja, 54 filmer och en serie

Något tips om jag nu ska se en sista (apropå mitt inlägg ovan)?

Skriv svar