Recension – Unravel Two

Robot
Recension – Unravel Two

Två nystan är fler än ett i plötsliga uppföljaren Unravel Two.

#coldwood, #ea, #pc, #plattform, #ps4, #unravel, #unravel-2, #unravel-two, #xbox-one


Medlem

Formligen älskade ettan. Vart så himla roligt plattformande.
Det här känns som det inte är stor ide att bry sig om om man inte har någon att spela med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent

Meh, ettan var risigt som sjutton. Visst, jättefin och charmig grafik, men själva gameplayet var urtråkigt.

Medlem

Ettan var riktigt bra både i gameplay och design.

Medlem

Kan man fråga om speltid tro? Står att det är kort men hur länge är "kort"?
Själv älskar jag spel som är relativt korta och fylla med innehåll och upplevelser än ett utdraget långt spel med glesa små glimtar av joy med massa repetitiva moment och grinding.

Medlem

Kände mig ledsen då jag såg bilden på gäddan, har aldrig sett en gädda på en "fin" bild förut, tänkte nu på alla gäddor man fiskat

Skribent
Skrivet av HappyPie:

Kan man fråga om speltid tro? Står att det är kort men hur länge är "kort"?
Själv älskar jag spel som är relativt korta och fylla med innehåll och upplevelser än ett utdraget långt spel med glesa små glimtar av joy med massa repetitiva moment och grinding.

Hej! Glömde bort att svara på din fråga, sorry. Kampanjen tar väl ungefär fyra-fem timmar att klara, give or take. Men så finns en bunt extra utmaningsbanor utöver det som kan dryga ut speltiden en aning.

Medlem

@Joakim Kilman: Perfekt! 4 timmar är vad små spel borde vara "En sittnings-spel" är också trevligt att bara plocka upp, uppleva och sedan tacka å lägga ifrån sig, redo för att påbörja något nytt nästa gång.
Ibland vill man ha sådana små spel bland andra spel som tar 100 eller 1000 tals timmar av en

Skribent

@HappyPie: håller egentligen med. Skönt med kortare spel utan tröttande utfyllnad.

Medlem

Unravel 2 var ett utmärkt spel att få sambon att spela lite. Det må vara kort, men för det priset och nöjet man fick var det värt det.

Finns för få av dessa spel där ens partner kan känna sig behövd och få hjälpa till, oftast följer hon bara efter när man kör spel som Mario eller liknande.

Medlem

Hur är detta spelet om man inte är intresserad av "co-op"-biten? Fortfarande värt en genomspelning?

Första spelet gillade jag skarpt. Älskade de svenska idylliska miljöerna och musiken.

Medlem

Precis köpt detta, ska med spela med grabben under sportlovet. Hoppas på massa mys då vi varit på jakt efter co-op spel efter att ha avverkat några.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar