Sea of Thieves är helt fantastiskt!

Medlem
Sea of Thieves är helt fantastiskt!

Först och främst, vilket underbart mysigt spel Sea of Thieves är rent grafiskt. Även om spelet saknar innehåll och en vettig progressionscykel, är det helt magiskt att bege sig ut på havet, segla ut i oändligheten och bara njuta av spelvärlden. För mig som älskar att segla i verkliga livet, behöver jag ingen morot för att bege mig ut på havet, utan vädret och vyerna är behållningen för mig.

Det är betydligt mer trist att gå i land, men visst är det skönt med lite omväxling då och då, för man vill ju inte bli sjösjuk (skratt). Är det fler än jag som känner likadant?

Medlem

Jag har inte spelat Sea of Thieves men vet andra spel där jag ibland glömmer bort gameplayet och bara går runt och myser.

Medlem

Håller med, Sea of Thieves är sjukt terapeutiskt för mig. Har bara spelat det på Xbox One, kan tänka mig att det ser ännu bättre ut på X i 4k och HDR. It sucks being poor...

Segla runt och kolla på solnedgångarna medan låten ovan spelas är magiskt!

Medlem

Jag seglade en sväng igår kväll och tog den här bilden.

Medlem

@Lord Pingu:

Va också tvungen att ta en bild bara för det!

Medlem

Jovisst, det var kul den kvällen jag spelade. Sen har jag dock inte återvänt. Dyr kväll.

Ambassadör
Xbox

Soloseglande är precis som ni säger i det närmaste en terapeutisk upplevelse. Grymt!


signatur

Jump in.

Medlem

hur är det som podcast spel? ibland vill jag bara ha en anledning att sätta mig ner och lyssna igenom en podcast, men rastlös som man är kan jag ju inte bara sitta där och lyssna, utan måste göra något samtidigt. hitills har rocket league fått fungera som "bakgrundsspel", men det här kanske skulle funka, förutsatt att man inte blir konstant avbruten pga massa grejer som kräver ens koncentration.

edit: nevermind, kom på att det kräver windows 10 fortfarande...

Ambassadör
Xbox

@quadratis: Synd, för det är precis så jag gör... "podcast-spel" var ett bra ord

Vill man ha mer action så kör man det men en crew och härjar runt, men vill man vara ifred och inte hetsar upp sig över progression så är det grymt att köra solo och dra på en schysst podcast!


signatur

Jump in.

Medlem

Spelat sea of thieves till och från release men har börjat lessna lite nu faktiskt.
Har bla sagt upp min xbox gamepass preunmation få se om man köper spelet vid ett senare tillfälle.
Xbox gamepass gar höjt avgiften från 79 till 99 imånaden det var sniket och uyan förvarning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelat sea of thieves till och från release men har börjat lessna lite nu faktiskt.
Har bla sagt upp min xbox gamepass preunmation få se om man köper spelet vid ett senare tillfälle.
Xbox gamepass gar höjt avgiften från 79 till 99 imånaden det var sniket och uyan förvarning

Fast den prishöjning vi ser (25%) är i själva verket en prisjustering i hänsyn till Sveriges moms och skatter, med andra ord handlar det således inte om en prishöjning av Game Pass utan snarare en regelrätt momsdebitering. Det är snarare förvånande att Microsoft subventionerat priset på GamePass (79 sek inklusive moms) under all denna tid (12 månader).

Det står också tydligt i betalningsvillkoren att prenumerationen påverkas av eventuella skatter: "Prenumerationen debiteras löpande varje månad till då gällande pris plus eventuella skatter (kan komma att ändras) såvida den inte avslutas." (Referens

Oavsett priset, 79 eller 100 riksdaler, är GamePass en riktigt bra deal. Med Warhammer Vermintide 2 och Ashen inkluderat från release tillsammans med alla firstpartyspel och gamla goa xboxtitlar, är jag riktigt nöjd med tjänsten.

Nu till ämnet tog jag denna stämningsfulla bild i Sea of Thieves:

Sea of Thieves är också läckert under nattetid!

Ambassadör
Xbox

@BlueTeam: Exakt. Dessutom var momsjusteringen inte heller utan förvarning, det gick ut mail med information om det 1-2 månader innan. Så jag vet inte vad det röks för tobak i den här tråden...


signatur

Jump in.

Medlem

Nu har jag bara 3:e och sista delen kvar av monkey island-kampanjen. Nån mer som spelat igenom det? Jag tycker det är riktigt bra gjort, å jag får en nostalgi-tripp så det heter duga tillbaka till början av 90-talet 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ska bli skoj att sätta tänderna i Betan nästa månad är ledig hela månaden också mer eller mindre. Men å andra sidan vill jag bara spela spelet så kan jag ju skaffa en Xbox direkt. Så betan blir säkert en lite sämre möjligtvis buggig upplevelse på PS5. Med problem att logga in säkert.

1
Skriv svar