Baldur's Gates lead designer James Ohlen lämnar Bioware efter 22 år

Robot
Baldur's Gates lead designer James Ohlen lämnar Bioware efter 22 år

"Behöver jobba med något mindre, mer personligt."

#baldurs-gate, #bioware, #james-ohlen


Medlem

Arcanium 2 kan han få jobba med

https://www.youtube.com/watch?v=y3JtaNaaG_w musiken var fantastisk o spelet var fantastiskt ett guldkorn som är bortglömt


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

"Our first project is a hardcover sourcebook for the fifth edition of the world's greatest roleplaying game. This epic adventure is set in a fantasy world inspired by Ancient Greek mythology."

Medlem

Lycka till i framtiden för honom. Baldur's Gate II var en av mina favoritspel och visade verkligen vad en CRPG kunde vara. Snyggt jobbat!

Medlem

Han gör klokt i att lämna det "sjunkande skeppet". Bioware har tappat så mycket identitet att det knappast är samma företag längre.

Nog för att Anthem ser relativt snyggt ut, är jag ändå skeptisk till det hela. Det är inget fel i att ta inspiration från andra större titlar och göra om det till ditt egna, men det är genrer som är så uttjatade vid det här laget att Bioware mest skulle vinna på att utveckla ett next-gen rpg istället.

Jag ser fram emot att hans nya projekt och se vart det kan leda någonstans. Skulle utan tvekan stödja dom med detta om spelet verkar intressant.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Han kan ju jobba med VR.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han känner väl åt vilket håll vinden blåser. Bra för honom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Helt nytt blod på Bioware i dag... Alla gamla rockstjärnor försvinner..
James Ohlen var en av de bästa i sin tid imo. Med stort inflytande på Baldurs gate, Neverwinter nights, Kotor, och förstås det enda spelbara DA... Dragon Age : Origins

Medlem
Skrivet av zumo:

Helt nytt blod på Bioware i dag... Alla gamla rockstjärnor försvinner..
James Ohlen var en av de bästa i sin tid imo. Med stort inflytande på Baldurs gate, Neverwinter nights, Kotor, och förstås det enda spelbara DA... Dragon Age : Origins

Medlem

Det var fan på tiden att han lämnade.
Hoppas verkligen att han hittar någon studio där han kommer ha frihet.

Detta är dödsspiken för Bioware.
Anthem kommer floppa stenhårt som kommer följa med studions upplösning.
Hoppas.
För EA har kört en "weekend at bernies" med Bioware allt för länge nu.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Pansarknekt

Gillar hur Anthem ser ut men det känns som det "fattas nåt" när man ser gameplay. Känns lite som grafiken i Andromeda med. Kanske är det vinstoptimeringen som spökar här. Oavsett så tror jag att vi tjänar på att personer startar nya bolag och skapar nya projekt där den artistiska friheten är större.


signatur

Ooooh the drama!

Ambassadör
Xbox

Mer förvånad över att det fanns kvar någon talangfull person från storhetstiden öht. Kan ju inte ha varit lätt...


signatur

Jump in.

Medlem

Jäkla legend

Medlem

Vet ej varför men får känslan utav "abandon ship".


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Vet ej varför men får känslan utav "abandon ship".

Du behöver nog inte vara orolig. Finns säkert en massa talang kvar.

Medlem

@Artifactor: Jag hoppas det. Gillar Dragon age serien.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Odyssey of the Dragonlords har släppts nu, det är som sagt en kampanjbok för rollspelet D&D 5E. Player's Guide är gratis att ladda ner digitalt, men stora äventyrsboken kostar. Fått väldigt bra kritik.
https://www.modiphius.net/collections/odyssey-of-the-dragonlo...

1
Skriv svar